Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekoan tuon lapsen kanssa kohta...

Vierailija
24.10.2006 |

Onko muilla yhtä jakomielisiä lapsia? Lapsi kohta 2v ja koko ajan narisee, marisee, mankuu ja jankuttaa. Haluaa jotain ja sitten kun saa sen, ei se käykään. Juuri kun oli piirtämässä, sanoi että haluaa leikkimään mutta sitten kun olin laittamassa kyniä pois, halusikin piirtää. Annoin kynät takaisin ja taas halusi leikkimään. Ei siis itsekään tiennyt mitä haluaa. Oi ihana uhmaikä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lopettaa piirtämästä ja rupeaa tekemään muuta, niin alla tehdä äläkä ala heti korjailemaan entisiä pois. itse olen tämän huomannut käytännössä. tosin meillä vauva pitää sen verran kiireisenä, etten ehdikään koko ajan osallistumaan taaperon leikkeihin.

ja saattaa olla että sekoitat hänen suunnitelmansa (niitä nimittäin on vaikkei me tajutakaan) jos menet siihen väliin sohimaan. oli ehkä ajatellut menevänsä muualle ja tulevansa sitten takaisin piirtämään.

Vierailija
2/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ongelmana tuohon " puuttumattomuuteen" on se, että lapsi tarvitsee apua syöttötuoliin laittoon ja sieltä poistumiseen. Piirtää nimittäin siinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kiukutellaan jos sisarukset ovat muualla ja joutuu touhuamaan yksin ja silloin laittaa äidin lujille.

Vierailija
4/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta ongelmana tuohon " puuttumattomuuteen" on se, että lapsi tarvitsee apua syöttötuoliin laittoon ja sieltä poistumiseen. Piirtää nimittäin siinä...

ahaa... voisitko kokeilla laittaa piirrustusnurkkausta jonnekin olohuoneen (tai vast) lattialle?

Vierailija
5/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tahtoo. Vanhemman ei kannata mennä tuohon lapsen hyyppyyttämiseen mukaan vaan sanoa napakasti että nyt tehdään näin ja sillä siisti. Lapsi kokeilee rajojaan ja olettaa että vanhempi kuitenkin on se joka sitten lopullisen päätöksen tekee. Lapsi voi itse toki valita kahden asian välillä eli piitää tai leikkii ja seitten se valinta pitää. Tosin aikuisen ei myöskään kannata liikaa sotkeutua lapsen leikkeihin ja touhuihin ja aina ei heti kannata korjat lapsen leikkejä pois koska monesti lapsi haluaa touhuaan jatkaa hetken päästä ja aikuisen jatkuva siivoaminen sotkee suunnitelmat. Jos lapsi haluaa edes takaisin tuoliin ja pois anna lapsen vailta onko tuolissa vai ei ja jos ei niin enää sinne ei uudelleen nosteta saisi lapsi kuinka suuret hepulit tahansa.

Vierailija
6/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa aikuista, kuinka paljon voi määräillä jne. Ei kannata antaa lapsen pompottaa itseään liikaa. Jos haluaa pois tuolista, niin ota pois, mutta älä nosta heti takaisin, kun haluaa. Sitten on aika leikkiä muuta. Tietyt riidat on käytävä läpi tuossa iässä ja näytettävä, ettei ole pompoteltavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme