Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työttömänä joutuu hakemaan kahdessa vuodessa vähintään 98 työpaikkaa, saako jossain vaiheessa aloittaa listan alusta jättämällä hakemuksen toistamiseen samaan työpaikkaan?

Vierailija
11.08.2022 |

vai pitääkö joka kerta keksiä uusi paikka. Paikanhan pitää olla sellainen mihin hakijalla on koulutuksensa puolesta realistista päästä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku? Vai tuleekohan heti karenssi jos hakee toistamiseen samaan paikkaan?

Vierailija
2/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää aloittaa jo nyt alusta. Riitti just kolme kuukautta kun haki kaikkiin mihin realistisesti oli mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joutuu hakemaan joka kuukausi samoihin paikkoihin.

Vierailija
4/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä jo on jonnekin töihin sit päässytkin.

Vierailija
5/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin taitaa olla sama paikka 2 vuotta auki.

Vierailija
6/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina samoihin henkilöstö firmoihin pitää lähettää hakemuksia turhaan. Ei henkilöstö firmoista tavis duunari mitään töitä saa. Olen lähettänyt 15 vuotta hakemuksia mutta töitä en ole saanut. Töitä oon saanut suhteilla. Töitä haen joskus ja jouluna. Melko sama lähettääkö hakemuksia koska ei töihin pääse.

Vierailija
7/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys. Samoja paikkoja saa hakea.

Vierailija
8/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Samoja paikkoja saa hakea.

Raja tulee nopeasti vastaan.

Vierailija
9/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paikkaa et voi tietenkään hakea kuin kerran mutta jos sama firma ilmoittelee joka kuukausi kahdesta uudesta paikasta niin tottakai voit hakea niitä vaikka 98 kertaa.

Jossain yhden piipun paikkakunnalla tuo voi olla hyvin konkreettinenkin vaihtoehto kun avoimia paikkoja on vain tällä firmalla jos on.

Vierailija
10/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että minulle työssäkäyvälle olisi joka kuukausi 4 hyvää paikkaa haettavana, mutta vastaavalle työttömälle hädin tuskin yksi.

Vierailija
11/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä haetaan 80 km etäisyydellä kodista (tai 1,5 h matka-ajan päästä), harva joutuu tyytymään yhden ainoan kunnan työpaikkatarjontaan.

Vierailija
12/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä haetaan 80 km etäisyydellä kodista (tai 1,5 h matka-ajan päästä), harva joutuu tyytymään yhden ainoan kunnan työpaikkatarjontaan.

No täällä pikkukunnassa ei ole tarjolla kovin montaa paikkaa ja lähikunnissa vielä vähemmän, jotain 5-10. Sitten seuraavat kunnat on yli 80km päässä.

Vierailija
13/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkoa edelliseen. Jos ap tarkoitti "paikalla" yritystä niin sinne voit toki hakea tasan niin monta kertaa kuin ilmoittavat uudesta työpaikasta.

Et tietenkään voi hakea enää uudestaan tiettyä työpaikkaa jota olet jo hakenut.

Huom. Aika monta kertaa on käynyt niin että paikka jota olen hakenut ja saanut kieltävän vastauksen ilmestyykin uudelleen haluun 3-4kk kuluttua mutta silloin se on uusi paikka ja sitä voi taas hakea.

Yleensä paikkaan valittu on lähtenyt tai saanut kenkää koeaikana mutta yhtä usein ketään ei valittukaan kun sisäinen organisaatiouudistus tai säästöohjelma on keskeyttänyt prosessin. Muutaman kuukauden päästä aloittetaankin alusta.

Vierailija
14/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että minulle työssäkäyvälle olisi joka kuukausi 4 hyvää paikkaa haettavana, mutta vastaavalle työttömälle hädin tuskin yksi.

Oisko sillä työttömällä eri koulutus ja osaaminen kuin sulla?

Vierailija
15/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei näe metsää puilta. Mikä tahansa aktiivisesta työnhausta kertova toiminta lasketaan mukaan, eli kyselyt vuokrafirmoista, profiilinteko työnvälityksen sivuille jne. Ei siis pelkkää hakemusten kirjoittamista avoinna oleviin paikkoihin. Vaikka tietenkin työtön tekee sitäkin ja saattaa jopa työllistyä kesken työttömyytensä.

Vierailija
16/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sama firma ilmoitaa töistä uudelleen ja uudelleen niin voi hakea myös uudelleen jos nyt vain hakuvelvoitteen täyttö on se Mikä kiinnostaa

Vierailija
17/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön mutta katsoin oman alueen avoimet paikat ja en pystyisi hakemaan yhteenkään paikkaan. Ei riittäisi osaaminen tai koulutus.

Vierailija
18/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön niin hakisin vain johtajan virkoihin tai sellaisiin virkoihin joissa palkka on todella hyvä eli +5000e/kk.

Vierailija
19/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko sillä työttömällä eri koulutus ja osaaminen kuin sulla?

Ja luultavasti eri kaupungissakin vielä asuvat. Tuo edellinen kommentoija todisti hyvin sen että ei ne kaikkein välkyimmät ja parhaat ihmiset siellä työelämässä ole :D

Vierailija
20/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paikkaa et voi tietenkään hakea kuin kerran mutta jos sama firma ilmoittelee joka kuukausi kahdesta uudesta paikasta niin tottakai voit hakea niitä vaikka 98 kertaa.

Jossain yhden piipun paikkakunnalla tuo voi olla hyvin konkreettinenkin vaihtoehto kun avoimia paikkoja on vain tällä firmalla jos on.

Näissä tapauksissa ns. hakuvelvoite voidaan määritellä vaikka kahteen. Työkkärin täti itse sanoi soittaessaan, ettei neljän työpaikan konemainen haku ole se pointti, vaan aktiivisuus etsiä eri keinoja työllistyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan