Huono kuntoinen vuokra-asunto ja työttömyys. Miten ihmeessä pääsen muuttamaan?!
Vuokra-asunto on huonosa kunnossa ja vuokra-antaja ei halua tehdä mitään sille. Tämä on alkanut vaikuttaa mielenterveyteeni koska en kehtaa kutsua ihmisiä kylään ja häpeän asuntoani. En tunne oloani kodikkaaksi täällä. Kela ei maksa vuokravakuutta jos muutan mukavuussyistä, joten miten ikinä pääsen muuttamaan? Töitä en ole saanut vaikka olen työkkäri naisten kanssa ollut juttusilla ja hakenut 4 työpaikkaa kuukaudessa. Ahdistaa ja masentaa tilanne. Ja tämä ei ole siis vain pikkasen huonossa kunnossa, vaan kaikki on ränsistynytt ä ja vanhaa. Muutin tänne olosuhteiden pakosta (olin asunnoton) 3 vuotta sitten.
Kommentit (26)
No kai se on säästettävä kaikki tuet ja oltava syömättä sitten pari kuukautta että saa vuokravakuudet kasaan.
Jännä miten ihmiset kehtaavat kitistä asioista, jotka ovat täysin heidän omaa syytään. Huudetaan yhteiskuntaa ja muita apuun, kun on itse kustu asiansa. Ja tietenkään mitään ei voi itse tehdä, kun kaikki on mahdotonta ja niiiiiiin vaikeaa. Luuserit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lumo ja sato asunnot on varsin kalliita et hyödy siitä mitään ellet johonkin yhtä huonoon halua jonnekkin syrjäkylille.
Lumo asunnot on kalliita, toisaalta niissä on yleensä las. parveke, moderni keittiö, astianpesukone ja oma sauna. Halvimmat yksiöt pääkaupunkialueella 850e/kk
niin eli ei kela hyväksy muuttoa ellei itse maksa sitä ja ylimenevää vuokraa.
En ole ollenkaan varma että tuo pitäisi paikkaansa. Jotkut työttömät täällä palstalla kirjoittaneet että asuvat 900e/kk vuokrakämpässä ja kyllä kela maksaa. Asumistuki pysyy samana mutta toimeentulotuki nouse asumiskulujen mukaan tiettyy pisteeseen. Käy tekemässä Toimeentulotuen laskuri: Perustiedot (kela.fi)... Siellä huomaat jos laitat vuokraksi vaikka 900e niin toimeentulotuessa se otetaan huomioon maksamalla enemmän.
Meillä Keski-Suomessa 9000 asukkaan kaupungissa yksiön vuokra 250 euroa, neliöitä 23-27. Rempattuja ja nättejä kämppiä. Takuuvuokra yleensä sen 250
Vierailija kirjoitti:
Meillä Keski-Suomessa 9000 asukkaan kaupungissa yksiön vuokra 250 euroa, neliöitä 23-27. Rempattuja ja nättejä kämppiä. Takuuvuokra yleensä sen 250
no ei täällä päin
niin eli ei kela hyväksy muuttoa ellei itse maksa sitä ja ylimenevää vuokraa.