Tiesitkö aamulla herätessäsi, että Suomen lapsilla alkaa tänään koulu?
Minä olin jo ehtinyt unohtaa. Tiesin, että alkaa tällä viikolla ja tiesin päivämääränkin, mutta viime päivinä olin unohtanut asian.
Onko sinulla nostalginen olo koulujen alkamispäivänä?
Kommentit (20)
Tiesin. Täällä alkoivat jo eilen, ja olen tietoinen asiasta, vaikka omat ovat jo koulunsa käyneet. Ystävä on opettajana.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt. Mun lapsella alkoi koulu eilen ja kaverin lapsella huomenna
Ai pahus, tässähän voi olla portaistusta. En ottanut huomioon. ap
Täällä alkaa tänään, ja perheen kuopuksestakin tulee koululainen! Iloisen haikea olo :)
Enpä tiennyt eikä meillä nähtävästi tiedä koko koulutoimi, koska lapselle on koulukyytikin vasta huomiseksi, joka on ilmoitettu aloituspäiväksi. Tässä tulee nyt kiire saada lapsi ajoissa koululle, tietääkö ap, mihin aikaan Suomen lapsilla koulu nyt alkaa?
Tiedän. Läheisellä alkaa tänään keikkatyöjakso aiheeseen liittyen
Yhdellä lapsista alkoi maanantaina mutta kahdella tänään. Olin jo unohtanut kokonaan mutta muistin kun ihmettelin aikaisin aamulla ylös kömpiviä teinejä. Kylläpä tämä lasten kanssa alkaa helpottaa kun huolehtivat itse asioistaan (lapset 14-18v).
Haikeako olo. Ehei nyt alkaa minun loma
Meillä alkaa huomenna. Syksyn merkki, huoh.. 😓
Tiesin, että isolla osalla suomalaislapsista ja nuorista alkaa tänään koulu. Tiesin myös sen, että osalla on alkanut jo eilen ja osalla alkaa vasta myöhemmin.
Tiesin. Toki tuli asia yllärinä viikonloppuna, kun olin ollut siinä uskossa, että torstaina alkaa ja nuori sanoi, että keskiviikkona.
Täällä on jo vuosia alkanut perinteisesti torstaisin. Nyt ei ollut edes todistuksissa alkamispäivää eikä koulun omilla sivuilla. Piti kaupungin sivuilta tarkastaa.
En tiennyt, en muista että omina kouluvuosinani koulu olisi alkanut keskellä viikkoa, outoa. Noh, ei vaikuta mun elämääni mitenkään koulujen alut. Hassua vaan ajatella että olen tehnyt töitä kauemmin kuin mitä ollut koulussa. Olen vanha.
En koska tiedän sen alkavan eri kouluissa eri päivinä.
Tiesitkö, että eri kunnissa alkaa koulu eri aikaan? Joissakin vasta ensi viikolla.
Vain päättymispäivä on kaikilla sama.
Tiesin että lähtevät vaihdellen, omani eilen.
Ei tarvitse kirjoittaa että "Suomen lapset".
Tajuamme kyllä yleiseen elämänkokemukseen nojautuen, että Suomesta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kirjoittaa että "Suomen lapset".
Tajuamme kyllä yleiseen elämänkokemukseen nojautuen, että Suomesta puhutaan.
Jos olisin kirjoittanut vain lapset, lukija olisi ajatellut, että tarkoitetaan vain hänen omia lapsiaan. ap
Kyllä tiesin, mutta en aamulla ensimmäiseksi muistanut. Koska olen minä, minä, minä.
En tiennyt. Mun lapsella alkoi koulu eilen ja kaverin lapsella huomenna