Miten pyydän äidiltä tamponeja
siteet on perseestä ja ne on ärsyttäviä, menkat ollu kohta 2 vuotta.
aika monesti tulew myös läpi siteiden kanssa
ois kiva jos tulis mahollisimma nopeesti vastauksia
Kommentit (10)
- Saanko puolet tamponeista, rakas äiti?
- No tottakai, odota kun käyn hakemassa sakset.
Voisitko äiti ostaa minulle tamponeja? Kas noin. Äiti tietää kyllä. Sillä on menkat, tai ainakin ollut.
Jos menkat kestää 2 vuotta niin pitää mennä gynelle kuin olis jo!
Kerro äidille, että kokeilisit mielellään myös tamponeja, kun ne vois olla parempia liikkatunneilla ja voisi pitää runsaimpina päivinä sidettä ja tamponia yhtä aikaa, kun muuten meinaa tulla läpi. Samalla tulee äidille käsitys, miten runsaat sun vuodot on. Voitte ostaa myös imukykyisempiä siteitä varalle esim. yöksi. Hyvin se menee! Jos äitisi ei suosittele tamponien käyttöä, voit jutella terkan kanssa koulussa ja ostaa itse paketin kokeiluun. Eivät maksa paljoa. Muista vaihtaa ohjeen mukaan. Käyttöohje mukana paketissa.
Näin: ÄETI! Anna niitä jakopiän tiivisteetä!
Näin. Onko sinulla antaa tampooneita. Ellei äiti tai sinä ostatte huomenna. Ihan sama kun kysyt hiulakkaa.
"Voisitko ostaa mulle tamponeja?"
"Voinko saada rahaa jolla ostan itse kuukautissuojani?"
"Äiti, nämä siteet eivät tunnu pitävän, kun vuoto tulee aina läpi. Lisäksi siteet ovat hankalia koulussa. Voisinko kokeilla tamponeja, ne ovat ilmeisesti pitävämpiä ja huomaamattomampia?"
Jos äitisi ei hyväksy tamponeja, niin osta itse. Ei se äiti sinne vessaan tule perässäsi.
Itse kokeilin joskus nuorena ystäväni suosituksesta Tampaxia, mutta oli minulle hankala käyttää.
Ostin kuitenkin OB -paketin kokeiluun ja sille tielle olen jäänyt. Nyt 50v minulla on edelleen runsaat vuodot ja usein joudun käyttämään sekä tamponia, että sidettä ja silti vaihtamaan parin tunnin välein.
Aloitin OB sinisestä, joka normaali. Sittemmin siirryin vihreään, joka suurelle vuodolle.
Hyvin se menee, kun rohkenee suunsa avata. Äidilläsi on jo pitkä kokemus menkoista, niin ymmärtää kyllä.
Meette yhdessä kauppaan ja laitat ostoskärryyn.
Tai ostat itse.