Onkohan tämä luupiikki vai jotain muuta kantapäässä?
Hei.
Jos on luupiikki kantapäässä niin onko se silloin ihan kosketus ja kävely arka? Olen huomannut että kantapään takaosan keskellä tuntuu hieman kipua kun painan siitä sormella. Ei estä kävelyä paljain jaloin,mutta kengät jalassa tuntuu enemmän painavan kantapäätä, siitä sen huomasinkin. Mikä lie? Voiko olla luupiikki? Oireileeko se tuolla tavalla?
Kommentit (7)
Plantaarifaskiitti kipu tuntuu kantapään keskellä painettaessa siitä. Googlesta löytyy kaikki tiedot siitä.
Jos on plantaarifaskiitti: Viikon kuuri buranaa ja kävely minimiin. Jos tämä ei auta niin kortisonipiikki.
Vierailija kirjoitti:
Jos on plantaarifaskiitti: Viikon kuuri buranaa ja kävely minimiin. Jos tämä ei auta niin kortisonipiikki.
mulla on kestänyt n.5 vuotta jo. Ylipainon ja 2 diabeteksen takia kai.kortisonia ei diabeetikon pidä ottaa näin sanoi diabeteslääkäri ja jalkojenhoitaja.
Plantaarifaskiitin hoitoon olemassa sukkia, joiden avulla saa jalkaterää taivutettua ylöspäin, Pidetään öisin. Paranee vähitelleen. Kinesioteippiä voi käyttää lisänä. Kannattaa googlata sen käytöstä plantaarifaskiitin hoidossa,
Minulla kipeytyy jalan sisäsyrjät kävellessä. Kantapää on älyttömän kipeä. Olin varma, että on ylipronaatiota eli jalat kääntyy sisäänpäin. Kävin jalkojen tarkastuksessa vaan sanoi, että ei ole virhe asentoa. Päkiäjumppaa pitää tehdä koska on siitä madaltunut. Mutta en tarvitse holvikaarentukea ja nilkat oli suorat. Olisin voinut vannoa , että tarvitsen pohjalliset. Tai sitten mulla on huonot kengät.... jäi arvelluttamaan nyt tuo tutkimus.
Kertokaa kenellä on ollut luupiikki, että miten se oireili?