Minkä ikäiseltä olette leikanneet ekan kerran hiukset? Kuinka onnistui?
Kommentit (6)
En ole leikannut itse, 2-vuotissynttäreitten tienoilla käytiin parturissa tutulla ihmisellä, jolla on itsellään pieniä lapsia. Etukäteen jänskättiin kovastikin, että mitä siitä mahtaa tulla (takana korvatulehduskierre ja kauhea kammo ainakin lääkäreitä kohtaan, pelättiin, että yhdistäisi korvien tutkimiseen tuon pään käsittelyn). Oikein hyvin meni, huomasi että parturi oli tottunut pienten lasten käsittelyyn:)
Alkaa 9 kk pojalla tukka olemaan aika pitkä. Mietin, että varmaan yhden ikävuoden tienoilla joutuu häneltä tukan leikkaamaan. Kyllä jännittää, että miten onnistuu tuon vilpertin kanssa... =)
Suosittelen ilman muuta parturiin menoa, tulee niin nätti tukka verrattuna siihen kun itse leikkaisi.
kulmakarvojen alapuolelle. En muista ikää. Leikkaan itse äitiyspakkauksen kynsisaksilla edelleen otsatukan tytöltäni, joka on jo 5. Tosin nyt ne ovat häviksissä. Ne on turvalliset, kun ovat tylppäpäiset. Hankala niillä tosin on leikata.
Tuttu parturi leikkasi. Oli kokemusta pienten lasten hiusten leikkuusta. tyttö pyöri paljon ,mutta täti pyöri perässä:).
Siskollani oli todella paljon hiuksia jo syntyessään ja muistan kun ihan pienenä jo etuhiuksia kotona leikkasivat. Puolivuotiaana jo takaakin. Ihan hyvin onnistui sekin.
(hänellä synnytyslääkärin mukaan pisimmät hiukset jotka on sairaalassa nähty, joten siksi noin aikaisin)