Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia siitä, että unessa tajuatte olevanne unessa?

Vierailija
17.08.2022 |

Ensimmäistä kertaa näin sellaista unta, missä tajusin uneksivani.

Jostain syystä olin bajamajassa. Yhtäkkiä sitä alettiin kääntää ympäri. Rupesin hädissäni koputtamaan seiniä ja huutamaan. Kunnes tajusin, että pääsen pois tilanteesta heräämällä. Ja heräsin. Olin todella hämmästynyt herätessäni.

Kokemuksia? Että tajuatte, että näette unta!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein käy näin, jos näen liian ahdistavaa painajaista, herätän itseni toteamalla unessa että tämä on vain unta. 

Vierailija
2/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on käynyt niin että oikein ahdistavassa unessa olen tajunnut että se on vain unta. Se on varmaan joku suojamekanismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein. Homma menee yleensä unissa niin överiksi, että jopa unen keskellä tajuaa, että tämä ei ole totta ja sitten voikin vain nauttia menosta.

Vierailija
4/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen selkounia harvoin ja aluksi heräsin heti, kun tajusin näkeväni unta. Muistaakseni ensimmäisellä kerralla putosin jostain korkealta ja pudotessani ajattelin että tämä on unta, ei minun tarvitse pudota. Putoaminen hidastui ja jäin kellumaan ilmaan - ja heräsin siihen.

Nykyään pystyn joskus pysymään selkounessa pitempäänkin, mutta edelleenkään en osaa ohjailla sitä, kuten jotkut.

Olen myös nukahtanut ja herännyt unen sisällä, siis nähnyt unta että nukun ja herään. Tätä tapahtui varsinkin ollessani pohjattoman uupunut.

Vierailija
5/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan näin noita usein, ja kun tajusin sen uneksi, lähdin aina lentoon. Parasta ikinä.

Mutta en ole nähnyt selkounia enää vuosikausiin, ikävä kyllä.

Vierailija
6/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina unelmoinnut siitä, että tajuaisi olevansa unessa ja sitten tekis kaikkee hulluu! 

Vierailija
7/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin överioudon unen jossa entinen opettajani talutti mua hakemaan pikkujoulutarjoiluja koulun liikunta/juhlasalin edustalta. Mulla oli niin veltto olo etten olisi ilman opea pysynyt pystyssä, halusin vaan nukkua😆.

Siinä oli sitten isompi porras, josta horjahdin, ja tartuin tiukemmin opeen, jolloin kähdettiin kumpikin kaatumaan.

Ei lattialke vaan syvään rotkoon, ja tajusin että nyt on kyllä niin korkealta pudotus että kuolen.

Olin pahoillani open puolesta, kun olin senkin vetänyt mukaani.

Muistan ajatelleeni, ettei tästä voi selvitä kuin yhdellä tapaa, joten rukoilin, että tilanne olisi vain unta.

Sitten heräsinkin. 😆

Vierailija
8/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina unelmoinnut siitä, että tajuaisi olevansa unessa ja sitten tekis kaikkee hulluu! 

Itse tykkään lähteä lentämään kun huomaan että tämä onkin unta. Tuntuu vatsanpohjassa kun painovoima kumoutuu ja sitten vaan katselee hienoja maisemia kun lentelee tuttujen paikkojen yllä. Kaikki näyttää täysin realistiselta ja yksityiskohtaiselta, kaikkeen ne aivot pystyvätkin unessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi