Kun sairastat, miten saat levätä, jos on pienet lapset?
Vähän alle 2-v. ja juuri 4 täyttänyt kotona. Pyysin kotona olevaa miestä katsomaan lasten perään, jotta saisin levätä. Mies vain kehitteli itselleen ulkohommia ja sanoi, että saanhan levätä kun vain makoilen. Siis pienemmän perässä joutuu vähän väliä juoksemaan ja katsomaan mitä puuhaa, ruoka on pakko laittaa (sen mieskin kävi syömässä ja röyhtäisi päälle, häipyi ulos).
Kommentit (16)
Mies töissä yleensä 19 asti, eli sen jälkeen. Olen niin kateellinen muutamalle kaverilleni, joilla mummo tulee hätiin esim tällaisissa tapauksissa. Ei siinä muu auta kun särkylääkkeiden voimalla sinnitellä.
jos flunssa, särkylääkettä tarpeeks ja lepoa päikkäreiden ajan. Jos vatsatauti, niin pakko vaan sinnitellä ja jättää ulkoilut väliin... Mies matkatöissä, minkäs teet.
Olen keitellyt puuroa välillä oksentaen ja puolikkaalla näkökentällä kovassa migreenissä. Mies on niin tärkeässä tehtävässä työssään, että kotiin ei voi tulla...
Olen kahden lapsen yh heikoilla turvaverkoilla. Jos lapsetkin ovat sairaita tai jos itse olen niin sairas, etten jaksa viedä heitä päiväkotiin, täytyy vain sinnitellä sekunti kerrallaan.
lääkäri määräsi viikon sairausloman. Kuopus oli samaisessa flunssassa ja esikoinen meni ja nielaisi metalliesineen. Siitäpä sitten kompuroin sairaalaan päivystykseen yöksi flunssaisena, toinen lapsi flunssaisena ja se varsinainen potilas muassa. Mies työmatkalla. Ei paljon naurattanut kun piti viettää sitä "sairaslomaani" siellä...
siis oksennustaudit ym. mies vaan meinannu että sää oot muka niin
sairas kun oot sairaana. siis kun oksentanu yli vuorokauden ja kuirulentäny
ja töistä tullessa kehataan mainita jos ei oo ruoka valmista
joskus vien lapset päiväkotiin, jos on normaali arkipäivä.
Kun minä olin mahataudissa ja lapseni myös, niin terveenä oleva mieheni jäi kotiin töistä pois hoitamaan meitä. Tietenkin! Ei siitä muuten mitään olisi tullut. Itsestään selvää on, että mies tekee kaiken kotona, jos itse olen kipeä. En käsitä teitä, miten te annatte ukkojenne kyykyttää teitä noin!
Aikaisemmin pojan sai sentään päiväkotiin, jos sattui olemaan terve. Nykyisin koulupäivät loppuvat niin kovin aikaisin ja poika kotiutuu sieltä nälkäisenä kuin susi.
Joskus havoin olen joutunut soittamaan anopin apuun. Nyt se on mahdollista, kun asumme samalla paikkakunnalla. Toista oli silloin kun asuimme toisessa maassa ilman minkäänlaista tukiverkkoa. Poikakin oli silloin 2v riiviö, joka ehti joka paikkaan. Koita siinä sitten sairastaa rauhassa.
jos mies jää luvatta ja syyttä kotiin.
jos vaan ei ole töissä tms. Menen makuuhuoneeseen, laitan korvatulpat korviin ja sanon et nyt ei saa häiritä tuntiin! Ainostaan meidän 6kk kuopuksen saa tuoda tissille jos nälkä yllättää. En ole kyllä hirveästi sairastellu, mut just viime viikolla iski tosi paha päänsärky kesken miehen työpäivän ja kun soitin päivystykseen kehottivat tulemaan välittömästi. En saanut miestäni mitenkään kiinni ja jouduin turvautumaan MLL:n apuun. Aiemmin olen ajatellut että en uskaltaisi laittaa lapsiani ns. tuntemattoman hoitoon. Mut silloin tuntui et parempi lapsille, et joku toinen aikuinen on kotona jos yllättäen kupasahdan lattialle. Koska ei ole aiemmin sellaisia päänsärkyjä ollut niin säikähdin melko paljon. Kyseessä oli ilmeisimmin migreeni, joka meni levolla ohi. Sairaalasta päästyäni menin suoraan lepäämään ja hoitaja oli kotona siihen asti että mies tuli kotiin. Joka sit hoiti lapsia loppuillan.
kun käy töissä. Tietysti auttaa, kun tulee töistä kotiin, mutta muuten on pärjättävä yksin.
Jos on, niin yleensa joku kaveri/mummo tai vastaava tulee hoitamaan lapsia ja minua. Sairastelen tosi harvoin, mutta yhden kerran olin niin kipea, etta nukuin vain 30 tuntia. En olisi millaan pystynyt hoitamaan lapsia. Silloin niiden iat olivat 2v ja 7kk.
Meilla on tosi tiivis ja hyva kaveripiiri, jossa toisia autetaan juuri noin. Juuri eilen yksi kaveri toi lapsensa tanne meille, etta paasi vahan tuulettumaan ja shoppailemaan. Muuten se olisi hajonnut ja paljon paremmalla tuulella tuli kotiin neljan tunnin jalkeen. Vein lapset sinne kun han soitti etta saa tuoda.
Lapset 1,2 ja 4 v, joten ei siinä kauheasti saa/voi lepäillä. Isommille voi laittaa videon pyörimään ja muutenkin osaavat leikkiä kyllä nätisti keskenään, mutta nuorimmainen on sellainen täystuho, ettei tosiaankaan voi laittaa silmiä kiinni hetkeksikään. Heti kun mies tulee kotiin töistä, sitten voi mennä nukkumaan, mutta siihen asti on pärjättävä.
Viimeksi kun olin 40 asteen kuumeessa ja mies joutui lähtemään jonnekin, mies vei lapset koko päiväksi omalle äidilleen hoitoon. Onneksi oli viikonloppu, muuten olisin hoitanut lapset silloinkin, kun mies ei voinut perua menoaan.
jos kotona ei saa levätä. Jos sairaana on pakko venyä syystä tai toisesta, palauta voimiasi heti kun se on lastenhoidon kannalta mahdollista, esim. miehen vapaapäivinä.
Kirjoita miehelle kirje, jos puhuttu ei mene perille ja kerro, miten pahalle miehen käytös tuntui.
Omalla miehelläni kesti kauan tajuta, mitä tarkoittaa, kun sanoin olevani väsynyt, huonovointinen, kykenemätön hoitamaan lapsia. Olinhan kotiäitinä joutunut monet kerrat hoitamaan lapsia itsekin kuumeisena. Muutaman kerran hän sai saman sänkyynkaatavan taudin, mikä oli minulla ollut aiemmin ja vasta silloin totesi: "Olitko sä näin sairas?"
Jos käytös hiertää paljon ja on oire syvemmästä sinun kunnioittamattomuudestasi, varaa aika pariterapiaan.