Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Voxra keskivaikeaan masennukseen?

Vierailija
10.08.2022 |

Mitä kokemuksia Voxrasta? Mulla uusiutunut keskivaikea masennus
Aiemmin masennustani hoidettiin 3 vuoden terapialla, mutta tällä kierroksella terapia on käytetty, nyt olen suostunut lääkkeitäkin kokeilemaan. Sertralin ja Venlafaxin häiritsivät unta, nyt vuorossa Voxra. Mutta kannattaako se keskivaikeaan, tuntuu että pärjäisin kyllä ilmankin, vaikken koekaan iloa ja väsyn helposti. Parantaako elämänlaatua?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt 6 viikkoa. Ei ole auttanut vielä. Oon jopa vielä väsyneempi kuin edellisellä lääkkeellä. Hikoilen helposti jos teen vähän jotain, mutta johtuu ehkä myös kesästä. Ärsyttää ja jotenkin ahdistaa enemmän. Syön vielä kuukauden mutta sitten pitää miettiä jotain muuta tai paluuta vanhaan lääkkeeseen, jos olo ei muutu.

Vierailija
22/34 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikeaan masennukseen tutkitusti paras hoito on psykoterapia. Lääkitys on pakollinen vain vaikeaan masennukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt nyt 3 päivää Voxraa. Ei tunnu missään. Ihan eri kuin Sertralin ja Venlafaxin joita aiemmin koitettiin, piristivät ja sitoivat ahdistusta heti ensimmäisestä pilleristä lähtien. Olen pettynyt. Mutta katsotaan nyt jonkun aikaa.

Ap

Vierailija
24/34 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 kk syönyt ko. lääkettä parin muun lääkkeen rinnalla ja lääke nosti mut masennuksen suosta, sitä ei ole kieltämistä, mutta olo on tällä hetkellä "liian" tasapaksu. Pahimmassakin jamassa oli hetkiä, jolloin pelkkä hengittäminenkään ei ollut kuin sahanpurua vetäis keuhkoihin. Aion pyytää lääkkeen vaihtoa, koska kädetkin tärisevät niin, että kirjoittamisestakaan ei tule mitään.

Vierailija
25/34 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kysymyksesi ajatuksella; vastaus piilee sen sisällä.

Vierailija
26/34 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian kallis kokeiltavaksi. Ainakin meille työläisille jotka maksavat itse.

Vierailija
27/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Voxraa nyt 3.5 viikkoa. Isoin yllätys on se, kuinka "huomaamaton" lääke tämä on ssri lääkkeisiin verrattuna. Ei ole juurikaan haittoja, mutta ei myöskään tajunnanräjäyttävää muutosta/pirteyttä mitä esim. Venlafaxinista tuli.

Ehkä jaksaminen, sosiaalisuus ja aamupirteys on jonkin verran lisääntynyt Voxran kanssa.

Ap

Vierailija
28/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua voxra väsyttää ihan eläimenä. Ihan kun cetäis jotain unilääkettä.

Vierailija
29/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain vihaiseksi. Ei auttanut.

Sama juttu. Tulin aggressiiviseksi, hermostuneeksi ja vihaiseksi. Ja nainen olen, vaikka tätä kuulemma ilmenee yleensä miehillä.

Vierailija
30/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt 6 viikkoa. Ei ole auttanut vielä. Oon jopa vielä väsyneempi kuin edellisellä lääkkeellä. Hikoilen helposti jos teen vähän jotain, mutta johtuu ehkä myös kesästä. Ärsyttää ja jotenkin ahdistaa enemmän. Syön vielä kuukauden mutta sitten pitää miettiä jotain muuta tai paluuta vanhaan lääkkeeseen, jos olo ei muutu.

Luultavasti voxra aiheuttaa tuota hikoilua. Ainakin itse uin aina lakanoissa hikoilun takia.

Vierailija
31/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra aiheuttaa hikoilua ja kuumentumista. Sitä käytetään myös laihdutuslääkkeenä

Vierailija
32/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra aiheuttaa hikoilua ja kuumentumista. Sitä käytetään myös laihdutuslääkkeenä

Itselläni ainakaan hikoilu ei ole ihan niin pahaa kuin ssri lääkkeillä.

Vierailija
33/34 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin Voxra teki todella vihaiseksi. Sain raivokohtauksia, joita en edes muistanut hyvin jälkeen päin. Lisäksi palelin koko ajan, vaikka monet ovat täälläkin kertoneet, että lääke hikoilutti.

Vierailija
34/34 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas.

Olen syönyt Voxraa nyt 9 kk ja se on pelastanut elämäni

Vaativan asiantuntijatyön lisäksi jaksan nykyisin vapaa-ajallakin tehdä asioita. Minulla on valoisa ja iloinen mieli. Parasta Voxrassa on kuitenkin sen ahdistusta, sekä negatiivisiin ajatuksiin ja tunteisiin juuttumista sitova vaikutus. Olen kärsinyt ahdistuneisuudesta tosiaankin yli 20 vuotta. Nyt tuo jatkuva ahdistuneisuus ja ylisyyllisyyden vellova tunne on poissa. Puolisokin on sivusta katsoessaan todennut, että minun olisi pitänyt aloittaa tuo lääke jo monta vuotta sitten. Niin monta vuotta meni uupumuksen rajamailla ja jatkuvan ahdistuksen kanssa kamppaillessa. Jatkuva ahdistus se oli mikä uuvutti masennukseen asti monta kertaa.

Enää en ole lääkekielteinen enkä ajattele että saisin kirkkaamman kruunun sinnitellessäni ilman lääkitystä. Lämpimästi suosittelen kokeilemaan lo.lääkettä jos lääkäri sitä tarjoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi