Tulot tippuu 2000e/kk, tosi kiva
Olen tehnyt keikkatöitä ja 'huomaamatta' tienannut alkuvuonna melkein sen mitä verokortissa oli laskettu koko vuoden tuloiksi... No tänään tilasin uuden verokortin ja veroprosentti on 47 aiemman 21 sijaan... Nettopalkka tippuu 2000e kk. Ei paljon naurata
Kommentit (31)
Kyllä noista tuloista onneks sen verran on jääny säästöön että pärjäät.
Jos 26%-yksikön verotuksen kiristäminen pienentää nettopalkkaa 2000€, niin sanoisin, että hyvinhän sinulla on pullat uunissa! Bruttopalkka on nimittäin varsin kova.
Huomattavasti ikävämmäksi tilanteen tekisi, jos koko syksyksi myös ne keikkatyöt loppuisi ja siten bruttopalkka laskisi reilusti. Veroprosentti voisi nousta lähelle 100%:ia ja silti tulisi isot mätkyt päälle!
Vierailija kirjoitti:
Jos 26%-yksikön verotuksen kiristäminen pienentää nettopalkkaa 2000€, niin sanoisin, että hyvinhän sinulla on pullat uunissa! Bruttopalkka on nimittäin varsin kova.
Huomattavasti ikävämmäksi tilanteen tekisi, jos koko syksyksi myös ne keikkatyöt loppuisi ja siten bruttopalkka laskisi reilusti. Veroprosentti voisi nousta lähelle 100%:ia ja silti tulisi isot mätkyt päälle!
Sitä pelkoa ei onneksi hoitoalalla taida olla
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tajusin että ei tulis mätkyjä jos en loppuvuonna tienais mitään. Veroprosentti on laskettu suunnilleen sellaisille vuosituloille mitä olen tähän mennessä tienannut... Mut tosiaan uskon että töitä on myös loppuvuonna
Ja hoitajilla muka huonot palkat.
Nyt ei itketä enää niin paljon. Olin tehnyt nolon pilkkuvirheen verokorttia tilatessa. Onneks aloin tarkastaa asiaa. Tulot tippuukin vain 1000e kk
Nettona 4000 e kuussa on järjetön summa, omaa typeryyttäsi voit syyttää tästä.
Joo mietinkin että 2000 e kuussa kuulostaa liian suurelta pudotukselta.
kirjoitti:
Ja hoitajilla muka huonot palkat.
Huoh, joo kun teet kahta työtä yötä päivää.
Niin kannattais, mut käy sääliks asiakkaat jotka jää sitten hoitamatta