Puolison erilainen huumorintaju
Onko muilla ongelmana, että teillä on puolison kanssa erilainen huumorintaju? Yleensä mieheni vitsit kohdistuvat minun heikkoihin puoliin, ja jos en tykkää vitsistä, niin olen tosikko. Toisaalta, ei hänkään kestä häneen kohdistuvista vitsejä. Eilen meni hermot, kun kuulin saman vitsin varmaan sadatta kertaa. Koskaan en ole kyseisestä vitsistä tykännyt ja hän sitten suuttui, kun tajuan sen väärin, kun hän vain yrittää hauskuuttaa. Mietin sitä vitsiä mieheni kannalta, niin voihan se ehkä miehen mielestä olla hauska, mutta selitin hänelle, että miten minä sen asian näen ja se ärsyttää aina juuri siinä tilanteessa, ja kysyin, että ajatteleeko hän sen asian niin kuin kuvittelen hänen ajattelevan, niin ei hän sanonut mitään. Sitä vaan ihmettelen, että sanoo saman vitsin joka kerta samassa tilanteessa, vaikka tietää, että mua ärsyttää, niin miksi pitää aina jatkaa sitä.
Kommentit (6)
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan? Koska ne voi.
Kerropa joku vitsi niin katsotaan oletko tosikko.
En lähtisi edes suhteeseen ihmisen kanssa jos ei huumorintaju mitenkään kohtaa. Itselleni huumori on todella tärkeää, enkä tarkoita mitään virsikirjan vitsejä vaan ihan arkista tilannekomiikkaa yms. Toisen mollaamista huumorin varjolla en kattelisi yhtään.
On meilläkin ongelmia ollut. Asuttu yhdessä puoli vuotta. Vaimo välillä luulee että mulla on ilkeä huumorintaju ja mua ajoittain vähän loukkaa tuo luulo. Olen hyvin tarkka siinä etten ikinä sekoita meidän keskinäistä vitsailua kiusaamiseen. Rento ja huumoriin positiivisesti suhtautuva kodin ilmapiiri luo tutkitusti hyvinvointia.
Ei ole.