Mitä tykkäätte tästä talosta?
Etuoven kohdenumero 925498. Ei olla vielä käyty livenä katsomassa, mutta kuvien perusteella miellyttäisi.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (37)
Köyhä & Poika.
Ja talostakin tykkäsin.
Ja etenkin jos ei ole 150 000e laittaa siihen tonttiin? Treella ei ole kaavoitettua tonttimaata enää nimeksikään ja kaupungin vuokratontit on just näitä 500 m2:siä?
Vierailija:
Ystävän perhe rakensi juuri talon tampereelle (aluetta en tiedä), joka on isompi kuin tuo talo ja tosi isolla tontilla.
Naapurit lähellä, palvelut kaukana.
Niillä oli vielä toimisto sellaisessa pikkuruisessa systeemissä, jollen sitten väärin käsittänyt kun Tamperella asuin. Jossain portinvartijan kopissa suurin piirtein.
Sille ei taida mahtua juuri edes suojapusikkoja. Kyllä mulla klaustrofobia iskis, mutta kaikkia tuskin haittaa.
talo on sisältäkin päin kolkko ja koditon. En tykkää tuollaisesta yhtenäisestä vaaleasta väristä mikä leijuu koko talossa. Kovan näköinen, sydämetön.
Äkkiäkös sitä maalaa tai tapetoi uudet pinnat.
Taloa ostaessa kannattaa katsoa vähän isompia asioita. Pinnat saa aina uusiksi, mutta pieni tontti ei kasva, eikä väärä ilmansuunta vaihdu yms.
Mun mielestä liian pieni piha, grillaa nyt tossa ja istu iltaa kaveriporukalla, tai ota aurinkoa, siinä on oikein näytillä. Varmaan näkyy naapureista suoraan ikkunoistakin sisälle.
Tahtoisin nähdä pohjan.
Tyyli ja värit oli kyllä mun mieleeni, mutta kukahan on tuon keittiön suunnitellut? Kivitasoa, massiivipuutasoa joka riitelee kaappien kanssa, kahta erilaista laattaa, joiden saumatkin menee jotenkin oudosti päällekkäin. Joku varmaan tykkää, mutta mun silmää häiritsitsis aina, joten tasot vaihtaisin kyllä kaikki.
Mutta sehän on pieni juttu, talo itsessään vaikuttaa ihan kivalta, on vaan väärässä paikassa :)
Asuinneliöitä kahdessa tasossa n129 ja kun tuo " olohuone" on ylös asti auki, niin ei ylhäälläkään VOI olla kamalan tilavaa. Ja sitten saatu siihen mahdutettua 5 huonetta? Tuo ns olohuone ainakin vaikuttaa pelkältä portaiden ja ruokailutilan väliseltä kulmaukselta.
Jotenkin koko talo on ahdas, korkeanmallinen koppero. Ja pihaa ei käytännössä ole. Ihmettelen aina ihmisiä, jotka haluavat asua omakotitalossa, mutta sitten ei ole edes sitä yksityisyyttä ja omaa pihaa, jotka minun mielestäni kuuluvat nimenomaan niihin omakotitalojen hyviin puoliin.
Vierailija:
Asuinneliöitä kahdessa tasossa n129 ja kun tuo " olohuone" on ylös asti auki, niin ei ylhäälläkään VOI olla kamalan tilavaa. Ja sitten saatu siihen mahdutettua 5 huonetta? Tuo ns olohuone ainakin vaikuttaa pelkältä portaiden ja ruokailutilan väliseltä kulmaukselta.Jotenkin koko talo on ahdas, korkeanmallinen koppero. Ja pihaa ei käytännössä ole. Ihmettelen aina ihmisiä, jotka haluavat asua omakotitalossa, mutta sitten ei ole edes sitä yksityisyyttä ja omaa pihaa, jotka minun mielestäni kuuluvat nimenomaan niihin omakotitalojen hyviin puoliin.
Täytyy varmaan miettiä vielä kannattaako mennä edes katsomaan kun av-mammat teilasivat talon näinkin yksimielisesti:).
Kiitos mielipiteistänne!
Ap
Mutta eipä Köyhä&Poika koskaan välitäkään mitään edullista, aina niissä on joku jippo (tosin tämä talohan on ihan tusinakamaa!?).
Kyllä Tampereelta ja lähikunnista (Kangasala, Ylöjärvi, Pirkkala, Lempäälä, Nokia) saa edullisempiakin omakotitaloja, varsinkin saa tuolla hinnalla.
Sijaintihan on ihan kamala.
Pitää ottaa huomioon sijainti (Kangasala ei kuitenkaan ole ihan Treen esikaupunki kuitenkaan), rakenne (puu), tontin koko (minimaalinen ottaen huomioon sijainnin) ja asuinpinta-ala (paljon huoneita suhteessa neliöihin, eli ahtautta on). Tinkimisvaraa pitäisi olla näillä argumenteilla.
Mutta sanoisin että kivalta vaikuttaa kokonaisuus lukuunottamatta takkaa. :)
Kyllä hitto tuolla summalla rakentaa uuden, jos yhtään mitää osaa tehdä itse! Ja ihan myös sinne tampereellekin.
Ystävän perhe rakensi juuri talon tampereelle (aluetta en tiedä), joka on isompi kuin tuo talo ja tosi isolla tontilla. Kokonais kustannukset huomattavasti pienemmät...
Hermoja ja aikaahan (ja tietysti rahaa) rakentaminen syö, mutta sitten saa semmoisen mistä tykkää ;)