Lapsuus ja vaikeus parisuhteessa
Olen nyt tapaillut melkein 5 vuotta miestä jota rakastan. Olimme jo nuoruudesta tuttuja mutta aikuis iällä tiemme kohtasi. Alussa kaikki oli ihanaa niinkuin useimmiten suhteen alussa. Elimme kaukosuhteessa omien töiden takia. Nähtiin joka viikonloppu ja kaikki lomat vietimme yhdessä. Pikku hiljaa miehen luonne muuttui. Tuli sellaisia odottamattomia raivareita milloin mistäkin. Mies saattoi mököttää vuorokauden tai kaksikin. Silloin häneen ei saanut koskea eikä puhua hänelle. Minä olin se joka aina pyysi anteeksi. Suuttumus saattoi tulla siitä että en ota kahta lautasellista ruokaa. En siis pidä hänen ruuastaan? Jos selitin jonkun reitin mistä olin kävellyt se kyseenalaistettiin ja alettiin huutaa siitä ja pitää käydä tarkastamassa meninkö oudossa kaupungissa muka siitä mistä olin sanonut. Koko ajan tullut lisää ja lisää sitä että minua ei kestä. Puhun paljon kaikkia asioita maan ja taivaan väliltä. Ihmettelen ja tuumailen, kaikki puheeni on turhaa plaa plaa. Olen koko suhteen ajan pitänyt yhteyttä häneen. Hän ei minuun. Olen yrittänyt piristää häntä. Laitan ruokaa ja siivoan hänen kotiaan. Nyt olen jättänyt yhteydenpidon vähemmälle. Olen tavannut häntä vähemmän. Olen ollut aina aika kiltti ja minua on ollut helppo käyttää hyväksi. Olen auttanut häntä välillä taloudellisesti sinisilmäisenä. Silti niitä ei takaisin makseta. Sitten olen kusipää ym en tiiä mitå tällä kirjoituksella haen mutta syitä lähinnä miks on jatkuva puolustus kanta tai syytös mitä kuka häh?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet tuollaisen tyypin kanssa?
Mität tarkoitat otsikossa lapsuudella? Oletko saanut ns. kiltti tyttö kasvatuksen, jossa pitää sietää ihan kaikki?
Ei tarvitse sietää. Itse en olisi tuollaisen tyypin kanssa hetkeäkään. Tuollainen käytös ei ole tervettä ja normaalia.
Lisäys... tuollaista tyyppiä ei rakkaudella paranneta tai pelasteta rikot vain itsesi.
Eihän toi tyyppi edes halua olla sun kanssa tekemisissä, niin miksi tuppaudut?
Tähän sopii tuttu lause: jätä se sika. Ja mieti itse millaista suhdetta haet ja jos et itse näe kertomuksessasi mitään vialla, niin kysy joltain kaverilta, terapeutilta, naapurilta tai ihan keneltä vaan.
Siis mitä sinä saat itse tuosta suhteesta? Tykkäät passata?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä sinä saat itse tuosta suhteesta? Tykkäät passata?
Ilmeisesti hän myös pitää sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ja pitää sitä rakkautena, vaikka oikeasti on sairaalloisen kontrolloinnin kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Masennus
Lähinnä joku persoonallisuushäiriö.
Miksi ihmeessä olet tuollaisen tyypin kanssa?
Mität tarkoitat otsikossa lapsuudella? Oletko saanut ns. kiltti tyttö kasvatuksen, jossa pitää sietää ihan kaikki?
Ei tarvitse sietää. Itse en olisi tuollaisen tyypin kanssa hetkeäkään. Tuollainen käytös ei ole tervettä ja normaalia.