Median pitäisi lopettaa kokonaan pääministerin ulkonäkökeskeinen uutisointi!
Ärsyttää lukea tärkeässä virassa olevasta jatkuvasti, miten hän on vaihtanut asuaan glitter-mekkoon flow-festareilla jne.
Politiikalta menee kokonaan asiakeskeisyys, kun ulkonäkö on liikaa koko ajan esillä.
Jopa hiusten leikkaus lyhyemmiksi oli aikamoinen uutinen.
Eli onko siis tarkoitus, että johtavien poliitikkojen pitää olla nuoria ja kauniita. Minusta ei.
Antti Rinteen ulkonäöstä ei ollut koko ajan otsikoissa.
En toki lue, mutta otsikot huomaan.
Itse ehkä haluaa tulla kuvatuksi ja hakeutuu muotilehtiin, mutta minusta tällainen vie pohjaa politiikan uskottavuudesta.
Ihan eri asia kuin kuninkaallisten asujen kuvaileminen. He ovat lähinnä pelkästään edustushenkilöitä vailla valtaa. Heitä Viikin kuvata ja kuvailla. Ei pääministeriä.
Harmittaako tämä muita?
Kommentit (53)
Vanhoja asiansa osaavia pitkän linjan poliitikkoja on häipynyt aika monta eduskunnasta jo viime vaaleissa.
Jäljellä on vielä esim paula r i s i k k o ja Päivi Räsänen esimerkiksi. Heillä on suuri tietämys ja ajavat oman puoleensa agendaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna tykkää huomiosta, mikä tässä on ongelma?
Huomion pitäisi pääministerin kohdalla kohdistua vain asioihin.
Minkäs teet jos ns. asia asioita ei ole mitä kommentoida?
Aikuinen ihminen kaiketi osaa ihan itse ohittaa uutisoinnin, jota ei tarvitse?
Miespoliitikkojen kohdalla uutisoidaan politiikasta, eikä ikinä ulkonäöstä tai vaatetuksesta.
Naispoliitikkojen kohdalla uutisoidaan iästä, ulkonäöstä ja vaatteista, ei politiikasta tai urasta.
Huomaatteko pienen eron :D
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuolla ex-siwan kassatytöllä paljon muuta annettavaa ole.
Olipa tässäkin typerä kommentti. Hyvä, että edes joku poliitikko on tehnyt elämässään oikeitakin töitä. Nää orpot, valtoset yms. eivät ole tietoisia tavallisen ihmisen arjesta, ovat vain menneet johonkin suojatyöpaikkaan lukiosta.
Jotkut ne elää näemmä yhä 1900-luvulla...
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta nuoret saattavat seurata hyvinkin tarkkaan ja heille muodostuu kuva, että naisen on oltava kaunis menestyäkseen.
Olenkin huolissani tästä trendistä, jossa nuoruutta ja kauneutta ja menevyyttä arvostetaan myös tärkeissä viroissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan samaa mieltä. Media pitää tällä tavalla myös naisten asemaa ja osaamista edelleen toissijaisena. Siis suorastaan huonontaa naisten asemaa yhteiskunnassamme. Lisäksi asettaa lapsille ja nuorille vääristyneitä esimerkkejä, mikä sekin on mielestäni vastuutonta. Kuka edes kehtaa olla töissä noissa lehdissä.
Itse boikotoin kaikkia lehtiä, jotka jatkaa naisten esineellistämistä.
Mitä osaamista Marinilla on? Sehän luikkii aina pakoon kun pitäisi vastata hankaliin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko uutisointi olla vaan, että myös Sanna Marin osallistui flow-festivaaleille.
Ja sitten samassa uutisessa kerrottaisiin niistä festareista. Ei kuvailtaisi häntä tai asujaan sen enempää.
Miksi hänen asunsa ja ulkonäkönsä nostetaan uutisen tärkeimmäksi teemaksi.
Tämä naisjohtajan ulkonäön ja vapaa-ajanvieton uutisointi on roskalehdiltä ihan tarkoitushakuista naisjohtajan vähättelyä. Tahallisesti jätetään uutisoimatta saavutuksia ja onnistumisia, päämääriä jne.
Mitä saavutuksia on jätetty uutisoimatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta nuoret saattavat seurata hyvinkin tarkkaan ja heille muodostuu kuva, että naisen on oltava kaunis menestyäkseen.
Olenkin huolissani tästä trendistä, jossa nuoruutta ja kauneutta ja menevyyttä arvostetaan myös tärkeissä viroissa.
Tosi kiva että olet huolissasi.
Vierailija kirjoitti:
Asiakeskustelut Mariniin liittyen poistetaan täältä.
Eikö hänestä saisi keskustella ollenkaan?
Täällä ei ole yhtä ainoaa asiakeskustelua hänestä, pelkkää kiusaamista, solvaamista, haukkumista. Syljetään hänen ulkonäköään, äitiyttään, ammattitaitoaan, joka ainoaa tekemistään. Uhkaillaan hänen henkeä ja terveyttä. Vihapuhetta joka on heti poistettava.
Vierailija kirjoitti:
Miespoliitikkojen kohdalla uutisoidaan politiikasta, eikä ikinä ulkonäöstä tai vaatetuksesta.
Naispoliitikkojen kohdalla uutisoidaan iästä, ulkonäöstä ja vaatteista, ei politiikasta tai urasta.
Samalla "vastuullinen" media höpöttää koko ajan tasa-arvosta. Sitten ei kuitenkaan itse tee niin, vaan vähättelee naispoliitikkoja minkä ehtii.
Selvä viesti kansalle, että miehet ovat vakavasti otettavia johtajia, kun taas naiset ovat sellaisia puuhastelijoita, joiden kohdalla kiinnostavampaa on millainen paita on päällä, eikä se mitä sanottavaa henkilöllä on, ikään kuin naisilla ei mitään tärkeää sanottavaa olisikaan.
Pitäisi olla keskiössä asioiden osaaminen, älykkyys ja sinnikkyys hoitaa suomen asioita.
Ulkonäön kommentoinnin ja muotikuvaukset voisi jättää ihan kokonaan pois.
Naisen esineellistämistä.
Nuorelle muodostuu kuva, että ruma ja ylipainoinen nainen ei voi menestyä, vaikka olisi lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan samaa mieltä. Media pitää tällä tavalla myös naisten asemaa ja osaamista edelleen toissijaisena. Siis suorastaan huonontaa naisten asemaa yhteiskunnassamme. Lisäksi asettaa lapsille ja nuorille vääristyneitä esimerkkejä, mikä sekin on mielestäni vastuutonta. Kuka edes kehtaa olla töissä noissa lehdissä.
Öö, ei media ole vastuussa Marinin käytöksestä. Hän itse heikentää naisten asemaa osoittamalla, että nainen ei voi olla vakavasti otettava, päätöksentekoon kykenevä ja muutenkin älykäs johtaja. Hän osoittaa, että naisjohtaja käyttää suurimman osan ajastaan kameralle poseeraten ja erilaisia asukokonaisuuksia eri bileisiin valiten. Ai niin, muistakaa mainita että tämä on kirpputorilta Koko Marin kyllästyttää niin kovin, toivoisin että meillä olisi joku arvokas ja tyylikäs, kunniallisesti käyttäytyvä PM, kuten vaikka Viron Kallas. Häntä kiinnostaa maansa (ja liittolaistensa) asiat selkeästi enemmän kuin Marinia, ja omaa myös omia mielipiteitä ja ajatuksia. Robotti-Marinilla ei vaikuta olevan omia ajatuksia tai mielipiteitä, saati päätöksentekokykyä niihin pohjautuen.
Vierailija kirjoitti:
Ei jäisi sitten enää mitään luettavaa pääministeristä.
Någon skrev om Kaja Kallas. Skillnaden mellan Kaja och Sanna är den att Kaja kan sin sak.
För inte så länge sedan körde hon bort center-kommunisterna ur den lokala regeringen. Presidenten som har en makt undertecknade kravet och så fick de korrupta bråkmakarna återgå till att vara ett riksdagsparti.
I Finland stal först Antti makten, trots att folket röstade höger, varefter Sanna stal den åt en flock inkompetenta tanter, trots att folket röstade på män. Tycker ni att det har gått väl?
Vierailija kirjoitti:
Miespoliitikot ei yleisesti ottaen ole oma-alotteisesti tyrkyllä näihin uutisointeihin, joissa sitten keskitytään ulkonäköön ja vaatetukseen. Jos et ole pistänyt merkille, niin Marin on itse tunkenut itsensä näihin ja käyttäytyy tavalla, joka kannustaa nimenomaan siihen, että ne on ne pääuutiset mitä hänestä saa irti. Sanottavaahan hänellä ei juuri koskaan ole. Pois lukien joku Maria veitola show, jossa mainostaa ylpeänä olevansa siivousneurootikko tai mikä neurootikko nyt milloinkin. Pitää selkeästi itseään jotenkin poikkeuksellisena yksilönä, ja tosiaan haluaa tuoda sitä ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan ne nuokin kaikki pääministerin bilemekko -artikkelit kirjoittaa...
Luulitko siis että kun yhteiskuntamme väheksyy naisia, naiset itse olisivat immuuneja asenteille joita meille syötetään? Vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen sinulle kelpaisi politiikkaan, että hän ei tuhoa nuorisoa? Miesmäisiin vaatteisiin pukeutuva, matalaääninen ja ruma? Jos on pakko sietää naista politiikassa niin yritetään nyt herran tähden löytää joku joka näyttää niin paljon mieheltä kuin mahdollista. Vai?
Sen jälkeen ei olisi mitään uutisoitavaa.