Miten jotkut ehtii kesälomalla niin paljon
Somessa hehkutetaan että kesälomalla tuli mm. käytyä Portugalissa, kahdella eri vuokramökillä, kolmessa huvipuistossa, taidenäyttelyissä, vesihuvipuistossa, kalastusreissuilla veneellä, ratsastamassa, muutamassa festivaalissa jne ...
Kommentit (41)
Olin 3 viikkoa lomalla ja niistä 4 päivää kotona. Näistäkin kolmena tein jotain kodin ulkopuolella omassa kotikaupungissa. Eli helpostihan tuossa ajassa ehtii vaikka mitä.
Ehtiihän sitä. Itse en juuri kokkaile lomalla ja siten ei tarvi paljo ruokakaupassakaan käydä. Siivota ei tarvi kun ei olla kotona. Harrastukset tauolla kesän joten niihinkään ei kulu aikaa. Ehtii hyvin reissata, käydä tapahtumissa.
On se ihanaa että lomalla saa tehdä just mitä haluaa tai jättää rohkeasti tekemättä 😍
Mä en käy kesölomalla muualla kuin ruokakaupassa Varaa olisi käydä mutta ei kiinnosta ulkomaat,tapahtumat ym. :)
Vierailija kirjoitti:
Se on pakkomielle! On pakko ehtiä sinne ja tänne! Ja sitten kun syksy saapuu ja loma on loppu,niin haetaan ammattiapua erilaisiin vieroitusoireisiin! Arkeen palaaminen tuntuu pahalta!
Niin olisihan se normaalimpaa, että lomalla ei tehtäisi mitään, vaan oikein haettaisiin tylsistyneisyyttä, jolloin tulisi jo ikävä töihin - näin ihminen ei pääse kuvittelemaan, että vapaa-aika olisi kivaa, vaan uskoo mukisematta, että työ on ainoa elämänsisältö. Työnantajien intressi on juuri se, että ihmiset eivät tee lomalla mitään, etteivät ala liikaa nauttia vapaa-ajastaan. Työnantajien intressi on se, että ihmiset kaipaavat töihin eivätkä osaa olla lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käy kesölomalla muualla kuin ruokakaupassa Varaa olisi käydä mutta ei kiinnosta ulkomaat,tapahtumat ym. :)
Etkö edes uimassa käy?
Suorittajat suorittavat lomallakin.
Me ehditään käydä miesystävän kanssa n 8 kertaa Ylämyllyn Shellillä kahvilla. Dokata ja rämpyttää kitaraa parina perjantaina ja saunoa ja uida. + jos oikein haluaa hifistellä, Puijon tornissa kaffella.
Ja päälle jotain mökki/pihahommia.
Hyvin kelpaa
En usko että on valehtelua. Joillekin on pakkomielle mennä. Läheinen luettelee missä on käynyt mutta se on sellaista näyttämisen halua. On niin hienoa käydä jossakin. Lisäksi ei kestä ehkä sisäisiä ääniään kotona joten on täytettävä elämä ohjelmalla.
No kyllä on aktiivinen jos nyt yx henkilö on ton kaiken kerennyt.
Olen huomannut että useasti sotketaan kaikkien tekemiset, omistamiset, osaamiset jne samaan syssyyn. Siinä sitten mietitään miksi joku kerkee paljon ja jotenki unohtuu että monta leipuria taikinan teossa.
Vierailija kirjoitti:
Se on pakkomielle! On pakko ehtiä sinne ja tänne! Ja sitten kun syksy saapuu ja loma on loppu,niin haetaan ammattiapua erilaisiin vieroitusoireisiin! Arkeen palaaminen tuntuu pahalta!
Tämä. Lisäksi näillä on paha olla kotona eikä siellä viihdytä, koska se on sisustettu ja laitettu kopioksi siitä mitä muilla on.
Sen näki koronapandemian alkaessa, että eniten rajoituksia ja kotoilua vastaan protestoi ne joilla pitäisi materian ja neliöiden perusteella olla parhaat olosuhteet kotielämään kun on kotona punttisalivarustetta/juoksumattoa, kotiteatteria, viimeisen päälle keittiötä härpäkkeineen ja upottavia sohvia..
Ei ole rahaa kaikkeen tuollaiseen mutta mökillä on oltu ja se on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olisihan se normaalimpaa, että lomalla ei tehtäisi mitään, vaan oikein haettaisiin tylsistyneisyyttä, jolloin tulisi jo ikävä töihin - näin ihminen ei pääse kuvittelemaan, että vapaa-aika olisi kivaa, vaan uskoo mukisematta, että työ on ainoa elämänsisältö. Työnantajien intressi on juuri se, että ihmiset eivät tee lomalla mitään, etteivät ala liikaa nauttia vapaa-ajastaan. Työnantajien intressi on se, että ihmiset kaipaavat töihin eivätkä osaa olla lomalla.
Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän kaipaan juuri lomalla oloa! Ihan tavallinen puuhastelu ilman aikataulutusta on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes uimassa käy?
Täh? Kaikki ei asu jonkun vesistön läheisyydessä ja helteellä ei hirmuisesti nappaa reilu tunti julkisissa matkustamista suuntaansa jotta pääsee täyteen ammutulle rannalle kuuntelemaan kakaroiden kirkumista ja muuta mölinää.
Eikä helteellä kyllä huvita kävelläkään reilua viittä - 7 kilsaa suuntaansa. Tuo vaihteluväli siksi, että tuolla suht samalla etäisyydellä on ne kaikki 3 uimapaikkaa jotka on lähinnä.
Autoa ei valitettavasti ole eikä enää fillariakaan kun se pöllittiin.
Olin mökillä ja kaadoin puita, kaivoin ojaa, tapasin sukulaisia, biletin, kävin taidenäyttelyissä ja museoissa, maalasin ikkunankarmeja, leikkasin ruohoa ja hoidin rantaa
Hoidin äitiäni ja äitini pihaa, karsin ryteikköjä, leikkasin ruohoa
kotona kaadoin puita, pesin ikkunat, poimin omenat ja tein siihen kuuluvat sörsselit, öljysin terassin,
Kävin Ruotsissa ja Hangossa
Olin Turussa
Hyvin ehtii kun on jatkuvasti liikkeessä, mutta olisihan se kiva levätäkin joskus oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtiihän sitä ihan helposti
Portugali - esim pitkä viikonloppu, 4 päivää
vuokramökki 1 - pe, la, su, yh. 3 päivää
vuokramökki 2 - pe, la, su, yh. 3 päivää
huvipuisto 1, 2 ja 2 - yht. 3 päivää
kalastusreissu 1 päivä
ratsastus maastossa - 2 tuntia
festarit 1 ja 2 - päivä kummassakin, yht. 2 päivää
Tuohan on hirveää.
Mikä tuossa nyt on hirveää? niin yllämainitulla tahdilla menee 16 päivää plus ratsastus. Jolloin lähes puolet lomasta on vielä vapaata aikaa ihan vaikka maata rannalla. Tai sitten pidentää Portugali ja mökki-aikoja viikkoon jokaista ja silti ehtisi tekeen kaiken. Mitä te muut teette lomalla jos tuo kuulostaa kauhealta?
Vierailija kirjoitti:
Suorittajat suorittavat lomallakin.
Ei aina. Itellä arki sitä, että töitten jälkeen oon lähinnä kotona ja kuukaudessa 1 tai 2 viikonloppua jolloin on jotain ohjelmaa. Lomalla tykkään sitten mennä ettei se ala muistuttaa liikaa arkea.
Mä olen talvella suht sidottu töihin ja kotiin miehen reissutyön takia. Kesällä hän ei reissaa, joten hyödynnän itse sen niin,että kerrankin voin extempore lähteä jonnekin jos haluan. Monta kesää olen ollut kotona ja tuntunut ettei mitään saa aikaiseksi tai kesä menee ihan kuin ohi.
Tälle kesälle siirtyi tapahtumia koronan takia, joten siksi ollut ehkä hieman ylibuukattu, mutta voi veljet että on ollut mukavaa!!
Olen ollut neljästi ulkomailla, Maksimissaan 3 yön reissua. Kahdet festarit ja kolme konserttia. Aikaa on jäänyt kotona maalaamiseen, marjojen poimintaan, lenkkeilyyn, sohvalla makaamiseen ja töllön tuijottamiseen. Ihan vaan olemiseen.
Syksyllä rakastan kotoilua, joten sen aika on sitten.
Somessa en ole jakanut tästä mitään.
Lomalla on pelkkää vapaa-aikaa, siten. Minä en tee lomalla juuri mitään kotitöitä. Pakolliset tiskit yms. hoidan, mutta muun ajan vaan teen mitä haluan. Sitä ehtii niin paljon jo yhdessä päivässä, vaikka minä olen vahvasti introvertti ja vieläpä asperger, joka väsyy helposti hulinoissa. Neljään viikkoon sain mahdutettua yhden pidemmän ulkomaanmatkan, kaksi risteilyä, kaksi kotimaanmatkaa, lukuisia retkipäiviä kotikaupungissa, neljä huvipuistopäivää, yhdet hautajaiset ja lukuisia löhöpäiviä ilman mitään tekemistä.
Koska valehteleminen on yhtä helpoa,kuin hengittäminen!