Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten laittaminen nolottaa - onko muitakin?

Vierailija
17.08.2022 |

Sanon heti itse, niin ei kenenkään muun tarvitse: jo on taas ongelma!

Tykkään meikata ja osaankin ainakin omasta mielestäni. Vaatteetkin ovat minulle tärkeitä. Mikä ihme minua kuitenkin vaivaa, kun hiusten "laittaminen" nolottaa? Muistan, miten jo alakouluikäisenä suoristelin vedellä hiuksiani, jotka olivat menneet letillä sen näköisiksi kuin olisin tahallani kiharrellut niitä. Hiukseni ovat muuten kiharat ihan itsestäänkin, mikä tekee tästä vieläkin älyttömämpää.

Ostin äskettäin peruukkikaupasta nätin, maltillisen kokoisen nutturalisäkkeen, joka on täsmälleen minun hiusteni värinen. Saan sillä kivan kampauksen, mutta itseni tuntien päädyn ihmisten ilmoille lähdettyäni johonkin parkkihallin pimeään nurkkaan kiskomaan sen irti.

Mikä ihme minua vaivaa, ja onko kellään muulla samanlaista ongelmaa tai "ongelmaa"?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat päästä ongelmasta eroon niin avainsana on altistus. Eli väkerrä hiuksiasi eri kampauksiin ja ole niiden kanssa sitkeästi vaikka tekisi mieli kiskoa nutturapallo irti tai muuta.

Vierailija
2/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen. Ja sitten kun joskus harvoin kehtaan mennä laitetulla tukalla esim. töihin ja sitä kommentoidaan positiivisesti, minua alkaa ahdistamaan. Varmaan huono itsetunto liittyy tähän jotenkin "haha rumilus yrittää tehdä itsestään kauniin!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama myös vaatteiden kanssa. Mitä seinäruusumpi, sen parempi

Vierailija
4/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen. Ja sitten kun joskus harvoin kehtaan mennä laitetulla tukalla esim. töihin ja sitä kommentoidaan positiivisesti, minua alkaa ahdistamaan. Varmaan huono itsetunto liittyy tähän jotenkin "haha rumilus yrittää tehdä itsestään kauniin!!"

En ole ainoa. Hieno juttu!

Minullekin on aikoinaan käynyt niin, että kun olen uskaltautunut tekemään hiuksilleni jotain erilaista, olen ottanut ihan kaikki kommentit negatiivisesti. Muistan koskaan saaneeni vain yhden negatiivisen kommentin, ja sekin oli lukiossa, ja nolostelu alkoi jo alakouluiässä.

Miksi en nolostele meikkaamista, mutta hiuksista teen itselleni pulman?

Ap

Vierailija
5/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kodin malli olla sellainen mikä johtaa tähän. Koreilua pidettiin vääränä tai vanhemmatkaan ei tällaista harrastaneet.

Vierailija
6/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on omituisia ihmisiä.

Vierailija
7/7 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! En uskolla kunnolla ehostaa itseäni, mutta viime vuosina oikein urakalla olen harjoitellut sitä. Joku "mitä tuokin tuossa yrittää"-tyyppinen kommentti ulkonäköä kohtaan on tainnut jäädä kaivelemaan niin etten muka kehtaisi laittautua, mutta olen tullut siihen tulokseen että elämä on liian lyhyt ottaakseen iloa irti ulkomuodosta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi