Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty enää tekemään hoitotyötä

Vierailija
08.09.2025 |

Rakastan olla hoitaja ja auttaa ihmisiä mutta olen liian empaattinen tälle alalle. Työskentelen vanhusten hoivakodissa jossa on aika tyypillinen jako, toisessa kerroksessa asuu parempikuntoiset joilla alkava muistisairaus joka ei vielä vaikuta elämänlaatuun radikaalisti  ja toisessa asuu sänkyyn hoidettavat/niin muistisairaat etteivät enää tunnista itseäänkään. 

Jälkimmäisessä työskentely rikkoo niin sydämen kuin motivaation. Yöpuulle aletaan laittaa ihmisiä 15.30. Siis puoli neljältä koska muuten ei kerkeä. Hoitajista 1/4 puhuu suomea ja muutenkin pelokkaat vanhukset leimataan hankaliksi kun eivät "tottele", lääkkeet suuhun ja sänkyyn makaamaan. Vaippa vaihdetaan seuraavan kerran aamulla 07-10 välillä. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset saisivat osallistua enemmän.

Vierailija
2/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan puoli neljältä ketään laiteta nukkumaan! Osa on vuodepotilaita, mutta iltatoimia aloitetaan aikaisintaan puoli kuudelta ja ensimmäisenä laitetaan ne jotka käy vielä itse vessassa. Päivällinen tulee neljältä ja iltapala seitsemältä. Vuodepotilaat yleensä sen verran huonokuntoisia, että nukkuvat pitkin päivääkin. Ei heille silti iltatoimia tehdä puoli neljältä. Olen useammassa paikassa ollut töissä tai työharjoittelussa eikä kyllä missään ole väkeä laitettu nukkumaan puoli neljältä.

Vierailija
4/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen miten hoitokotiin pääsee noin hyvässä kunnossa oleva muistisairas? 

Äiti pääsi vasta siinä vaiheessa, kun kävelykykykin oli mennyt. Ei tunnista enää läheisiään.

Vierailija
5/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuotu esille, mutta ei yhtään ratkaisua ongelmaan.

Vierailija
6/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
7/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sitten asialle jotain. 

Vierailija
8/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hyödyntäisi rakkauttasi lajiin ja perusta hoiva-alan yritystä? Käyttäisit empatiaasi hyväksi.

Vierailija
9/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tollasia vihanneksia on vuosikausia hoitaa??? En vaan ymmärrä! Eihän ne ees tajua, että niitä hoidetaan.... 

Vierailija
10/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä en ikinä kykenisi alalle. En ikinä.

Vierailija
11/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ihminen, joka on niin sekaisin, ettei edes tiedä kuka/mikä on ? 

Vierailija
12/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tollasia vihanneksia on vuosikausia hoitaa??? En vaan ymmärrä! Eihän ne ees tajua, että niitä hoidetaan.... 

Sanoo tuleva vihannes. 

Vierailija
13/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella meillä ihmisarvo. 

Vierailija
14/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaiset saisivat osallistua enemmän.

Minä osallistuin ja olen siitä ylpeä. 

Vierailija
15/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://avi.fi/asioi/henkiloasiakas/valvonta-ja-kantelut

MIKÄÄN ei muutu jos et kantele!

Olen tehnyt kantelun kyllä. Ei johtanut mihinkään. -Ap

Vierailija
16/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen miten hoitokotiin pääsee noin hyvässä kunnossa oleva muistisairas? 

Äiti pääsi vasta siinä vaiheessa, kun kävelykykykin oli mennyt. Ei tunnista enää läheisiään.

Omalla rahalla pääsee. -Ap

Vierailija
17/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo tuleva vihannes. 

Olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoamistani pääsen äkkiä Sveitsiin kuolemaan iloisena morfiinipäissäni unohtaen viime hetkilläni jopa sen, että Suomea ei hallitse kuningas kuten Ruotsia, vaan meitä hallitsee portailla istuskeleva populistinen prinsessa.

Vierailija
18/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella meillä ihmisarvo. 

Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
19/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua totuutta.

Vierailija
20/25 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuvinkki iltalehteen, niin johan alkaa tapahtua.... toivottavasti! Aivan järkyttävää.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme