Miksi ihmiset jäävät puhumaan puhelinmyyjien kanssa?
Monesti kuuluu valitettavan, että kun puhelinmyyjien kanssa on niin vaikea päättää puhelu ja monille jopa myydään vastentahtoisesti tuotteita. Minä sanon puhelinmyyjälle "en osta mitään, hyvää päivänjatkoa" ja suljen puhelimen. En ymmärrä, mikä punaisen luurin painamisessa on niin vaikeaa.
Kommentit (13)
Olen joidenkin kanssa kuluttanut aikaa ihan vaan hukatakseni heidän työaikaansa. En koskaan osta mitään puhelinmyyntinä.
Ylikohteliaita. Eivät osaa sulkea luuria jos toinen höpäjää.
Vierailija kirjoitti:
Ylikohteliaita. Eivät osaa sulkea luuria jos toinen höpäjää.
Samat ihmiset eivät pääse kadulla feissareiden sun muiden kerjääjien ohi.
Vierailija kirjoitti:
Olen joidenkin kanssa kuluttanut aikaa ihan vaan hukatakseni heidän työaikaansa. En koskaan osta mitään puhelinmyyntinä.
Tämä, varsinkin jos itsellä on vapaapäivä tai ei muuten mihinkään kiire... Olen puhunut monesti yli 30 minuuttia esittäen tosi kiinnostunutts. Sitten lopulta on pokka loppunut ja oon todennut, että vaikka jatkettaisiin koko päivä, niin en tilaa mitään... Yleensä siinä vaiheessa on myyjä katkaissut puhelun...
Käy aina vähän sääliksi näitä puhelinmyyjiä. Monesti ovat kuitenkin pienituloisia nuoria opiskelijoita jotka joutuvat työskentelemään pelkällä provikkapalkalla. Koitan yleensä mahdollisimman kohteliaasti lopettaa puhelun mutta joskus se vie aikaa.
Nimenomaan. Tuhlaa molempien aikaa, jos jää kuuntelemaan jaarituksia vaikka tietää ettei aio mitään tilata. Ei se myyjä halua sun kanssa turhaan jauhaa paskaa, you know.
Vierailija kirjoitti:
Käy aina vähän sääliksi näitä puhelinmyyjiä. Monesti ovat kuitenkin pienituloisia nuoria opiskelijoita jotka joutuvat työskentelemään pelkällä provikkapalkalla. Koitan yleensä mahdollisimman kohteliaasti lopettaa puhelun mutta joskus se vie aikaa.
Puhelun voi varsin hyvin lopettaa kohteliaasti jo alkuunsa. Se säälimäsi nuori-parka pääsee sitten soittamaan seuraavalle pikemmin ja saa ehkä kauppaakin aikaiseksi kun ei kulu aika turhaan höpinään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyydytystä siitä saat? Toivottavasti sinunkin työaikaasi tuhlataan.
Itse pyrin heti tilaisuuden tullen sanomaan kohteliaasti/nätisti/asiallisesti etten osta mitään ja toivotan hyvät päivänjatkot.
Mutta kun siihen ei pääse väliin monestikaan sanomaan yhtään mitään kun sieltä alkaa tulla hirveä litania joka ei taukoa millään. Viimeksi pari päivää sitten puhelu alkoi "soitin tällaisella kiitos -asialla ja plaa plaa...." Monen minuutin taukoamaton maratoni siihen perään, ennen kuin hän pääsi asiaan että itse asiassa hän on siis myymässä jotakin. Yllätys yllätys.
Menee myyjän omaa aikaa hukkaan kun hän ei hengitä välillä sen vertaa että siihen pääsisi edes sanomaan mitään. Joskus olisin voinut jopa ostaa jotain mutta kun en sitäkään päässyt väliin äännähtämään niin sitten alkoi ärsyttää enkä ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyydytystä siitä saat? Toivottavasti sinunkin työaikaasi tuhlataan.
No sitähän se myyjä siinä juuri itsekin yleensä tekee.
Itselläni paras on melkein tunnin jaarittelu. Jossain kone töissä olin, töiden ohessa olis menny toinenkin tunti, mutta siinä kohtaa loppu myyjältä ajankäyttö. Aika alussa kerroin etten osta mitään ja aikaa on puhua. Tuumasi vaan että niin on hänelläkin aikaa puhua. Ihmettelin että eikö kannattaisi lopettaa tuottamaton puhelu ja yrittää seuraavaa asiakasta mutta hemmo heitti homman lekkeriksi ja ilmoitti että on sitä aikaa muillakin.
en ymmärrä mikä vastaamatta jättämisessä on niin vaikeaa. Puhelimen mykistys. Jos soitto uusiutuu numero estoon.
Yksinäisyys ja se että joku kiinnittää sinuun ystävällisesti huomiota. Myös kunnioitus myyjää kohtaan.
Monesti puhelinmyyjälle ei edes riitä, että tekee noin vaan sieltä samasta numerosta saattaa tulla ties kuinka monta puhelua perä jälkeen eli se myyjä soittaa ja soittaa kerta toisensa jälkeen vaikka hänelle ei edes vastaa. Sitten ei auta muu kuin estää se numero, minkä jälkeen sitä samaa tavaraa saatetaan yrittää myydä soittamalla eri numerosta.