Miten perustaa kirpputori?
Onko kierrätetyn tavaran toimipisteille jokin tietty lupa, vai onko asiassa samat säännöt kuin vaikka päivittäistavarakaupan kohdalla? Entä jos myy lahjoitettua tavaraa versus hankintoja?
Toinen vaihtoehto olisi että keskittyisin kirjojen ja tallenteiden jälleenmyymiseen.
Olen kyllästynyt olemaan työtön luuseri. Käskettiin etsiä intohimo elämälle, ja minun intohimoni on romu, krääsä ja kierrättäminen. Jos siitä saisi leipänsä niin sen parempi.
Kommentit (6)
Ota kaksi kirppua luonnosta tulitikkurasiaan hetkeksi. Mene pihallesi ja päätä että jossain kulmassa on Tori. Näin olet perustanut kirpputorin.
et tarvitse lupia, ellet myy elintarvikkeita
perusta toiminimi, vuokraa tila, aloita kirppis
siinä se
Kirjat eivät tänä päivänä taida enää myydä kovin hyvin, ellei kyse sitten ole esim. oikeasti harvinaisuuksista ja ensipainoksista.
Osta romua halvalla ja myy keräily ja käyttötavarana kalliilla. Tarvittaessa vähän ehostat, kunnostat.
Näin olen saanut lisää liksaa. Aika tavaran kaupitsee.
Kiitos vastanneille! Tällaista uumoilin, otan joka neuvosta vaarin ja lähden pitkälle yritykselle. Tosin sattumoisin sain juuri tietää että saatan päästä töihin, jos lykky suo. Mutta kyllä tuo itse tekeminen on hyvä plääni vaikka pitkä ja kivinen tie. Tosin omaan siihen juttuun sopivan luonteen.
Olen aiemmin ollut töissä kierrätyskeskuksessa joten tiedän noin suunnilleen millainen tavara myy, mutta hyviä vinkkejä tuli paljon, hieman rohkaisumieltäkin.
-AP
Tutustu arvoesineisiin mitä kirppareilla myydään. Esim lasiesineet ja ala kiertämään kirppareita. Vähän väliä saa lukea kun joku on ostanut 5 eurolla jonkun satojen eurojen maitokannun.
Kirjojen ja tallenteiden myynti taitaa olla tänä päivänä aika kuoleva laji digitalisaation takia.
Perjaatteessa jos ostat uutta ja myyt sitä eteenpäin niim siitä pitäisi kerätä alv.
Jos sinulla ei ole vielä säästöjä liiketilaan ym.
niin aloita sopimalla jostain hyvältä kirppikseltä itsellesi paikka ja tee tätä "trogausta". Eli kierrät muiden pöytiä ja ostat halvalla keräilytavaraa, sitten myyt omassa pöydässä tai netissä pois.
Kun alkaa tulemaan tuloja niin perusta oy ja jatka siitä.