Espoon hyvätuloisten asuinalueet!
Kertokaas. Muutto edessä Espooseen ja haluttais kämppä hyvältä, varakaalta alueelta. Muita kuin Westend (ainoa jonka tiiän)?
Kommentit (84)
Ollaan vasta muutettu Haukilahteen ja jo nyt haluaisin pois, on nämä meidän naapurit sen verran paskantärkeitä espoolaisia. Ei sanota päivää yms. Joten se varallisuus ei aina tarkoita sitä, että olisi käytöstapoja tai sivistyneisyyttä. Päinvastoin, tuntuu, että kaikki vain kyttäävät sitä omaa etuaan.
t. Helsingin puolelta rannikolta muuttanut
niin itse haluan ainakin asua kaltaisteni joukossa. Siis tarkoitan suhteellisen samaa tuloluokkaa ja samantyyppisiä perheitä. Syy tähän ons e, että omieni kaltaisissa ihmisissä on vähemmän epäsosiaalista ainesta ja rikoksen tekijöitä kuin esim somaleissa tai huumeidenkäyttäjäperheissä. JA minä en halua pelätä kotonani.
Olen myös asunut ulkomailla, mutta kaikki maat joissa olen asunut, ovat olleet länsimaita. Ikinä en menisi jonnekin afrikkaan tms. Johan se on luonnonvastaista, jos lähdetään noin kauas sankoin joukoin.
ONKO Se niin vaikeaa muuten myöntää, että kulttuurit yms eroaa toisistaan, ja että ihmisten on vaikea sopeutua erilaisiin oloihin ja ihmisiin. Tämä koskee siis suomalaisia sekä esim somalialaisia yms. Ei ole varmasti heilläkään herkkua tulla suomeen pimeään jua kylmään, kauas omasta kotimaasta. Siksi pitäisi yrittää sijoittaa pakolaiset saman kulttuuri- ja uskontotaustan omaaviin maihin.
Koulutetuimmat postinumeroalueittain
Westend
Kuusisaari-Lehtisaari
Haukilahti
Suur-Kauniainen
Tammisalo
Otsolahti (Tapiola)
P-Tapiola
Kaartinkaupunki
Mankkaa
Kaivopuisto
Espoon hyvätuloisten alueet sijoittuvat rannikolle, eli välille Westend - Saunalahti. Westend on ehdottomasti kallein, muut alueet taitavat olla jotakuinkin samaa hintaa, kun pysytään ihan rannassa. Myös Mankkaa ja Laajalahti on hyvätuloisten aluetta, mutta ne ovat " sisämaassa" .
T. Nykyinen kaitaalainen, tuleva saunalahtelainen
ja mahdollisesti sitten ottaisin lainaa. Haluaisin tietysti asua kivassa paikassa - MUTTA mua ei kyllä henk koht mikään NIMBY asuinalue innosta :/ Koska en ole mistään kovin hyväsukuisesta perheestä. Vanhempani nyt ovat vain sattuneet junailemaan mukavasti raha-asiansa.
mutta koska kuuluu Matinkylän postinumeroon, ei näy erikseen kaikissa tilastoissa. Nuottaniemessä asuu paljon mm Nokian johtajia ja (yksityis-)pankkien johtajia (tämä siis oli tutkimuksessa).
Vierailija:
Koulutetuimmat postinumeroalueittainWestend
Kuusisaari-Lehtisaari
Haukilahti
Suur-Kauniainen
Tammisalo
Otsolahti (Tapiola)
P-Tapiola
Kaartinkaupunki
Mankkaa
Kaivopuisto
Vierailija:
niin itse haluan ainakin asua kaltaisteni joukossa. Siis tarkoitan suhteellisen samaa tuloluokkaa ja samantyyppisiä perheitä. Syy tähän ons e, että omieni kaltaisissa ihmisissä on vähemmän epäsosiaalista ainesta ja rikoksen tekijöitä kuin esim somaleissa tai huumeidenkäyttäjäperheissä. JA minä en halua pelätä kotonani.Olen myös asunut ulkomailla, mutta kaikki maat joissa olen asunut, ovat olleet länsimaita. Ikinä en menisi jonnekin afrikkaan tms. Johan se on luonnonvastaista, jos lähdetään noin kauas sankoin joukoin.
ONKO Se niin vaikeaa muuten myöntää, että kulttuurit yms eroaa toisistaan, ja että ihmisten on vaikea sopeutua erilaisiin oloihin ja ihmisiin. Tämä koskee siis suomalaisia sekä esim somalialaisia yms. Ei ole varmasti heilläkään herkkua tulla suomeen pimeään jua kylmään, kauas omasta kotimaasta. Siksi pitäisi yrittää sijoittaa pakolaiset saman kulttuuri- ja uskontotaustan omaaviin maihin.
Vaikka siellä on hienoja taloja ja kivannäköinen seutukin se on, niin se on Matinkylän takapihaa ja lapset joutuvat Matinkylään kouluun. Ja sen alueen porukka on ihan jotain muuta kuin Nuottaniemessä.
Näkee kirjoitustyylistä. Ootko vähän nolo?
Lisäksi suuri osa käy Mattlidenin koulua eli på svenska.
Vierailija:
Vaikka siellä on hienoja taloja ja kivannäköinen seutukin se on, niin se on Matinkylän takapihaa ja lapset joutuvat Matinkylään kouluun. Ja sen alueen porukka on ihan jotain muuta kuin Nuottaniemessä.
Menee vähän aiheen ohi, mutta niinhän av:lla yleensä. Mieheni on Matinkylässä käynyt koulunsa ja tuolloin siellä oli kuitenkin ihan tavallisia työssäkäyvien ihmisten lapsia. Mies ja kaverinsa ovat kaikki hyvin kuoulutettuja tolkun ihmisiä, eli kyse taitaa lopuksi olla niistä kodin antamista mahdollisuuksista ja malleista.
67?
Eipä taida ihan kohdata meidän tekstit ja ajatukset. Eipä ainakaan meillä eikä meidän kavereilla ole ollut omistustaloissa somaleita naapureina. Mielenterveyspotilaita voi mielestäni olla ihan kaikissa sosiaaliryhmissä. Ihme jos se jättäis rikkaat väliin, samalla varmaan syöpäkin kiertäisi raharikkaat kaukaa. Valitettavaa on, että ihmiselämän ongelmista, jotka perheitä vaivaa (kuten vaikka alkoholismi, pettäminen, väkivalta) pääse eroon vaikka kuinka rikkaalla alueella asuisi.
Minä olen käynyt kouluani myös paljon parjatussa Matinkylässä. Ihan vietävän vähän oli rahaa, kun silloiset kerrostalot oli suht uusia ja laina-ajat olivat lyhyitä. Kyllä siinä monen nykyihmisenkin hymy hyytyisi, kun ostaisi uuden kerrostalokolmion vaikka täällä ketjussa mainitusta Saunalahdesta ja maksaisi lainan 8 vuodessa, kuten minun lapsuudessani oli pakko.
Moni kaveri asui vuokrataloissa ja moni kaveri taas rannan 3-kerroksisissa omakotitaloissa ja hyvin sovittiin siihen aikaan kaikkien kanssa yhteen. Vaan eipä tuo elämä Matinkylässä ainakaan minusta heikkoa ja huonosti kouluja käymätöntä tehnyt. Ehkä kuitenkin jotain jäi mieleen, kuten vaikka se, ettei rahalla onnea saa ja että onnellinen voi olla betonilähiössä ties minkälaisten naapureiden seassa ;-)
Ja tiedättekö mitä... oikeasti kun asuu tämmöisessä tietyllä tavalla ajattelevien rikkaiden kammoksumassa lähiössä, niin on niin onnellinen, ettei heitä saa naapurikseen. Minä ottaisin mieluummin somaliperheen naapuriin kuin kohdan 71 ilmeisen hyvätuloisen perheen.
uskaltavat myöntää etteivät halua ominaishajujaan levittävää, liikkuvaa kangaspakkaa (av-palstalla opittu ilmaisu !huom!) naapurikseen.
melba:
Ja tiedättekö mitä... oikeasti kun asuu tämmöisessä tietyllä tavalla ajattelevien rikkaiden kammoksumassa lähiössä, niin on niin onnellinen, ettei heitä saa naapurikseen. Minä ottaisin mieluummin somaliperheen naapuriin kuin kohdan 71 ilmeisen hyvätuloisen perheen.
En usko minäkään, että köyhyys tekee ihmistä onnelliseksi, ei tee rahakaan. Ja taatusti avioero on kova paikka, haudataanhan siinä jotain hienoja haaveita ja unelmia, usein myös pysyvyyden illuusio ja monen pienen lapsen koti hajoaa. Valitettavasti elämä ei aina mene niin kuin itse haluaisi. Kaikki elämän kauheudet kyllä koskettavat minusta vaan ihan samalla tapaa kaikkia elämän muotoja, varallisuudesta riippumatta. Onnellisuus on kuitenkin joskus ihan omasta maailmankuvasta kiinni. Voihan sitä jäädä kaikkiin ikäviin asioihin pyörimään ja niistä " nauttimaan" , mutta ihan yhtä hyvin voi nauttia niistä elämän pienistä iloista, joita on edelleen jäljellä.
kaupungin vuokrataloista ja osa hienolla omakotitaloalueelta. Katsottiin, että hyvä vain, kun oppivat suvaitsevaisuutta. Toista tuntuu olevan nykyään. Voimakasta luokkajakoa ajetaan innokkaasti. Epäluuloista, suvaitsematonta ja suorastaan rasistista suhtautumista muihin opetetaan sitten lapsille...huhhuijaa. Todella ihana tuleva elinympäristö meille kaikille.
Vanha raha pesii Kauniaisissa. Tosin sielläkin on mielenvikaisia, yksikin huutelee sekavia isolla pihallaan kovaan ääneen jatkuvasti, mutta hoitoa ei tunnu saavan vaikka kuinka rikas on (ainakin talon perusteella). Että silleen, ei niistä mielenvikaisista niin vaan eroon pääse missään :)
Esim. Sepänkylä, Kavallinmäki jne. Se Espoon keskuksen puoli nyt ei ole niin kiva... Mutta muuten, hienoja alueita lapsiperheelle, melko hyvätuloista väkeä, hyvin koulutettua. Asunnot halvempia kuin jossain Westendissä, joskaan ei edullisia.
Ja omassa naapurustossani (Kultahammasrannikolla) ei ainakaan ole ketään " näkyvää" mt-potilasta ja näkyvällä tarkoitan juuri niitä jotka häiriköivät ja saattavat oll aarvaamattomia.
Vierailija: