Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kyra kiva nimi kansainvaliselle tytolle. Vai

24.10.2006 |

kavisiko cira kirjoitusasu paremmin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä oikeaa muotoa sille ei musta ole, riippuu ihan maasta ja kielestä. Mulle tutuimmat ja kauneimmat olisi Kira ja Kiira. Mutta miksei myös Kyra. Tuota Ciraa vain vierastan, koska lausuisin sen tschira/chira (siis sellainen äänne kuin englannin sanassa cheese).

Vierailija
2/4 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cira ei ole. Kyrasta tulee ensimmäisenä mieleen upea näyttelijätär Kyra Sedgwick; toisena vasta kouluratsastaja Kyrklund, jonka nimi ääntyykin aivan toisin kuin näyttelijä-Kyran.

Kyra = kira, k(h)aira, tshyyra

Cira = sira

-Noin itse ääntäisin. Kyra riippuen siitä, mikä maa, mikä valuutta TAI millainen ääntämismalli (" Moi, nimeni on..." ).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli-81:

Ciraa vain vierastan, koska lausuisin sen tschira/chira (siis sellainen äänne kuin englannin sanassa cheese).

Joo, yllä sen noinkin voisi lausua. Nätimpi niin kuin " onttona" ja särähtävänä Sirana.

Siltikään en tykkää. Musta ihan eri nimi kuin Kyra.

Vierailija
4/4 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nimi olisi Suomen ulkopuolella oikein kätevä ja yksiselitteinen, mutta Suomessa ei niin helppo. Itse en osaa sanoa, miten nimi pitäisi lausua. Mieluummin kirjoittaisin Kira, vaikka sitten ehkä joku sanoisi sen " kaira" ... Vaikea kysymys siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi