Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kutsutte sukulaisperheen tai kaveriperheen kotiinne ja tarjoatte ruokaa

Vierailija
24.10.2006 |

Ja vierasperheellä olisi 3 lasta. Joista kaksi on alle 3 vuotiasta ja kolmas jo sit vanhempi. Niin keittäisitkö perunat kuotineen? Siis joo ei kait siinä mitään pahaa ole, mutta mulla " keitti" yli kun oltiin erään perheen luona. No siinä sitten kuorimaan kahden pienimmän perunat ja kun jo muutenkin tarvivat vielä apua ruokailussa. Perheen mamma vaan sanoi, että en ajatellut edes asiaa. Joopa.. en tiedä ei tää nyt niin maata kaatava asia ole. Mutta ite jos kutsun sukulaisia tai kavereita ja teen ruuan niin on mun mielestä jo ihan itsestään selvää että jos perunat keitän niin kuorin ne ennen keittämistä.

Ja siis HUOMIO!! ei tää nyt niin maata kaatava asia ole! Mutta kun jo kotonakin saa kuoria perunat niin ei vaan jaksaisi vielä kyläpaikassakin alkaa kuorimaan

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut tarkoitus keittää perunat kuorineen niin keittäisin, riippumatta lasten iästä, ja jos en jaksaisi pottuja lapsille kuoria niin pyytäisin miestä kuorimaan. jos siis ei tekisi sitä oma-aloitteisesti.

Vierailija
2/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän olen sitten tehnyt emämokia kun olen tarjonnut vieraille kuoriperunoita! (Eikö se ole terveellisempi niin?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ruuan tarjoilutilanteessa sitten auttaa vieraita (lapsia) perunoiden kuorimisessa, jos heidän äitinsä ottaisi kuorista herneen nenuun.

Vierailija
4/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aikaa kuoria niin kuorin, jos ei niin en. Pienten lasten äitinä, kun ei aina tiedä miten ehtii mitäkin valmistelemaan. Ja yleensä kyllä tarjoan vaikka kermaperunoita tms. vieraille, keitettyä saa arkena kotonakin ;).

Vierailija
5/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunat on kyllä helppo ja nopsa kuoria keitettyinä.

Vierailija
6/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä mene moiseen kyläpaikkaan enää syömään tai ota lapsille omat perunat mukaan. Minä keitän perunat aina kuorineen, vaikka itselläni on neljä pientä lasta. Ja ihan siitä syystä, että ne kuorittuina keitetyt perunat on minusta pahan makuisia, menevät helposti vetisiksi. Joten älä tule meillekään ruokavieraaksi ilman omia perunoita.

Vierailija
7/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, mutta tämä oli kyllä päivän paras

Vierailija
8/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kohteliaampaa niin. Mutta niin kuin sanoit, vaikka kuoriperunoita minulle itselle kylässä tarjottaisiinkin, ei se olisi maatakaatava asia..

Vierailija
9/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasten isä osaa kuoria?

Vierailija
10/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö lasten isä osaa kuoria?

Vierailija
11/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teen vieraille ruokaa tottakai kuorin perunat kaikille

Vierailija
12/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja vierasperheellä olisi 3 lasta. Joista kaksi on alle 3 vuotiasta ja kolmas jo sit vanhempi. Niin keittäisitkö perunat kuotineen? Siis joo ei kait siinä mitään pahaa ole, mutta mulla " keitti" yli kun oltiin erään perheen luona. No siinä sitten kuorimaan kahden pienimmän perunat ja kun jo muutenkin tarvivat vielä apua ruokailussa. Perheen mamma vaan sanoi, että en ajatellut edes asiaa. Joopa.. en tiedä ei tää nyt niin maata kaatava asia ole. Mutta ite jos kutsun sukulaisia tai kavereita ja teen ruuan niin on mun mielestä jo ihan itsestään selvää että jos perunat keitän niin kuorin ne ennen keittämistä.

Ja siis HUOMIO!! ei tää nyt niin maata kaatava asia ole! Mutta kun jo kotonakin saa kuoria perunat niin ei vaan jaksaisi vielä kyläpaikassakin alkaa kuorimaan

Vierailija
13/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä jos minkälaista narisijaa. Että ihan perunat kuorimatta!

Meillä keitetään potut aina kuorineen jos ei aiota tehdä muusia tai keittoa, ihan sama tuleeko vieraita vai ei. Keitetyt perunat on helpompi kuoriakin.

Sinä tietty ajattelit että pääset valmiiseen pöytään ja sitten oli iso pettymys kun pitikin kuoria lapsille perunat. Eikö sun mies osaa kuoria?

Vierailija
14/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko muuten kommentoida tähän, kun joku kysyi eikö ap:n mies osaa kuoria perunoita... Mun mies ei osaa! :) Tai no, kyllä se saa ne kuoret pois mutta koko peruna on sitten ihan mössöä sen jälkeen. Ja jostain kumman syystä anopin ruokapöydässä on aina niitä valmiiksi kuorittuja perunoita... Että mistähän johtuisi moinen...

Vierailija
15/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kutsun meille vieraita joille aion tarjota keitettyjä perunoita (ja kastikkeet, salatit + muut syömiset) ja heillä on kaksi sen verran pientä lasta, että heille joutuu kuoria perunat. Niin sen verran haluan auttaa, että perunat ovat keitetty ilman kuoria. Kun tiedän, että sitä saa kotonakin tehdä useamman kerran vuodessa ja muutamia vuosia.

Jos taas on tulossa aikuisia kyläilemään tai jos ite menemme ilman lapsia sukulaisten luo niin ei haittaa vaikka perunat ite saa kuoria. -ap-

Vierailija
16/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen sen siksi, että minusta se on vaan esteettisempää ja kuuluu juhlaruokailuun. toi pikkusten lasten huomioonottaminen, tai lähinnä kai äidin, ei valitettavasti ole tullut pieneen mieleenkään kuoriessani pottuja...

Vierailija
17/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä on perunoita ruokana, siis ihan keitettyjä, niin ne keitetään kuorineen. Niin luultavasti tekisin vieraillekin. Enkä kyllä osaisi ollenkaan loukkaantua, jos meille kylässä tarjottaisiin kuorimattomia perunoita, vaikka omatkaan lapseni eivät vielä itse perunoita kuori.

Vierailija
18/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään niin yleensä teen megaannoksen jotain keittoa ja siihen pitääkin kuoria potut ;) paljon helpompaa viskoa kaikki ruoka saman katilaan kun ruveta koko hitsin päivää patojen ja kattiloiden seurana..

Vierailija
19/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kuorineen. Joulut yms. juhlavammat jutut on sitten eri asia erikseen juuri tuon esteettisyyden takia.

Vierailija
20/24 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden alle 3-vuotiaan perunat? 2 - 3 perunaa? Minuutin työ? Kun sitten muuten istut valmiiseen pöytään. Voi apua. Mitä jos pysyisit siellä mökissäsi siihen, kun lapsesi ovat parinkymmenen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi