Haluaisin pois asunnostani
Mutta vasta 7 kk kulunut muutosta. Asunto on ostettu, joten muutto ei niin yksinkertaista. Asunto on hiljainen, hiljaisimmat naapurit koskaan. Mutta makuuhuone on epäkäytännöllisen pieni ja asunnossa oli kylmät seinät vaikka se on 2010-luvun puoliväli tehty. Tuntuu, että pitäisi olla ainakin kaksi vuotta. Vastike on edullinen ja autohalli saavutettavissa menemättä ulos. Plussia ja miinuksia siis. Kuitenkin tuo seinien kylmyys kaihertaa. 😟
Kommentit (23)
Juu. Asunnoissa on vikoja. Ollut 2004 lähtien asunnossa, josta pitäisi muuttaa pois. Tilanne vaan vähän mutkikas, jossain kohtaa kai onnistuu.
Miksi pitäisi kaksi vuotta asua? Voit myydä ihan hyvin jo nyt. Vain myyntivoitosta joutuu maksamaan verottajalle. Sitä ennen siitä vähennetään tuosta asunnosta maksettu varainsiirtovero, välittäjän palkkio ja mahdolliset remonttikustannukset jos olet remonttia tehnyt asunnon arvon nousemiseksi.
Jos myyt samaan hintaan kuin ostit, ei tartte edes mitään vähennyksiä ilmoitella, mutta jos asunnon arvo on noussut niin sitten vain laskemaan millä hinnalla voit myydä ilman veroseuraamuksia. Ja onko se nyt paha jos jonkin euron saisit voittoa ja siitä joutuisit sen 30% veroja maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa!!!
Ai pitäisi neuvoa sinulle pitääkö sinun pitää muuttaa asunnostasi pois vai ei? :P
Vierailija kirjoitti:
Kylmät ulkoseinät, vai? Kesälläkin?
Talvella. Myös sisäseinät.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kaksi vuotta asua? Voit myydä ihan hyvin jo nyt. Vain myyntivoitosta joutuu maksamaan verottajalle. Sitä ennen siitä vähennetään tuosta asunnosta maksettu varainsiirtovero, välittäjän palkkio ja mahdolliset remonttikustannukset jos olet remonttia tehnyt asunnon arvon nousemiseksi.
Jos myyt samaan hintaan kuin ostit, ei tartte edes mitään vähennyksiä ilmoitella, mutta jos asunnon arvo on noussut niin sitten vain laskemaan millä hinnalla voit myydä ilman veroseuraamuksia. Ja onko se nyt paha jos jonkin euron saisit voittoa ja siitä joutuisit sen 30% veroja maksamaan.
Luulen, että herättäisi kysymyksiä, miksi olen lähdössä niin nopeasti pois asunnosta. 🤔 Toki verojen kannalta noin kuin sanot.
AP
Vierailija kirjoitti:
No älä koskettele niitä seiniä.
Sängyn pääty on väkisinkin siinä... Eikä enää mahdu järkevästi mitään erillistä päätyä sänkyyn, koska sitten pitäisi sivuttain liikkua sängyn editse.
AP
Vuokraa pois ja vuokraat itse toisen. Ja sitten kahden vuoden kuluttua myyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa pois ja vuokraat itse toisen. Ja sitten kahden vuoden kuluttua myyt pois.
Ei auta jos haluaa välttää myyntivoittoveron. Pitää itse asua kaksi vuotta mutta ei väliä sisältyykö tämä kaksi vuotta omistusajan alkuun, loppuun tai keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängyn pääty on väkisinkin siinä... Eikä enää mahdu järkevästi mitään erillistä päätyä sänkyyn, koska sitten pitäisi sivuttain liikkua sängyn editse.
AP
Vaneria ja päälle peitto. Tuntuu lämpösemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APVaneria ja päälle peitto. Tuntuu lämpösemmälle.
Eli sen vanerin päälle peitto. Tai sitten monta isoa koiraa joita ei kiellä sängylle tulemasta niin lämpiää.
Laita jotain pehmeää siihen seinään.