Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ehtii kesälomalla niin paljon

Vierailija
14.08.2022 |

Somessa hehkutetaan että kesälomalla tuli mm. käytyä Portugalissa, kahdella eri vuokramökillä, kolmessa huvipuistossa, taidenäyttelyissä, vesihuvipuistossa, kalastusreissuilla veneellä, ratsastamassa, muutamassa festivaalissa jne ...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ehtii somessa myös valehdella. Se käy äkkiä.

Miksi ihmeessä joku valehtelisi?

Koska valehteleminen on yhtä helpoa,kuin hengittäminen!

Vierailija
22/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 viikkoa lomalla ja niistä 4 päivää kotona. Näistäkin kolmena tein jotain kodin ulkopuolella omassa kotikaupungissa. Eli helpostihan tuossa ajassa ehtii vaikka mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiihän sitä. Itse en juuri kokkaile lomalla ja siten ei tarvi paljo ruokakaupassakaan käydä. Siivota ei tarvi kun ei olla kotona. Harrastukset tauolla kesän joten niihinkään ei kulu aikaa. Ehtii hyvin reissata, käydä tapahtumissa.

Vierailija
24/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihanaa että lomalla saa tehdä just mitä haluaa tai jättää rohkeasti tekemättä 😍

Vierailija
25/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy kesölomalla muualla kuin ruokakaupassa Varaa olisi käydä mutta ei kiinnosta ulkomaat,tapahtumat ym. :)

Vierailija
26/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pakkomielle! On pakko ehtiä sinne ja tänne! Ja sitten kun syksy saapuu ja loma on loppu,niin haetaan ammattiapua erilaisiin vieroitusoireisiin! Arkeen palaaminen tuntuu pahalta!

Niin olisihan se normaalimpaa, että lomalla ei tehtäisi mitään, vaan oikein haettaisiin tylsistyneisyyttä, jolloin tulisi jo ikävä töihin - näin ihminen ei pääse kuvittelemaan, että vapaa-aika olisi kivaa, vaan uskoo mukisematta, että työ on ainoa elämänsisältö. Työnantajien intressi on juuri se, että ihmiset eivät tee lomalla mitään, etteivät ala liikaa nauttia vapaa-ajastaan. Työnantajien intressi on se, että ihmiset kaipaavat töihin eivätkä osaa olla lomalla.

Vierailija
27/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käy kesölomalla muualla kuin ruokakaupassa Varaa olisi käydä mutta ei kiinnosta ulkomaat,tapahtumat ym. :)

Etkö edes uimassa käy?

Vierailija
28/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittajat suorittavat lomallakin.

Vierailija
29/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ehditään käydä miesystävän kanssa n 8 kertaa Ylämyllyn Shellillä kahvilla. Dokata ja rämpyttää kitaraa parina perjantaina ja saunoa ja uida. + jos oikein haluaa hifistellä, Puijon tornissa kaffella.

Ja päälle jotain mökki/pihahommia.

Hyvin kelpaa

Vierailija
30/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on valehtelua. Joillekin on pakkomielle mennä. Läheinen luettelee missä on käynyt mutta se on sellaista näyttämisen halua. On niin hienoa käydä jossakin. Lisäksi ei kestä ehkä sisäisiä ääniään kotona joten on täytettävä elämä ohjelmalla.

Vierailija
31/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on aktiivinen jos nyt yx henkilö on ton kaiken kerennyt.

Olen huomannut että useasti sotketaan kaikkien tekemiset, omistamiset, osaamiset jne samaan syssyyn. Siinä sitten mietitään miksi joku kerkee paljon ja jotenki unohtuu että monta leipuria taikinan teossa.

Vierailija
32/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pakkomielle! On pakko ehtiä sinne ja tänne! Ja sitten kun syksy saapuu ja loma on loppu,niin haetaan ammattiapua erilaisiin vieroitusoireisiin! Arkeen palaaminen tuntuu pahalta!

Tämä. Lisäksi näillä on paha olla kotona eikä siellä viihdytä, koska se on sisustettu ja laitettu kopioksi siitä mitä muilla on.

Sen näki koronapandemian alkaessa, että eniten rajoituksia ja kotoilua vastaan protestoi ne joilla pitäisi materian ja neliöiden perusteella olla parhaat olosuhteet kotielämään kun on kotona punttisalivarustetta/juoksumattoa, kotiteatteria, viimeisen päälle keittiötä härpäkkeineen ja upottavia sohvia..

Vierailija
33/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa kaikkeen tuollaiseen mutta mökillä on oltu ja se on kivaa.

