Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan mitä virkaa on ajoneuvon haltijalla?

Vierailija
09.08.2022 |

Omistan moottoripyörän, jota poikani käyttää. Onko hänet jostain syystä lisättävä pyörän haltijaksi?
Jos rahoitusyhtiö omistaisi pyörän, niin ymmärrän haltijan merkityksen, muussa tapauksessa en oikein.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. verot maksaa ajoneuvon haltija, jos sellainen on erikseen.

Vierailija
2/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot saa toki maksaa kuka haluaa, mutta verottaja lähettää laskun omistajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koettanut googlata tätä, muttei oikein löydy tietoa, eikä palstakaan näköjään osaa vastata :D No en lisää häntä haltijaksi sitten, olkoon. Toivottavasti vakuutusyhtiön kanssa ei tuu tästä ongelmia, jos jotain sattuu.

Vierailija
4/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoneuvon haltija on kuin saunatonttu. Se pitää vehkeen kunnossa ja varjelee liikenteessä mutta sitä pitää lahjoa. Jätä puoliksi syötyjä patukoita ja energiajuomien pohjia lokeroihin sekä muista sisätilalämmitin pakkasöinä, niin haltija pysyy tyytyväisenä.

Vierailija
5/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne laskut ajoneuvon haltijalle tulee.

Vierailija
6/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isäni omistaman auton haltija. Poliisi osasi tämän tiedon ja valvontakameran ottaman kuvan perusteella lähettää sakon minulle eikä isälleni. Että semmoista hyötyä :) 

Vierailija
7/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo on omistaja ja mies haltija. Omistaja on se joka murehtii "kyllä toi auto tulee kalliiksi, olsiko meidän pitänyt ostaa pienempi".

Haltija on se, joka vahtii urasyvyyksiä ja ilmanpaineita ja lisää tuulilasinpesunestettä ja tilailee huoltoja. Siis hyvä haltija. Huono haltija ei kun ajelee, ja omistajalle tulee paha mieli kun hän joutuu tankkaamaan ja ohjaus vetelee kummasti kun toinen rengas tyhjä.

Vierailija
8/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoneuvon haltija on kuin saunatonttu. Se pitää vehkeen kunnossa ja varjelee liikenteessä mutta sitä pitää lahjoa. Jätä puoliksi syötyjä patukoita ja energiajuomien pohjia lokeroihin sekä muista sisätilalämmitin pakkasöinä, niin haltija pysyy tyytyväisenä.

Tätä voi tosiaan vain ihmetellä koska eihän esimerkiksi moottoripyöriä edes ollut mystisellä ajalla.

Pakanajäynä jäänyt elämään. Tarkoitetaan tietenkin ajoneuvon käyttäjää.

Vierailija
9/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... Toivottavasti vakuutusyhtiön kanssa ei tuu tästä ongelmia, jos jotain sattuu.

Kannattaa tarkataa tuo. Jossain on merkitystä, että onko alle 24-vuotias. Muuten pitäisi olla kyllä vakuutus ihan normaalisti voimassa.

Vierailija
10/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei prkl tule, olen itse sellaisen ajoneuvon toinen haltija, jonka omistaa isäni, ja isälle ne laskut vaan tulee. Ehkä teillä on sitten kaikki toisin.

Vierailija
11/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei prkl tule, olen itse sellaisen ajoneuvon toinen haltija, jonka omistaa isäni, ja isälle ne laskut vaan tulee. Ehkä teillä on sitten kaikki toisin.

Meillä on sitten tosiaan toisin. Olen itsekin ajoneuvon haltija ja mulle ne laskut vaan tulee. Ehkä syy on siinä että olet toinen haltija?

Vierailija
12/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. liisatun auton omistaja on rahoitusyhtiö, haltija on se auton käyttäjä.

Vierailija
13/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainsana.

Vierailija
14/14 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole AP, mutta jäi kiinnostamaan mitä hyötyä tai haittaa voi olla siitä, että ajoneuvolla on omistajan lisäksi haltija tai toinen haltija?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän