Onko Kyra kiva nimi kansainvaliselle tytolle. Vai
Kommentit (4)
Cira ei ole. Kyrasta tulee ensimmäisenä mieleen upea näyttelijätär Kyra Sedgwick; toisena vasta kouluratsastaja Kyrklund, jonka nimi ääntyykin aivan toisin kuin näyttelijä-Kyran.
Kyra = kira, k(h)aira, tshyyra
Cira = sira
-Noin itse ääntäisin. Kyra riippuen siitä, mikä maa, mikä valuutta TAI millainen ääntämismalli (" Moi, nimeni on..." ).
Kaneli-81:
Ciraa vain vierastan, koska lausuisin sen tschira/chira (siis sellainen äänne kuin englannin sanassa cheese).
Joo, yllä sen noinkin voisi lausua. Nätimpi niin kuin " onttona" ja särähtävänä Sirana.
Siltikään en tykkää. Musta ihan eri nimi kuin Kyra.
Ehkä nimi olisi Suomen ulkopuolella oikein kätevä ja yksiselitteinen, mutta Suomessa ei niin helppo. Itse en osaa sanoa, miten nimi pitäisi lausua. Mieluummin kirjoittaisin Kira, vaikka sitten ehkä joku sanoisi sen " kaira" ... Vaikea kysymys siis.
Yhtä oikeaa muotoa sille ei musta ole, riippuu ihan maasta ja kielestä. Mulle tutuimmat ja kauneimmat olisi Kira ja Kiira. Mutta miksei myös Kyra. Tuota Ciraa vain vierastan, koska lausuisin sen tschira/chira (siis sellainen äänne kuin englannin sanassa cheese).