Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisinko antaa lapsesi ratsastaa?

Vierailija
09.08.2022 |

10v tyttöni on nyt pitkään pyytänyt että pääsisi ratsastamaan, enkä ole päästänyt. Eikös se ole hurjan vaaralista?
Hän on innostunut hevosista erään luokkalaisensa myötä, jolla on omia hevosia (!!)
En ole myöskään päästänyt häntä kyseisen tytön luokse, ettei vaan menisi sitten niiden hevosten lähelle.
Mutta nyt hän on jo niin pitkään pyytänyt, niin jos hän kävisi joskus ratsastuskoulussa talutuksessa, niin olisiko se niin paha?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa harrastusta on vaikea keksiä. Mene itse mukaan ja käykää yhdessä pari kertaa talutuksessa. Ei tiedä jos innostut itsekin.

Vierailija
2/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että itse pelkäät hevosia, ei ole syy kieltää tytärtä aloittamasta harrastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tosin hevosen selässä pudotessa käynut vähän vakavampi onnettomuus, joten en kestäisi sitä huolta ja vaaran tunnetta, jos omat lapset haluaisivat ratsastaa.

Vierailija
4/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastusharrastus on paras harrastus mikä minulla on ikinä ollut! Aloitin joskus 9-vuotiaana ja jatkoin tunteja vuosia. Teini-iässä minulle ostettiin oma hevonen jonka hoidin tunnollisesti itse päivittäin. Ratsastus ja hevosharrastus ylipäänsä on erittäin hyödyllistä: tasapaino, kehonhallinta ja lihaskunto kehittyvät ja lapsi oppii ottamaan vastuuta hevosesta sekä omasta ja muiden turvallisuudesta. Ja hevoset ovat vain niin ihania!

Vierailija
5/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on omat vaaranpaikkansa kuten muissakin harrastuksissa, mutta jos olisi varaa niin en kieltäisi. Toki perustaidot ensin ratsastuskoulussa ammattilaisen opetuksessa, kaverin hevosella voisi korkeintaan kokeilla talutuksessa, kunnes osaa itse hallita hevosen.

Vierailija
6/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nykyään varmaan joku huumehörhö, jollen olisi alkanut harrastaa ratsastusta. Hevosista kun tulee helposti elämäntapa, eikä sitten ole aikaa tai kiinnostusta roikkua missään baareissa kovin usein.

Vierailija
7/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Kävin itsekin tuossaiässä.

Vierailija
8/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini pelkää hevosia kuollakseen, mutta itse olisin saanut aloittaa ratsastuksen, jos olisi ollut mahdollisuus/kiinnostusta. Kerran olin hevosleirilläkin.

Vierailija
9/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratsastanut itse ja en olisi mitenkään innoissani juuri vaaramomentin takia jos omat lapseni haluaisivat ratsastamaan, vaikka se onkin huippuhauskaa.

Vierailija
10/10 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole "hurjan vaarallista". Vaarallisempaa on esimerkiksi pyöräily, kun voi auto törmätä jne. Tärkeintä on vain löytää hyvä, turvallinen (...no pun intended), asiallinen ratsastustalli tai -koulu, missä lapselle opetetaan alusta lähtien oikeat tavat toimia hevosten kanssa. Ja kypärän täytyy olla hyvin päähän sopiva, nimenomaan ratsaistukseen tarkoitettu, ja jalkineiden myös oikeanlaiset (vähimmäisvaatimukset vähän korkoa, ettei jalka mene jalustimesta läpi, ja ei mitään helposti jalustimiin takertuvaa). Ja huom. ratsastus on sitten tosi kallista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan