Menee hermo kun en saa nukuttua. Melatoniini ei auta yhtään.
Mirtaan on resepti, mutta en uskalla hakea kun lihon jo muutenkin.
Kommentit (18)
Juo illalla bisse ja polta paukut jotain oikein väsyttävää niin kyl se uni tulee.
1/4 Mirta hetki ennen petiin menoa ja uni tulee kuin itsestään. Kyllä se hiukean tunteen tekee juuri ennen nukahtamista, mutta ei ole pakko mennä jääkaapille.
Vierailija kirjoitti:
Lihoin unettomuus-mirtasta 20kg. En suosittele.
Olen ollut vuosia kroonisesti uneton ja vaativa työ tähän päälle. Eniten auttoi että HYVÄKSYIN unettomuuden ja lopetin sen hoitamisen. En edelleenkään nuku, mutta nyt en ahdistu tai stressaa siitä. Nukun minkä nukun ja hyväksyn sen etten normaaliin unen määrään pääse enää koskaan.
Sama. Nukun vain muutaman tunnin yössä, mutta en stressaa siitä. Se on ihan ok. Jos työpäivän jälkeen nukuttaa, nukun päiväunet. Jos ei, niin ei sitten. Pärjään hyvin näinkin, kunhan en murehdi unettomuutta ja sen vaikutuksia.
Minkälaisella annoksella oot ottanut meltsua?
Vierailija kirjoitti:
1/4 Mirta hetki ennen petiin menoa ja uni tulee kuin itsestään. Kyllä se hiukean tunteen tekee juuri ennen nukahtamista, mutta ei ole pakko mennä jääkaapille.
Ei tarvi mennä jääkaapille.. Aineenvaihdunta menee ihan tukkoon ja suolikin täynnä sontaa. Siis kun mirtazapinia söin. En muutenkaan syö koskaan klo 18 jälkeen ja tarkka ruoasta muutenkin. 10kg tuli että heilahti.
Vierailija kirjoitti:
2-31.9mg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-31.9mg
Siis 2-3 kpl 1.9mg
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuosia kroonisesti uneton ja vaativa työ tähän päälle. Eniten auttoi että HYVÄKSYIN unettomuuden ja lopetin sen hoitamisen. En edelleenkään nuku, mutta nyt en ahdistu tai stressaa siitä. Nukun minkä nukun ja hyväksyn sen etten normaaliin unen määrään pääse enää koskaan.
Tässäpä hyvä: Nukkumisen ei missään tapauksessa saisi olla suorittamista, eikä se saisi edes tuntua siltä. Jokainen nukkuu, minkä nukkuu. Jos minä nukun 2 tuntia yössä, mitä kavioeläimen vaginaa se kenellekään muulle kuuluu.
Mulla auttaa opam0x. Ottaa vaan hyvissä ajoin eli kasin ysin aikaan illalla. Silloin ei tule aamutokkuraa kun ehtii nukkua kunnon yöunet. Se rauhoittaa ja rentouttaa ja uni tulee helpommin. Itselle on isoin ongelma se että herään melko pian nukahtamisen jälkeen ja sitten valvon. Tuon lääkkeen avulla nukahdan uudestaan helposti.
Ei mullakaan melatoniini mitään auta. Enkä halua ottaa asennetta että ei sitten nukuta. Eihän siitä mitään tule pidemmän päälle jos töissäkin meinaa pystyä käymään.
Melatoniinin teho paranee aina 10 mg:aan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-31.9mg
Siis 2-3 kpl 1.9mg
Otatko lääkkeen aina samaan aikaan illalla? Menetkö vuoteeseen heti vai esim. tunnin kuluttua?
Itse otan tuon lisäksi vielä tulehduskipulääkkeen (esim. Burana) jos on vaikka lievääkin kipua päässä tai jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa opam0x. Ottaa vaan hyvissä ajoin eli kasin ysin aikaan illalla. Silloin ei tule aamutokkuraa kun ehtii nukkua kunnon yöunet. Se rauhoittaa ja rentouttaa ja uni tulee helpommin. Itselle on isoin ongelma se että herään melko pian nukahtamisen jälkeen ja sitten valvon. Tuon lääkkeen avulla nukahdan uudestaan helposti.
Ei mullakaan melatoniini mitään auta. Enkä halua ottaa asennetta että ei sitten nukuta. Eihän siitä mitään tule pidemmän päälle jos töissäkin meinaa pystyä käymään.
Tuota on vaikea saada lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä Opamoxia käyttää jatkuvasti?
Itse kokeilin melatoniinia, jotain 2-3 kertaa. Aina yöllä heräsin siihen, että päätä särki, ennen sitä ei. Eipä sopinut mulle se.
Muutenkin, luin, et sillä nyt mitään "ihme vaikutuksia" ole, ei siis mikään nukahtamis- eikä unilääke.
Mulla nukahtamisvaikeudet loppu siihen, kun vedin iltapäivällä raskaan kävelylenkin. No, kävelyt jäi, mut vieläkin illalla klo. 22 oon ku joku sippiviulunsoittaja.
(ikävänä puolena se, et sit ajaa n. auringonnousun aikaan ylös :( )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan melatoniini mitään auta. Enkä halua ottaa asennetta että ei sitten nukuta. Eihän siitä mitään tule pidemmän päälle jos töissäkin meinaa pystyä käymään.Voiko sitä Opamoxia käyttää jatkuvasti?
Ei saa käyttää jatkuvasti. Yksi voimakkaimmin koukuttavimmista lääkkeistä.
Minuakaan ei melatoniini auttanut, mutta allergialääke nukuttaa hyvin ja sitä saa ilman reseptiäkin, esim. Levocetirizin Ratiopharm. Jos on allergiadiagnoosi, kannattaa tietysti pyytää resepti.
Onko rauta-arvot ja ferritiini mitattu? Nämä myös vaikuttaa nukkumiseen.