Saako toimeentulosta säästää itse tilille vuokravakuuteen?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksin asut niin et kykene 2kk vuokravakuutta säästämään jos saat esim.työm.tukea. ei ne rahat riitä muutenkaan. Mutta jos haluat yrittää niin avaat toiseen pankkiin tilin ja talletat sinne. Kela ei saa tietoja tileistä ellet itse sitä ilmoita. Äläkä kerro kellekkään toisesta tilistäsi.
Ei pidä paikkaansa.
Mulle kävi kerran niin että kela vaati tiliotetta myös tilistä xxx (säästötili) ennen kuin tekevät päätöksen.
En ollut siitä ilmoittanut kelalle mitään kun kuvittelin ettei sillä ole merkitystä. Tili oli ollut pidemmän aikaa tyhjillään enkä ollut puhunut kyseisestä tilistä koskaan mitään kenellekään.
Ai kerran vaan pyysivät tiliotetta toisesta tilistä,kyllä ne pitää toimittaa joka kerta kelaan kun uutta tukea haet. Valehtelet.
Tilillä ei kannata säästää eikä pitää yli 50 euroa. Muuten ei saa seuraavan kuun toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta saa säästää mihin vain.
Mutta sittenhän en saa toimeentulotukea jos tililläni on 900e?
Et säästäkkään niitä tilille vaan käteisenä
En ole kysyjä, vaan sivusta kommentoija. Moniko firma suostuu ottamaan käteisenä, entä yksityistetyt firmat tai yksityinen? Kunta?
Minä otan 3 kk vakuuden. Toimeentulotukiasiakkaalta 6 kk vakuuden.
No et kyllä ota koska laki kieltää yli 3kk. Lisäksi nykyään vuokravakuutta monesti ei edes pyydetä vaan uusi vuokralainen saa asua ilmaiseksi ensimmäisen 1-2kk