Muistellaan koronapassia!
Muistatteko, kun osa oli ihan tosissaan ton passin kanssa 😅 Aivan sairas aikakausi! Muistellaan parhaita paloja!
Itsellä tuli ensimmäisenä mieleen, kun terve n.60v nainen käännytettiin uimahallin ovelta, koska ei ollut ottanut kahta koronarokotetta.
Kommentit (102)
En tiedä onko mitään hirveämpää kuin ne ihmiset, jotka eivät päästäneet joulupöytään koronapassittomia perheenjäseniään. Yksinkertaisesti pahoja ihmisiä.
Mulle ei myyty Hesburgerissa hampurilaista.
Olisin saanut ostaa sen mukaan ja seistä siinä kassan vieressä minuuttitolkullla, mutta penkille en olisi saanut istahtaa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä unohda näitä julkimoita, jotka tätä passia kannattivat. Ja nyt sitten täysi hiljaisuus.
Vieläkin yrittäjät yrittää lobata asiaa, vaikkei tähän ole mitään faktapohjaa.
Yhden kerran näytin koko passia, työpaikan joululounaalle mennessä. Eipä siinä erityistä muistelemista.
Ton passin myötä meni kyllä usko ihmisiin.. Todella pahasti vietävissä. Hyi helvetti!
Mä en päässyt jouluostoksille Ateneumin museomyymälään, passintarkastaja juoksi perään.
Ei muistella. Se on synkkä vaihe Suomen historiassa, joka pitää unohtaa asap.
Yksi rokote 70% väestölle antaa laumasuojan, hih. Perustelut ja lähteet: No ei meil nyt oo, mut antaa se silti. Tai siis kaks rokotetta. Ja 80%. Ei kun öö.
Ja kukaan ei taaskaan saanut kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei myyty Hesburgerissa hampurilaista.
Olisin saanut ostaa sen mukaan ja seistä siinä kassan vieressä minuuttitolkullla, mutta penkille en olisi saanut istahtaa syömään.
Ei varmaan tarvi sanoa, että Hese on edelleen boikotissa.
Ei ole mitään muisteltavaa, kun en ikinä ko. passia missään tarvinut enkä edes sitä ladannut.
Jotkut kansanedustajat olisivat halunneet laajentaa sen käytön myös alkoihin ja työpaikoille.
SIlloin olisi kyllä juomien myynti ulkomailta lisääntynyt ja vissiin tullut potkuja työpaikoilta sieltä sun täältä.
Ihmeellisen herkästi olivat ihmiset valmiit luopumaan oikeuksistaan. Se oli pelottavaa! Kaikki vain altistuivat kiltisti, eikä asiasta ole jälkeenpäin ollut minkäänlaista keskustelua. Suomessa lakeja väännetään ja käännetään vuosikausia ja silti mitään ei saada aikaiseksi. Yhtäkkiä kaikki sairaimmatkin jutut menivät läpi muutamassa päivässä. Mielestäni tämä oli hyvin outoa. Vielä viimeiseen asti Marin halusi passin työpaikoille, vaikka muut olivat jo vastaan.
Käskyt tulevat selkeästi toisaalta.
Ei ole passia. Mutta ei tullut ilmeisesti yritettyä "väärään paikkaan" väärällä hetkellä.
No tämähän haluttiin esim. ottaa käyttöön lapsilla, eliitillä on sitten omat säännöt:
THL suosittaa koronapassin ikärajaksi 16 vuotta hallituksen esittämän 12 ikävuoden sijaan. Lapsiasiavaltuutettu ei näe estettä yli 12-vuotiaiden koronapassille.
https://yle.fi/uutiset/3-12114521
Linnan juhlien vierailta ei tulla tarkistamaan koronapasseja, koska lainsäädäntö ei sitä salli. Vieraiden toivotaan kuitenkin olevan kahdesti rokotettuja juhlijoiden turvallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Todella synkkä vaihe, mutta unohtamisesta olen eri mieltä. Myös virheet pitää käydä läpi, jottei vastaava pääse toistumaan enää ikinä.
Oli tuo ihmeellistä aikaa. Eihän ihmisiä voi velvoittaa ottamaan mitä tahansa pistoksia oikeuksia uhkaamalla.
Tämä oli melkoinen propagandapläjäys XD Vai että ihan vahva johtaja niin kuin Kiinassa
"Olisipa meilläkin vahva johtaja, joka päättäisi koronapassista puolestamme. Katselen kaiholla ystävieni juhlakuvia Kiinasta, ja pienen hetken kaipaan päättäjien tiukkoja otteita, kirjoittaa Jenny Matikainen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella synkkä vaihe, mutta unohtamisesta olen eri mieltä. Myös virheet pitää käydä läpi, jottei vastaava pääse toistumaan enää ikinä.
"Kuollut idea jo syntyessään. Vastaavaa ei pidä koskaan enää edes yrittää" Ja näin on asia loppuun käsitelty eikä sitä tarvitse enää muistella.
Minä en ikinä unohda näitä julkimoita, jotka tätä passia kannattivat. Ja nyt sitten täysi hiljaisuus.