Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut mummot loukkaantuivat, jos joku puhuu mummoista

Vierailija
13.08.2022 |

Toiset taas sanovat, että "kun minä olen tämmöinen mummo". Eli ovat hyväksyneet asian.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että on mummo? Missä iässä mummous alkaa? Pitääkö olla isoäiti? Silloin sitä on mummo. Ainakin.

Vierailija
2/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut olevani akka elämäni loppuun asti. Ainakin itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on tavallaan halventava nimitys kun puhutaan mummoista. Ja kun katsoo näitä vauva- mammoja, mikä on vihatumpi kuin heidän lastensa mummot. Epäkelpoja ihmisiä.

Itse olen mummu. Itsellänikin oli mummu. Olen just tyyppiä: minä vaan tämmönen mummu, mitäpä minä tiedän.

Itse käytän sanaa täti jos kerron jostain pikku huomiosta. Kassatäti tunaroi, naapurin täti ei tervehtinyt, se on aina huonolla tuulella ( mies lähti uuden tädin luo ja jätti 3 pientä lasta) , blonditäti antoi taas koiransa hyökätä polviani nuuskimaan.

4/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että on mummo? Missä iässä mummous alkaa? Pitääkö olla isoäiti? Silloin sitä on mummo. Ainakin.

Tunnen 34v mummoksi tulleen.

Vierailija
5/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä15771 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 34v mummoksi tulleen.

Kun olin koulussa, luokallani olivat samanikäiset eno ja hänen sisarentyttärensä. Sikäli surullinem tarina että tyttö asui mummonsa perheessä eli eno oli tavallaan kuin velikin hänelle, tytön äiti oli kuollut , lapset olivat sillon 7- vuotiaita.

Vierailija
6/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve sinulla on nimitellä ihmisiä muuten kuin heidän nimellään tai neutraalilla termillä?

Mitä pidät kun sinusta puhuttaan samalla tavalla?

Vierailija
7/7 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 v sinkkuneiti ei tykkää mummo- sanasta. Eihän hän mummo olekaan. Yritän puhua myös käyttämällä muita sanoja puhuessani yleensä vanhuksista, heidän hoidostaan jne. Vaikka monesti puhekielessä: mummot jonotti taas labrassa.

Hän käy virikekerhossa kerran viikossa, yritän muistaa ettei se ole mummokerho vaan vanhusten virikepäivä.