Vierailija
34/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olisihan se normaalimpaa, että lomalla ei tehtäisi mitään, vaan oikein haettaisiin tylsistyneisyyttä, jolloin tulisi jo ikävä töihin - näin ihminen ei pääse kuvittelemaan, että vapaa-aika olisi kivaa, vaan uskoo mukisematta, että työ on ainoa elämänsisältö. Työnantajien intressi on juuri se, että ihmiset eivät tee lomalla mitään, etteivät ala liikaa nauttia vapaa-ajastaan. Työnantajien intressi on se, että ihmiset kaipaavat töihin eivätkä osaa olla lomalla.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän kaipaan juuri lomalla oloa! Ihan tavallinen puuhastelu ilman aikataulutusta on parasta.

Vierailija
35/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö edes uimassa käy?

Täh? Kaikki ei asu jonkun vesistön läheisyydessä ja helteellä ei hirmuisesti nappaa reilu tunti julkisissa matkustamista suuntaansa jotta pääsee täyteen ammutulle rannalle kuuntelemaan kakaroiden kirkumista ja muuta mölinää.

Eikä helteellä kyllä huvita kävelläkään reilua viittä - 7 kilsaa suuntaansa. Tuo vaihteluväli siksi, että tuolla suht samalla etäisyydellä on ne kaikki 3 uimapaikkaa jotka on lähinnä.

Autoa ei valitettavasti ole eikä enää fillariakaan kun se pöllittiin.

Vierailija
36/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mökillä ja kaadoin puita, kaivoin ojaa, tapasin sukulaisia, biletin, kävin taidenäyttelyissä ja museoissa, maalasin ikkunankarmeja, leikkasin ruohoa ja hoidin rantaa

Hoidin äitiäni ja äitini pihaa, karsin ryteikköjä, leikkasin ruohoa

kotona kaadoin puita, pesin ikkunat, poimin omenat ja tein siihen kuuluvat sörsselit, öljysin terassin,

Kävin Ruotsissa ja Hangossa

Olin Turussa

Hyvin ehtii kun on jatkuvasti liikkeessä, mutta olisihan se kiva levätäkin joskus oikein kunnolla.

Vierailija
37/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtiihän sitä ihan helposti

Portugali - esim pitkä viikonloppu, 4 päivää

vuokramökki 1 - pe, la, su, yh. 3 päivää

vuokramökki 2 - pe, la, su, yh. 3 päivää

huvipuisto 1, 2 ja 2 - yht. 3 päivää

kalastusreissu 1 päivä

ratsastus maastossa - 2 tuntia

festarit 1 ja 2 - päivä kummassakin, yht. 2 päivää

Tuohan on hirveää.

Mikä tuossa nyt on hirveää? niin yllämainitulla tahdilla menee 16 päivää plus ratsastus. Jolloin lähes puolet lomasta on vielä vapaata aikaa ihan vaikka maata rannalla. Tai sitten pidentää Portugali ja mökki-aikoja viikkoon jokaista ja silti ehtisi tekeen kaiken. Mitä te muut teette lomalla jos tuo kuulostaa kauhealta? 

Vierailija
38/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorittajat suorittavat lomallakin.

Ei aina. Itellä arki sitä, että töitten jälkeen oon lähinnä kotona ja kuukaudessa 1 tai 2 viikonloppua jolloin on jotain ohjelmaa. Lomalla tykkään sitten mennä ettei se ala muistuttaa liikaa arkea.

Vierailija
39/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen talvella suht sidottu töihin ja kotiin miehen reissutyön takia. Kesällä hän ei reissaa, joten hyödynnän itse sen niin,että kerrankin voin extempore lähteä jonnekin jos haluan. Monta kesää olen ollut kotona ja tuntunut ettei mitään saa aikaiseksi tai kesä menee ihan kuin ohi.

Tälle kesälle siirtyi tapahtumia koronan takia, joten siksi ollut ehkä hieman ylibuukattu, mutta voi veljet että on ollut mukavaa!!

Olen ollut neljästi ulkomailla, Maksimissaan 3 yön reissua. Kahdet festarit ja kolme konserttia. Aikaa on jäänyt kotona maalaamiseen, marjojen poimintaan, lenkkeilyyn, sohvalla makaamiseen ja töllön tuijottamiseen. Ihan vaan olemiseen.

Syksyllä rakastan kotoilua, joten sen aika on sitten.

Somessa en ole jakanut tästä mitään.

Vierailija
40/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla on pelkkää vapaa-aikaa, siten. Minä en tee lomalla juuri mitään kotitöitä. Pakolliset tiskit yms. hoidan, mutta muun ajan vaan teen mitä haluan. Sitä ehtii niin paljon jo yhdessä päivässä, vaikka minä olen vahvasti introvertti ja vieläpä asperger, joka väsyy helposti hulinoissa. Neljään viikkoon sain mahdutettua yhden pidemmän ulkomaanmatkan, kaksi risteilyä, kaksi kotimaanmatkaa, lukuisia retkipäiviä kotikaupungissa, neljä huvipuistopäivää, yhdet hautajaiset ja lukuisia löhöpäiviä ilman mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä