Oletko tehnyt kuolinsiivouksen?
Minä olen. Vielä pari laatikkoa käyn läpi henkilökohtaisia tavaroita, niin se on siinä. Ei tarvitse lasten raivata kaikkea turhaa jos aika koittaa. Turhat tavarat siivosin pois jo pari vuotta sitten.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla kontrollifriikki, että vielä haudantakaa haluaa määrätä lastensa tekemiset, ettei niiden vaan tartte siivota ja mamman olla vaivaksi.
Kuolinpesän erinäisten asioiden hoidossa meni mulla aika lailla vuosi. On kuule raskasta puuhaa ja suru käsittely siirtyy, kun sille ei ole aikaa. Ikinä en halua jättää omaisille samanlaista taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ehtinyt enkä jaksanut. Hamstraajaäitini sairastui dementiaan ja jätti meille perillisille rintamamiestalon ja kahden kesämökin raivaamisen, sekin on vielä pahasti kesken. Ehkä joskus, kun ensin saan äidin tavarat setvityksi, ehdin käydä läpi omani.
Hopi hopi. Jos et ehdi niin palkkaa heti joku siivousfirma. Vtustako tiedät minkä aikaa elät.
En. Päättäkööt perilliset itse, mitä haluavat säilyttää ja mitä eivät.
Mikä järki tuhota toisten perintö?
Voi. Kummitätini pohti, miten perinnön käy... paljon lakanoita. Käyttämättömiä osin. Kirjailtu samoin kuin omien nimikirjoitusteni mukaan. Poikia perilliset. Lohdutin, ettei hänen murhe. Järjestyikin niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ehtinyt enkä jaksanut. Hamstraajaäitini sairastui dementiaan ja jätti meille perillisille rintamamiestalon ja kahden kesämökin raivaamisen, sekin on vielä pahasti kesken. Ehkä joskus, kun ensin saan äidin tavarat setvityksi, ehdin käydä läpi omani.
Hopi hopi. Jos et ehdi niin palkkaa heti joku siivousfirma. Vtustako tiedät minkä aikaa elät.
Opettele käytöstapoja
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tätä ei tarkoitettu, mutta vastaan kuitenkin
Menetin 2 tärkeintä omaistani juuri vuoden sisään. Äitini oli tehnyt ns. kuolinsiivouksen, joten se oli aika kliinistä hommaa. Toki mietin, että mitä niistä varjeilluista kirjeistä, korteista ja asiakirjoista olisi löytynytkään.
Enoni kämpiltä ( - 32 ) löytyi vaikka mitä aarteita. Oli kuvia yhdessä Repe Helismaan kanssa, oli tukkijätkäkuvia, kuvia sotilaista ja poliiseista - Tom of Finland olisi ihaillut näitä kuvia.
Työskenteli Suomen filmiteollisuudessa.
Ihania rakkauskirjeitä, jotka oli huolellisesti säilytetty.
Kauheatahan se tutkia toisen tavaroita, mutta en minä voinut tutkimattakaan pois heittää - sehän vasta olisikin historian tuhoamista.
On löytynyt IKL -nappeja, Lotta -pukuja, harmonikka ja kaikkea maan ja taivaan välillä.
Jos et välitä noita tavaroita säilyttää, voisit kysyä olisiko vaikka sotamuseo kiinnostunut esim. valokuvista.
Militaria on myös suosittu keräyskohde, jos haluat vaikka myydä niitä.
Siis älä ainakaan roskiin hävitä.
Kyllä joka viikonloppu.