Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektio vai alateitse?

24.10.2006 |

Hei,

Ensimmäinen lapsemme syntyi hätäsektiolla ja koko rumba ennen sektiota oli aika piinaavaa. Kun supistukset alkoivat kotona, niin siitä 24 tuntia yhtä piinaa ennen kuin sektio tehtiin. Syynä oli sydänäänten heikkeneminen.

Nyt minua on alkanut mietityttämään seuraava synnytys mikä on Joulukuussa.

Ensimmäisestä tosiaan jäin karmeita kauhukuvia mieleeni mitä nyt tässä mietiskelen.

Olenko reipas vai onko sektio seuraava vaihtoehto. Miten helposti tai vaikeasti sektion saa/tehdään? Kokemuksia? Itse olen menossa Jorviin.

Vastauksista kiitollinen!

T. Persikka

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäisestä lapsesta tehtiin kiireellinen sektio pitkittyneen synnytyksen ja sydänäänten heikkenemisen takia. Ensimmäisen jälkeen olin synnytystapa-arviossa, jossa suositeltiin seuraavaksi alatiesynnytystä, koska mitään syytä ettei sitä voisi synnyttää alateitse löytynyt. Alatiesynnytystä halusin myös itse kokeilla, koska sektiosta toipuminen kestää kuitenkin aina kauemmin ja sektioon liittyvät aina komplikaatiot ja riskit. Joten toinen lapsestamme syntyi alateitse, vaikkakin sain ensimmäisen asteen (sen pienimmän) repeämän emättimeen. Jälkeenpäin olen onnellinen, että halusin yrittää alatiesynnytystä. Sektio on kuitenkin yksi ihmisen suurimmista vatsan alueen leikkauksista, johon en mielelläni lähde edes tämän kolmannen kanssa, nyt rv 11+2.

Joten en tiedä suostutaanko helposti sektioon, jos ei siihen ole painavaa syytä. Mutta luulisin, että voittamaton pelko alatiesynnytykseen olisi yksi syy sektioon suostumiselle. Kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla