En pysty enää tekemään hoitotyötä
Rakastan olla hoitaja ja auttaa ihmisiä mutta olen liian empaattinen tälle alalle. Työskentelen vanhusten hoivakodissa jossa on aika tyypillinen jako, toisessa kerroksessa asuu parempikuntoiset joilla alkava muistisairaus joka ei vielä vaikuta elämänlaatuun radikaalisti ja toisessa asuu sänkyyn hoidettavat/niin muistisairaat etteivät enää tunnista itseäänkään.
Jälkimmäisessä työskentely rikkoo niin sydämen kuin motivaation. Yöpuulle aletaan laittaa ihmisiä 15.30. Siis puoli neljältä koska muuten ei kerkeä. Hoitajista 1/4 puhuu suomea ja muutenkin pelokkaat vanhukset leimataan hankaliksi kun eivät "tottele", lääkkeet suuhun ja sänkyyn makaamaan. Vaippa vaihdetaan seuraavan kerran aamulla 07-10 välillä.
Kommentit (25)
No ei meillä ainakaan puoli neljältä ketään laiteta nukkumaan! Osa on vuodepotilaita, mutta iltatoimia aloitetaan aikaisintaan puoli kuudelta ja ensimmäisenä laitetaan ne jotka käy vielä itse vessassa. Päivällinen tulee neljältä ja iltapala seitsemältä. Vuodepotilaat yleensä sen verran huonokuntoisia, että nukkuvat pitkin päivääkin. Ei heille silti iltatoimia tehdä puoli neljältä. Olen useammassa paikassa ollut töissä tai työharjoittelussa eikä kyllä missään ole väkeä laitettu nukkumaan puoli neljältä.
Lähinnä ihmettelen miten hoitokotiin pääsee noin hyvässä kunnossa oleva muistisairas?
Äiti pääsi vasta siinä vaiheessa, kun kävelykykykin oli mennyt. Ei tunnista enää läheisiään.
Ongelma tuotu esille, mutta ei yhtään ratkaisua ongelmaan.
Miksi et hyödyntäisi rakkauttasi lajiin ja perusta hoiva-alan yritystä? Käyttäisit empatiaasi hyväksi.
Mitä järkeä tollasia vihanneksia on vuosikausia hoitaa??? En vaan ymmärrä! Eihän ne ees tajua, että niitä hoidetaan....
Tuosta syystä en ikinä kykenisi alalle. En ikinä.
Mitä on ihminen, joka on niin sekaisin, ettei edes tiedä kuka/mikä on ?
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tollasia vihanneksia on vuosikausia hoitaa??? En vaan ymmärrä! Eihän ne ees tajua, että niitä hoidetaan....
Sanoo tuleva vihannes.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meillä ihmisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Omaiset saisivat osallistua enemmän.
Minä osallistuin ja olen siitä ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
https://avi.fi/asioi/henkiloasiakas/valvonta-ja-kantelut
MIKÄÄN ei muutu jos et kantele!
Olen tehnyt kantelun kyllä. Ei johtanut mihinkään. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen miten hoitokotiin pääsee noin hyvässä kunnossa oleva muistisairas?
Äiti pääsi vasta siinä vaiheessa, kun kävelykykykin oli mennyt. Ei tunnista enää läheisiään.
Omalla rahalla pääsee. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo tuleva vihannes.
Olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoamistani pääsen äkkiä Sveitsiin kuolemaan iloisena morfiinipäissäni unohtaen viime hetkilläni jopa sen, että Suomea ei hallitse kuningas kuten Ruotsia, vaan meitä hallitsee portailla istuskeleva populistinen prinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meillä ihmisarvo.
Syntymä on kuolemantuomio.
Juttuvinkki iltalehteen, niin johan alkaa tapahtua.... toivottavasti! Aivan järkyttävää.....
Omaiset saisivat osallistua enemmän.