Sesonki on vaihtumassa. Mitä kaikkea teet elokuussa kotiin liittyen?
Laitatko syksyksi uudet kesäkukat, esim krysanteemit? Eri tekstiilejä? Kaappien siivousta? Itselläni alkusyksy on tosi energistä uuden aloittamista. Olen mm ostanut vaatteita syksyä varten ja seuraavaksi aion pestä ikkunat. Mites muut?
Kommentit (27)
Mulla on menossa tavaroiden karsiminen. Mutta ei se liity elokuuhun, aloitin jo heinäkuussa. Mutta ei ole mikään nopea urakka, kun tavaraa on kertynyt koko elämän.
Ajattelin vaihtaa vaaleat verhot uusiin ja samalla päivittää koristetyynyjen päällisiä . Täytyy käydä Eurokankaassa katsomassa jos löytyisi vaikka tummaa turkoosia tms. ja rupean ompelemaan,
Masturboin enemmän olohuoneessa kun ei aurinko häikäise isoa telkkua kun poorno pyörii. Majoneesi lentäköön!
Inhoan krysanteemeja. Kanervia haen jossain vaiheessa.
Pesen sohvanpäälliset, kun vaalea sohva töhrääntyy aina kesäaikaan. Kontaktimuovitan lasten koulukirjat. Siinäpä se taitaa olla. Kesäkukat näyttävät edelleen hyviltä, joten mitä niitä vaihtamaan.
En tee mitään. Ikinä.
En vaihda verhoja, en kukkia, en mitään. Hyvä jos jaksan joskus siivota.
Jo jouluverhotkin on ajatuksena kauhistus. Laiska olen.
En sisusta. On siistiä ja mieluisat verhot. Ikkunat sain pestyä vasta kesäkuussa enkä pese syksyllä. Kaapit on siistit, kun siivoan niitä fiiliksen mukaan pitkin vuotta.
Syksyllä tulee huollot tehtyä moottoripyörään, veneeseen ja harraste jenkkiautoon ennen talviseisontaa. Samoin pesut ettei lika pinty kiinni talvella, esim prätkän ketjun puhdistus ja voitelu.
Käyttöauton vahaan ja suihkutaan pohjaan jotain kotelosuojaa/öljyä ruostumista ehkäisemään.
En noteeraa sesonkeja kotona, vaan teen projekteja fiiliksen mukaan. Paljon vähemmän stressaavaa.
Vaihdoin pöytäliinan toiseen, tummemman sävyiseen ja laitoin syyskukkaaseteman parvekkeelle. Syklaameja, murattia hopeanauhaa. Kynttilälyhdyt esiin myös.
Minä tiivistin ulko-ovia. Varaudutaan sähkön hinnan nousuun ja sähkön riittävyyteen.
Elämästään voi tehdä helvetin niin monella tavalla.
Ei liity sesonkiin, mutta yritän vihdoin ehtiä siivoamaan ja heittämään turhaa tavaraa pois. Olisi kiva jos tulisi taas enemmän tilaa ja joku järjestys täällä kotona kun syksy/talvi ollaan enemmän sisätiloissa. Syksyllä ehkä tehdään pintaremontti yhteen huoneeseen niin tytär saa siitä oman huoneen.
Laitan kanervat portin pieleen sitten kun niitä saa, eilen siivosin koko päivän kuopuksen huonetta, ensi viikolla pitää kerätä satoa pihalta.
Sitten pitääkin taas vaihteeksi orientoitua myymään kaikki ylijääneet vaatteet jne. Kodinhoitohuone odottaa järjestämistä.
Mies on sitä mieltä ettei elokuussa laiteta vielä syysjuttuja. Ehkä sitten puolivälissä. Meillä minä olen tosi innokas koristelija, meillä on joka sesonkiin omat koristeet ja tekstiilit.
Mulle elokuu on vielä kesää. Joskus syyskuun puolivälissä varmaan vaihdan olohuoneeseen tummemmat ja paksummat verhot. Ihan siksi, että kun ikkunan edessä olevasta isosta aroniasta putoaa lehdet, kävelytieltä näkyy suoraan meidän olohuoneeseen. Varsinkin, kun illalla joutuu pitämään valot päällä olohuoneessa. Samalla olohuoneen isoon ruokapöytään verhoihin sopiva pöytäliina. Keittiöönkin taidan vaihtaa syksyisemmät verhot ja pöytäliinan. Ulkona sitten pitää jossain vaiheessa laittaa puutarhakalusteet, grillit yms talvisäilöön. Ostan ehkä myös jonkin verran kanervia ruukkuihin.
Ajattelin mennä kotona käymään ja pestä muutaman koneellisen pyykkiä vielä elokuun aikana.
Kaikki aika menee lasten kouluhössötykseen.