Candesartan Actavis 32mg (verenpainelääke) ja kauhea uupumus
Onko kellään muulla Candesartania isolla ankostuksella? Mulla ollut 3 vuotta 16mg annostus, mutta sitä nostettiin kesäkuun lopussa 32mg:een. Nyt olen ollut ihan kauhean väsynyt, suorastaan tokkurassa jo kolme viikkoa. Voiko tämä lääke tehdä tätä? Onko kokemuksia? Candesartan laajentaa verisuonia, joten voiko se väsyttää valtavasti?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko verenpainelääkkeet vaikuttaa siihen, että ferritiini on laskenut alle kymmeneen lääkkeen aloittamisen jälkeen ja on kauhea väsymys? Alan epäillä että syy on lääkkeessä?
Onko sulla myös candesartan? Mulla ferritiini jo alunperinkin 10-20 tasoa... T. Ap
Siis onko se lääke alentanut entisestään ferritiinitasoa? Alhainen ferritiini väsyttää todella paljon ja saattaa aiheuttaa jatkossa muitakin terveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko verenpainelääkkeet vaikuttaa siihen, että ferritiini on laskenut alle kymmeneen lääkkeen aloittamisen jälkeen ja on kauhea väsymys? Alan epäillä että syy on lääkkeessä?
Ettei vaan olisi syynä kuukautiset ?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olisi syynä kuukautiset ?!?!
Ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, todellakin, lue lääkkeen pakkausseloste. Valkosolut vähenemässä? Mene lekuriin.
Ei toi kikkailemalla muutu.
Miten niitä saa sitten lisättyä? Lopettamalla lääke? T. Ap
Tämä tieto kiinnostaisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, todellakin, lue lääkkeen pakkausseloste. Valkosolut vähenemässä? Mene lekuriin.
Älä itseksesi lopeta mitään. Äläkä usko kaikkea pelottelua, pakkausselosteessa on lueteltu kaikki sikaharvinaisetkin sivuvaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ko lääke. Kuulin sitten usealta, että Losartan on tuonut paremman vasteen ja siihen vaihdettiin. Ei tarvi ottaa kuin aamuisin ja toimii.
Ei aiheuttanut väsymystä tms mutta verenpaine ei laskenut toivotusti. Losartan on parempi.
Riippuu ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on kyllä sellaisiakin jotka ei väsytä. Lääkärit määrää aina noita halpoja ja huonoja ekana ja jos ei osaa niitä vaihtaa niin siinähän kärsii sitten.
Candesartan on nimenomaan vähän sivuvaikutuksia aiheuttava hyvä lääke. Ei vaan sovi kaikille, niinkuin ei mikään lääke. Osa saa buranastakin päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on kyllä sellaisiakin jotka ei väsytä. Lääkärit määrää aina noita halpoja ja huonoja ekana ja jos ei osaa niitä vaihtaa niin siinähän kärsii sitten.
Candesartan on nimenomaan vähän sivuvaikutuksia aiheuttava hyvä lääke. Ei vaan sovi kaikille, niinkuin ei mikään lääke. Osa saa buranastakin päänsärkyä.
Pienillä annostuksilla kyllä, mutta suuremmalla annostuksella voi ruveta tulemaan sivuvaikutuksia.
Pitäisikö käyttää kahta eri lääkettä pienellä annostuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda johonkin toiseen, vaikka Losartaniin.
Niin ja sitten vielä, lopeta fruktoosin ja glukoosin syöminen niin verenpaine alenee etkä tarvitse tuollaisia hirmulääkkeitä.
Jospa jätät diagnosoinnin, neuvonnan ja lääkkeiden määräämisen lääkärille. Kenenkään ei tulisi kuunnella minkään sortin kapakkatohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda johonkin toiseen, vaikka Losartaniin.
Niin ja sitten vielä, lopeta fruktoosin ja glukoosin syöminen niin verenpaine alenee etkä tarvitse tuollaisia hirmulääkkeitä.
Jospa jätät diagnosoinnin, neuvonnan ja lääkkeiden määräämisen lääkärille. Kenenkään ei tulisi kuunnella minkään sortin kapakkatohtoreita.
Näin juuri, lääkäri tietää tarviiko joku lääkkeen vai ei. Ei niitä huvikseen määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä itseksesi lopeta mitään. Äläkä usko kaikkea pelottelua, pakkausselosteessa on lueteltu kaikki sikaharvinaisetkin sivuvaikutukset.
Eikös äkillinen lopettaminen olisi jotenkin haitallista? Eikö pidä lopettaa portaittain tai lääkärin vaihtaa toiseen lääkkeeseen?
Candesartan aiheuttaa väsymystä. Lopetin lääkkeen ja sain toisen lääkkeen tilalle. Enää ei väsytä ja jaksan jopa tehdä kävelylenkkejä.
Eipä nuo lääkärit aina vaihda lääkkeitä, vaikka asiakas haluaisi ! Tätä en ymmärrä. Ihminen kyllä tietää itse mikä sopii ja mikä ei. Lääkäri ei voi sitä tietää!!
Onko sulla myös candesartan? Mulla ferritiini jo alunperinkin 10-20 tasoa... T. Ap