Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tutkintotodistusten lähettäminen turvallista sähköpostilla?

Auttakkee
12.08.2022 |

Sain kutsun opetusalan työhaastatteluun, joka pidetään Teamsissa, eli verkkovälitteisesti. Haastattelija pyysi lähettämään tutkintotodistusten kopiot sähköpostilla. Epäilyttää, että ne päätyvät vääriin käsiin jonkun hakkeroinnin seurauksena, kun sähköpostit on kaupungin. Miten te olette lähettäneet tutkintotodistuksianne? Voiko niitä lähettää jotenkin salatusti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salatusti lähettäminen riippuu käyttämästäsi sähköpostisovelluksesta eli onko siinä se ominaisuus. Esimerkiksi gmailissa pystyy kyllä lähettämään salattua postia, mutta vain sellaista, mitä vastaanottaja ei voi ladata eikä tulostaa. Hän vain näkee sen näytöllä. Se on kuitenkin yksi vaihtoehto.

Joka tapauksessa peittäisin hetun loppuosan.

Vierailija
2/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähettänyt ihan normaalilla sähköpostilla vaan. Jos joku hakkeroi sähköposteja ja saa käsiinsä mun tutkintotodistuksen, niin ehkä murehdin sitä sitten. Mutta en usko sen olevan kovin todennäköistä. Muutenkin tietosuojalakien mukaisesti vastaanottaja ei saa säilyttää tollaisia tietoja, joten otaksun heidän poistavan ne asianmukaisesti, kun ovat ne käsitelleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä jollain tutkintotodistuksella on vai pelkäätkö että naapurit nauraa kun sait alkeiskursseista ykkösiä?

Vierailija
4/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilla sähköpostilla vaan. Mitä ihmeen salaista niissä muka on?

Vierailija
5/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitä henkilötunnuksen loppuosa paperinpalalla, skannaa ja lähetä. Muuten ei salattavia tietoja.

Vierailija
6/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tutkintotodistus ole julkinen? Peität vaan henkilötunnuksen.

Vierailija
7/7 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötunnus pois näkyvistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi