Vapaaehtoistoiminta väsyttää
Olen eräässä yhdistyksessä vapaaehtoisena ja toiminta on alkanut hieman rasittaa. Kyseessä on työhön liittyvä ammattiyhdistys.
Toiminnanjohtaja ottaa usein yhteyttä iltaisin ja haluaa nopeasti vastauksia. Vastuita on paljon, mutta en saa niistä palkkaa ja virheet voivat näkyä taas mediassa asti.
Miten edetä. Olen hoitanut vasemmalla kädellä hommaa, mutta vaikeitena on nuo kovat vastuut, jotka voivat syntyä virheistä.
Kommentit (5)
Luopuisin tehtävästä. En vapaaehtoisesta toiminnasta alkaisi ottaa sen suurempia paineita, niitä riittää elämässä muutenkin.
Kannattaa lopettaa. Sanoit sen itsekin, kyseessä on *vapaaehtois*työ
Koeta saada omaan panostukseesi ainakin reilu tauko, jolloin voit tarkastella elämääsi sellaisena kuin se olisi ilman tätä vapaaehtoistoimintaa. Voisit rauhassa katsella että olisiko jokin muu osallistumisen muoto sinulle sopivampi.
Ihailen ihmisiä jotka tekevät pyyteetöntä työtä. En ole tuota vastuuasiaa ajatellut tuolta kantilta, että siitä voikin syntyä ei-toivottua lisästressiä. En itse jatkaisi, jos olisin sinun tilanteessasi.
Kuulostaa siltä, että tämän ks. yhdistyksen pitäisi palkata työntekijä tähän vastuulliseen hommaan.
Erokirje. Jos vapaaehtoistoiminta ottaa enemmän kuin antaa niin ei ole hyvä jatkaa.