Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä naisen on vielä realistista toivoa lapsia?

Vierailija
16.08.2022 |

Lapsettomuushoidot on keksitty ja kehittynyt vuosien saatossa, joten missä iässä naisella alkaa olla liian myöhäistä perustaa perhe ja saada lapsia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei mitenkään näe päälle päin. Hedelmällisyys tai munasolujen ikä ei ole kiinni freesistä ulkonäöstä, salilla käymisestä tai johtavasta asemasta työelämässä.

Hedelmällisyys alkaa heiketä heti 35 vuoden jälkeen. Joillakin se tapahtuu nopeasti, joillakin hitaammin.

Vierailija
22/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä on. Itse ehkä ajattelen että oma rajani menee n.42 vuodessa. Kolme lasta meillä jo on ja voi kyllä olla ettei enää edes yritetä lisää saada . Viimeisimmän lapsen saimme 37v ikäisinä. Nyt ollaan 38v. Mies siis saman ikäinen.

Kyllähän jotkut saa lapsia vielä yli 45-vuotiaanakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pitäisin 40 vuoden ikää sellaisena rajapyykkinä, että sitä vanhempana ei kannata enää hankkia lapsia. Olisi niin paljon suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi.

Olen itse 43-vuotias ja vaihdevuosioireetkin ovat jo alkaneet. En välttämättä enää edes tulisikaan raskaaksi, vaikka luopuisinkin ehkäisystä.

Sain omat kaksoseni täysin luomusti 35-vuotiaana ja tulin raskaaksi jo toisesta kierrosta, vaikka ikää olikin lasten saamista ajatellen aika paljon. Eikä nykyään ole mitenkään poikkeuksellista tulla äidiksi noin "vanhana". Mutta ei se hedelmällisyyskään loputtomiin kestä.

Sain lapsia vielä 42 ja 45 iässä, ei mitään ongelmaa, olen terve, urheileva ja hyväkuntoinen, nyt lähestyn viittäkymppiä eikö vaohdevuosista tietoakaan.

Mutta tää on yksilöllistä, tai sanotaanko että voi kulkea suvussa. Omassa suvussa paljon 40+ iässä vauvan saaneita

Vierailija
24/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-37v. Hyvä ikä tehdä lapsia.

Vierailija
25/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42v ehdoton takaraja.

Höpö höpö, sinä et ole mikään takarajojen asettaja.

Vierailija
26/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 25v ja toisen lapseni 28v. Olen itse todella tyytyväinen että sain lapseni tehtyä alle 30-vuotiaana. Kun olin 40v lapseni olivat 15v ja 12v. Jos olisin esikoiseni saanut vasta siinä 40 vuoden paikkeilla en olisi jaksanut ja kun minä olisin täyttänyt 50v olisi lapseni vasta 10v.

Vierailija
27/28 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain esikoiseni 25v ja toisen lapseni 28v. Olen itse todella tyytyväinen että sain lapseni tehtyä alle 30-vuotiaana. Kun olin 40v lapseni olivat 15v ja 12v. Jos olisin esikoiseni saanut vasta siinä 40 vuoden paikkeilla en olisi jaksanut ja kun minä olisin täyttänyt 50v olisi lapseni vasta 10v.

Minä sain nuorimman lapsen vähän alle 40 vuotiaana ja kaksi aiempaa lasta alle 30 vuotiaana. Parhaiten olen jaksanut tämän kuopuksen vauva-ajan ja monessa asiassa ottanut rennommin kuin silloin nuorempana.Hän on kyllä ollut kokoajan aika hyvä nukkumaan,mikä tietenkin auttaa jaksamaan. Että ei se jaksaminen kaikilla välttämättä huonompaa ole vanhempana äitinä.

Vierailija
28/28 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lapsia vielä 42 ja 45 iässä, ei mitään ongelmaa.

Kiva juttu. Mutta eniten ihmetyttää, että kuka hullu alkaa tuossa iässä vielä lapsia tekemään? Kyllähän sen elämän pitäisi mennä niin, että lapset muuttavat omilleen siinä vaiheessa, kun vanhemmat 40-50 vuotiaita. On niitä tosin muitakin tuolla ajatuksella olevia, koska deittiapit ovat täynnä eronneita ihmisiä, joilla on jopa taaperoikäisiä lapsia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän