Nainen! Mikä on korulippaasi sisällön arvo rahassa?
👑📿💍
(Ps. Mielellään ei mitään "mulla mitään koruja oo, tuulenhuuhtoma perse vaan". Tyylikkäät naiset vastatkoot.)
Kommentit (42)
Ehkä parisataa. Ne arvokkaimmat korut olen saanut lahjaksi. En pidä kullasta koruissa, joten suurin osa on hopeisia, joissa erilaisia kiviä. Sitten paljon myös rihkamaa, joista pidän muuten vain.
Kerrotko Ap vielä mikä rahasumma on rajana tyylikkyydelle?
Mun kerrostalo asuntoon on murtauduttu... kun olin itse siellä nukkumassa. Pimpotti ensin pari kertaa, mutta en jaksanut mennä avaamaan. Pian kuulosti ihan siltä kuin ovi olisi auennut. Menin eteiseen katsomaan niin siellä seisoi joku tuntematon äijä. Onneksi pelästyi mua vähintään yhtä paljon kuin mä sitä ja juoksi karkuun. Sen jälkeen on tullut laitettua ovi takalukkoon ja ketju lisäksi.
Korut arvotonta rihkamaa, setelit n. 300€. Pitäisi joskus käydä vaihtamassa ne euroiksi vaan ei ikinä huvita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole mitään helmiä tai jalokiviä?
Nilviäisen oksennusta ja kiiltävää soraa? Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko Ap vielä mikä rahasumma on rajana tyylikkyydelle?
Raja on ettei korut puuta, muovia sun muuta roinaa. Kultaa, valko- ja ruusukultaa, platinaa, jalokiviä niiden olla pitää. Luonnollisesti nuo maksavat. Ap
Tiesittekös muuten että sanonta "hiilestä tulee timantti" on oikeasti päinvastoin? Timanteista tulee hiiltä jollain niitä kaiveta ajoissa. Jonkun meriporin voimalankin hiilikasat voisivat olla timanttivuori! 🤩
Vastaan kiellostasi huolimatta: 0 euroa. Kaivosteollisuus on todella epäekologista ja aiheuttaa hirvittävää luontokatoa. Ei tulisi mieleenikään ostella koruja.
Taiteessa on enemmän kiinni kuin koruissa. Ja pöytähopeat on. Arvoa en ole käyttöesineille ynnännyt.
Ainakin 15 000 .Voi olla enempikin.
Vierailija kirjoitti:
Korut arvotonta rihkamaa, setelit n. 300€. Pitäisi joskus käydä vaihtamassa ne euroiksi vaan ei ikinä huvita.
Millaiset setelit, jonkin ulkomaan valuuttaa? Mulla tuhansia markkoja, sukulaisen kuolinpesästä (keräili seteleitä), kun ei enää saa muutettua euroiksi. Pitäs selvittää onko niillä jotain keräilyarvoa.
300 euron sormus sormessa, muuta minulla ei ole.
Varmaankin myynti arvolta 1000-2000 €. Ostohinnoiltaan varmaankin noin 5000€, kaikki arvokorut olen saanut lahjaksi. Vain korvakoruista on aitoustodistus. Suomessa ei oikein myydä arvokoruja kuin muutamassa liikkeessä tai panttilainaamoissa. Kun vertaa isoisovanhempien vihkisormuksiakin, ne ovat olleet paksumpia kuin nykyiset tavallisissa kultasepänliikkeissä myytävät.
4000-5000 euroa, pääosin vanhoja hopeisia kalevalakoruja. Joistain kalevalakoruista maksetaan ihan järjettömiä summia tänä päivänä.
Ehkä 100 euroa. Ja olen jo keski-ikäinen. Ei vaan ole oikein koruihmisiä, vihkisormuskin ihan halpa ja käytin sitä vain häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kiellostasi huolimatta: 0 euroa. Kaivosteollisuus on todella epäekologista ja aiheuttaa hirvittävää luontokatoa. Ei tulisi mieleenikään ostella koruja.
Ruik ruik nillinnillin. Jokin mitä innolla harrastat on kumminkin yhtä paha vaikket sitä myönnäkkään.
Noin 30 000- 40 000€.