Millaisista asioista loukkaannutte ystäville tai tutuille?
Kommentit (8)
No mietin mistä olisin viimeeksi loukkaantunut ... Muistin sitten että minulla oli kesävieraana eräs vanha ystävä ja hänen kaksi lastaan. Kestitsin heitä kolme päivää.
Ehkä vähän loukkaannuin kun toivat tuliaisiksi kahden euron suklaan.
No en kyllä usein loukkaannu. Viimeksi loukkaannuin vähän eräälle, kun hän kehotti ostamaan erään tuotteen, joka kassalla osoittautui sikakalliiksi. Mutta muuten en edes muista, mistä olisin viime aikoina loukkaantunut.
Nousen takajaloilleni jos minulle sanotaan miltä minusta tuntuu, saa tuntua/ei saa tuntua, tunteitani arvostellaan, minulle kerrotaan omat motiivini ja vaikutteeni. Jos koen, ettei minua kuulla ja nähdä omana itsenäni, vaan pelkkänä projektiona.
Peruja lapsuudesta. En koskaan enää hyväksy vastaavaa kohtelua.
Ilkeilystä, kun joku tapa toimia tai olla on erilainen kuin tällä ilkeilijällä ja siitä pitää ivallisesti vinoilla. Ei varmaan tarvitse selventää että kyseessä muutama sukulainen, ystävinä en tuollaisia ihmisiä jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Valheista ja pettämisestä
Tällaisesta en loukkaannu vaan lopetan "ystävyyssuhteen". Eivät ystävät valehtele ja petä.
En pahoita usein mieltäni, mutta jos niin käy, kyse on esimerkiksi vastavuoroisuuden puuttumisesta, ajattelemattomasta itsekeskeisyydestä tms. Jatkuva myöhästely tai se, että tullaan syömään monetta kertaa peräkkäin kahta kättä heittäen ovat tällaisia asioita.
Kun haukkuu ja halveksii päin naamaa sellaisia ominaisuuksia tai ilmiöitä joita itsellänikin on. Siitä huomaa, että hänelle on paljon tärkeämpää päästä pätemään kuin ottamaan muita ihmisiä huomioon.
Valheista ja pettämisestä