Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiehuva pastan keitinvesi kaatui jaloille

Vierailija
12.08.2022 |

Eli olin kaatamassa pastoja sihvilään ja kattila lipesi kädestä ja kiehuva vesi kaatui jaloille. Punoitusta on ja vähän kirvelee, onko teidän mielestä päivystys keikka vai paranuuko itsestään?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyinen kuuma keitinvesi?  Kiehuva öljyhän tekee siitä entistä vaarallisemman.

Lääkäriin!

Vierailija
22/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kyllä päivistykseen, kun jaloille kaatui kiehuvaa vettä. Nahka paloi mustiksi könteiksi ja kuoriutui. Ihan sideharsolla ja jollain rasvalapuilla (?) ne kaljani peittivät. Sideharso oli jonkun viikon verran jalassa. Piti vaihtaa päivittäin ja suihkutella jalka. Eli kyllä ne isot alueet hoitaa ihan päivystyksessä. Näin oli ainakin 12 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene yksityiselle, jos lähellä on. Nopea hoitoon pääsy kannattaa tällä kertaa."

En som vet vad den skriver om. Lyd det rådet.

Brännskador är alltid värre än vad man först tror.

Vierailija
24/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PASTAVATTEN on hitti Ruotsissa!!

Kannattaa pitää pakasteessa niin voi jäähdyttää saman aineen aiheuttamat palovammat 🥸

Vierailija
25/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kirvelee pyh pah.. Olen nähnyt kun ambulanssi toi oikeasti ihmisen, jolla oli kiehuvat nesteen reisillä ja pohkeilla. Oli aikamoinen näky. Ja tottakai pääsi hoitoon heti.

Vierailija
26/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nousee vesirakkuloita, kannattaa käydä lääkärissä, koska se on jo 3. Asteen palovamma. Ensijäähdytys on tässä tärkeä, mitä nopeammin saa ihon viileäksi vedellä, sen vähemmän kudosvaurioita tulee.

Ei välttämättä ole 3. asteen, jo 2. asteessa voi tulla rakkuloita. Mun miehellä tuli jalkapöytä täyteen rakkuloita palovammasta, meni vasta seuraavana päivänä lääkäriin ja sai vaan jonkun sidehomman siihen päälle, hyvin parani.

Vierailija
27/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaatui joskus tulikuumaa vettä reisille koulussa. Muistan vieläkin sen kivun ja jopa mitkä housut mulla oli vaikka siitä aikaa jo pitkälle yli 20 vuotta.

Terkkari piti puoli tuntia kylmäpusseja reisillä. Oli ihan hirveää kun oli mielestäni liian kylmiä ne. Vaihtoi välillä uusiin pusseihin. Oli kyllä yhtä tuskaa mutta en tiedä miltä jalat olisi näyttäneet ilman tuota. Noista kylmäpusseista ja nopeasta ensiavusta huolimatta nousi vesirakkuloita ja yksi tosi iso rakko mistä jäi arpikin vuosiksi.

Mutta siis pidä niitä jalkoja nyt kuitenkin vaan kylmässä. Lääkäri ei niille mitään tee kun tuskin ovat vereslihalle palaneet? En usko että täällä palstailisit jos olisi 😬

Vierailija
28/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain puolitoista litraa kiehuvaa vettä jalalleni. Laitoin jalan kylmää vettä ja jääpaloja täynnä olevaan vatiin, kunnes pahin kipu hellitti. Soitin sitten vakuutusyhtiöni neuvontanumeroon. Sain vakuutusyhtiön kautta lääkärinajan. Myös terveysneuvonnan numerosta voi kysyä neuvoa.

Vierailija
29/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 116117, päivystysneuvonta. Arvioivat tilanteen ja kertovat, onko tarvetta lähteä päivystykseen. Antavat myös ohjeet kotihoitoon.

Vierailija
30/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla läiskähti ranskanperunoiden kypsennysöljyt reisille tässä taannoin, vähän kirveli mutta kun jykevää bebanttia laittoi niin vähitellen tokeni kirvely. Suosittelen!

Vierailija
31/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla läikähti reidelle n. 520cm alueelle pastan keitinvettä, ei tullut vesikelloja eikä iho muistaakseni edes kuoriutunut (voin muistaa väärin.) Kirveli ja muutamia vuosia näkyi tumma jälki.

Vierailija
32/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla läikähti reidelle n. 520cm alueelle pastan keitinvettä, ei tullut vesikelloja eikä iho muistaakseni edes kuoriutunut (voin muistaa väärin.) Kirveli ja muutamia vuosia näkyi tumma jälki.

Öh, jätti kertomismerkin sitten pois tuosta. Eli 5 20cm alueelle tarkoitin

Vierailija
33/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermaa päälle tai voita. Itsellä Aloe Veran voidetta varalta. 

Ei mitään kermoja tai rasvoja. Terveyskeskukseen hoitajalle näyttämään, niin osaavat ohjata oikean hoidon. Toivottavasti ap pidit jalkoja viileässä vedessä ainakin puoli tuntia tapahtuneen jälkeen.

Vierailija
34/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia hölöppäkynsiä.

Vierailija
35/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattian märäntelit kuumalla vedellä, suliko muovimatto, meniko vedet rakenteisiin etkä saa niitä ikinä pois, homehtuu koko keittiö?

Vierailija
36/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjeh kjeh röh

Vierailija
37/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia hölöppäkynsiä.

Urho Kekkonen vieraili jossain pienessä mökissä joskus, ja vahingossa kaatoi kahvit pöydälle. Emäntä siivosi kaatuneen kahvin virkkamatta mitään. Sitten sattui että talon isännältäkin kaatui kahvia pöydälle, johon emäntä jo ärähti: "Siinä toinen tohelo!"

Vierailija
38/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellään ne paranee. Älä ainakaan julkisen puolen terveydenhoitoa rasita.

Vierailija
39/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa, että täältä kysellään

Vierailija
40/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloegeeli on parasta  lieviin palovammoihin. Heti  kylmällä vedellä valelun jälkeen sitä. ja ennenkuin joku väittää vastaan, tiedän että sitä on käytetty mm. lievien säteilyvammojen hoitoon Usassa. Itse toin sitä Suomeen ennen kuin sitä alkoi saada kaupoista yleisesti.  Auringon polttamiin ehdoton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme