Virosta tupakkaa, siis paljon sitä saa oikein tuoda?
Onko sillä nyt jotain eroa sitten että onko askissa varoitus vai ei?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kartsan saat tuoda (10askia, eli 200 savuketta), virallisesti. Senkun kävelet se kainalossa vaan takas
Mitä jos tuo kaksi ja jää kiinni?
https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/matkailijalle/tupakkatuotteet#matkust…
Ei tarvitse arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Du kan hämta precis så många som du vill, bara paketen har varningstexter på svenska och finska under cellofanen.
Pelle Svensson voi vastata ihan suomeksi kun sitä kerran ymmärtääkin.
Ota mukan pari savutonta kaveria ja kummatkin voi tuoda vielä yhden kartsan, saat sitten kolme
Mutta tullin sivuilla lukee, että 200 kpl savukkeita joissa EI ole asianmukaisia varoituksia.
Virosta ja laivalta ostetuissa askeissa kuitenkin varoituskuvia ja -tekstejä on? Eli minkä takia säädöksessä kommentoidaan tätä, jos se ei mitenkään muuta asiaa? Vai saako niitä kuvallisia askeja sittenkin tuoda enemmän?
Kai sit vaan kiltisti varmuuden vuoksi tuon 10 askia
Ap
Älä osta Eestistä. Ei se kannata. Eikä sieltä kannata ostaa nykyään enää ylisummaan mitään.
Osta ja tuo paperossia Puolasta. Itse kävin hakemassa pikkufarmariauton takaluukun täyteen sätkäpurua keväällä 2020, juuri ennen niiden korona(mielivalta)rajoitusten alkamista, ja sain lähes tasan puoleen hintaan Suomen silloisesta hintatasosta: kun pussi purua maksoi Suomessa 7.00 e, maksoi se Puolassa 14,99 Zlotya: jaa tuo Zlotyhinta n. 4,2:llä, niin pussin eurohinnaksi tulee n. 3.57.
Yritin selvittää ennen lähtöäni, onko EU hyväksynyt erillisellä valtiosopimuksella tuon Suomen varoitustekstipoikkeusklausuulin EU:n neljästä peruspilarista, mutta en saanut maan hallitukselta, sen valtiovarainministeriöltä (jonka hallinnonalaan tulli kuulemma kuuluu), Valviralta enkä sen lainsäädäntöneuvoksilta, Sosiaali- ja terveysministeriön lainvalmisteluoikeusoppineilta enkä tullilta itseltään vastausta kysymyksiini, mutta sain sensijaan STM:n eräältä korkea-arvoiselta ja julkisuudessa aina näissä rajoitusasioissa kunnostautuneelta ikämieheltä, jonka nimeä en uskalla tässä mainita mutta mainitsen sen verran, että hän EI OLLUT Pekka Puska (hän ei taida olla lainkaan STM:n alaisuudessa, vaan yksinomaan THL:n, vai kuinka?) paniikkireaktion: Kyllä hän on nyt velvollinen konsultoimaan tässä asiassa minun, Suomen ja EU:n komikanta-asiassa ja hänen täytyy etsiä vastaus EU:sta ja toimittaa se minulle valmiina (tietysti, jotta minä en ottaisi tämän asian ympäriltä yhteyttä EU:hun ja jotta tämä Suomen rajoitusvedätys ei saisi asianomistajaa eikä se alkaisi purkautua).
Päätin lähteä liikkeelle, ja kukaan ei kysellyt missään mitään.
Toin kahdeksan pienehköä pahvilaatikollista, joissa jokaisessa oli / avaamattomissa yhä on 12 kartonkia, yht. 960 sätkäpussillista.
Tuo tekstivaatimus on Suomen omaa sooloilua, jota EU ei ole hyväksynyt ja tuo Suomen ukaasi kaatunee heti ensimmäiseen reklamaatiotapaukseen. Toistaiseksi sitä ensimmäistäkään ei (valitettavasti) ole tapahtunut.
"Pelle Svensson voi vastata ihan suomeksi kun sitä kerran ymmärtääkin."
Varför dela goda tips med otacksamma?
Paperossi-Ossi kirjoitti:
Älä osta Eestistä. Ei se kannata. Eikä sieltä kannata ostaa nykyään enää ylisummaan mitään.
Osta ja tuo paperossia Puolasta. Itse kävin hakemassa pikkufarmariauton takaluukun täyteen sätkäpurua keväällä 2020, juuri ennen niiden korona(mielivalta)rajoitusten alkamista, ja sain lähes tasan puoleen hintaan Suomen silloisesta hintatasosta: kun pussi purua maksoi Suomessa 7.00 e, maksoi se Puolassa 14,99 Zlotya: jaa tuo Zlotyhinta n. 4,2:llä, niin pussin eurohinnaksi tulee n. 3.57.
No eipä tossa mitään suurta hintaeroa ole, jos maksaa puolet siitä mitä Suomessa.
Just kävin Virossa ja kartsa röökiä n. 45€. Eli puolet siitä mitä Suomessa.
Kartsan saat tuoda (10askia, eli 200 savuketta), virallisesti. Senkun kävelet se kainalossa vaan takas