Aion tänään aloittaa avustustoiminnan
Olen kerännyt tavaraa kasseihin lähinnä ukrainalaisille, joita kaupunkiimme kuuluu tulleen aika paljon.
Tuntuu, että tarvitsisivat paljon aivan kaikkea.
Yhdistyksen sivulta lukiessa olen päässyt käsitykseen että jotkut ihmiset ovat tuoneet luokattoman huonoa ja jopa likaista vaatetta.
Hävettää meidän suomalaisten puolesta.
Nyt on pieni epävarmuus, että riittääkö se, että on ehjää ja puhdasta? Kodin käyttöesineethän ovat lievästi kuluneita.
Pitäisikö olla uusia?
Mikähän olisi eniten tarpeen?
Heitä on tullut satamäärin enkä varmaan voi tuoda kuin vähäsen.
Toivotaan, että kaikki suomeen tulleet pärjäävät ja saavat työtä siiheksi asti, kun sota loppuu ja pääsevät kotejaan rakentamaan.
Kommentit (10)
Tiedän ihmisiä, jotka ovat vieneet sinne autokuormittain tavaraa. Hyvää tavaraa. Jopa ostaneet kaupasta uutta.
Ota yhteyttä sinne yhdistykseen ja kysy, mikä on juuri nyt eniten tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko he siis rahattomia, rahat jäi Ukrainaan vai miksi ei pysty itse hankkimaan käyttötavaroita? Asunnon tarpeen kyllä ymmärrän.
Jotkut ovat joutuneet lähtemään niiltä sijoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko he siis rahattomia, rahat jäi Ukrainaan vai miksi ei pysty itse hankkimaan käyttötavaroita? Asunnon tarpeen kyllä ymmärrän.
Kauaksiko aikaa omat rahasi riittäisivät, jos joutuisit nyt lähtemään evakkoon toiseen maahan mukanasi matkalaukku tai pari ja joutuisit siellä vieraassa maassa aloittamaan uuden elämän nollapisteestä?
Vierailija kirjoitti:
Sota on ollut jo kuukausia, osalla ihmisistä ei ole palkkaa tullut kuukausiin. Ja Ukrainan palkkataso on huomattavasti alempi kuin Suomen. Esim opettajan palkka vuonna 2017 oli Ukrainassa 150 euroa kuukaudessa. Vaikka palkka edelleen juoksisi tilille, sillä palkalla ei elä Suomessa.
Jos taas siellä asuessa olisikin onnistunut säästämään vaikka kymmenen euroa kuukaudessa, kauanko säästötkään riittää Suomen hintatasossa? Luultavasti sekin meni jo matkalla tänne.
No ei todellakaan tarvitse olla uutta. Mä olen kerännyt heille vaatteita ja tavaroita maaliskuusta asti. Eivät todellakaan nirsoile ja varsinkin oman asunnon saaneilla on kaikesta huutava pula, ja monilla meistä on kaapissa vähän ylimääräistä lakanaa, astiaa tai vaatetta.
Kaikki huonokuntoiset kieltäydyn ottamasta vastaan tai heitän pois (täysin nukkaantuneet vaatteet, rikkinäiset, järkyttävän tunkkaiset ym)
Olen oikeastaan päätynyt siihen että autan kerrallaan täsmällisesti 1-5 perhettä. Niin että etsin juuri sitä mitä heistä kukin tarvitsee.
On vaikea saada tarjonta ja kysyntä kohtaamaan jos et vie tarvikkeita isoon keskukseen kuten Espoon Kaivoon.
Hyvä ap, autetaan
Toinen mummo tällä,mutsiki haukuttu.Ihan vien julistamatta kenelekkään tai numeroa tekemättä leipää sille jolla sitä ei ole.Kuin nurkkini en kerää yhtään mitään.Tarpeettoman hyvän tuoteen jota en tarvitse tai en käytä vien itä-Helsinki Vida,kävelen sinne 5km matkan..Milloin kävelen 2km. pelatusarmeja kirpputorille.Jos painavaa suoran lähellä olevan kiertyskeskus. 1km matkan.Huvi ja hyöty liikuntaa ja säästän matkarahat kun kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen mummo tällä,mutsiki haukuttu.Ihan vien julistamatta kenelekkään tai numeroa tekemättä leipää sille jolla sitä ei ole.Kuin nurkkini en kerää yhtään mitään.Tarpeettoman hyvän tuoteen jota en tarvitse tai en käytä vien itä-Helsinki Vida,kävelen sinne 5km matkan..Milloin kävelen 2km. pelatusarmeja kirpputorille.Jos painavaa suoran lähellä olevan kiertyskeskus. 1km matkan.Huvi ja hyöty liikuntaa ja säästän matkarahat kun kävelen.
Olet hyvin kiltti ihminen.
Pulaa on ilmeisesti terveysiteistä, lasten vaipoista yms. kuluvista tavaroista. Mä ostin johonkin keräykseen näitä, pisara meressä mutta edes muutaman viikon jotain auttaa. Ostin myös intiimipyyhkeitä ajatellen pitkää linja-automatkaa.
avustan mutten kumminkaan ja muka uutta pitäisi olla ja suomalaisilla ei ole työtä ja toimeen tuloa.... jus joo.