Jumala puhuu suurille sieluille musiikin välityksellä
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears form the eyes of woman."
- Beethoven-
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onko suuria taiteilijoita enää? Ketä?
Pepe Wilperi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti Saat ana puhuu suurille massoille nykyisen räppipoppipaskalaulannan välityksellä.
Yritäkkönää viiä Pelsepuupin meiltä bläkkismetallilaisilta, hä?
Räppipoppipaska on ihan vaan lahjattomien pellejen tuotantoa, siitä on Suatanaa turha syyttää. Joku roti hänelläkin sentään.
Kyllähän esimerkiksi Eino Leinon runoista heijastuu jotain ylimaallista lähdettä. Ja Sibeliuksen musiikista.
Varsinaista hölynpölyä koko keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtämättömille ymmärtämättömät asiat näyttäytyvät hölynpölynä.
Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä taas olin iloisesti yllättynyt, että tällä palstalla on näin hienoja kommentteja asiaa koskien. On kiva löytää sukulaissieluja. En ole yksin ajatuksineni, näköjään löytyy muitakin samoin ajattelevia.
Niinpä, niin kuvataide, musiikki, näyttämötaide... Viimeksi kuuntelin erään brittiläisen näyttelijän haastattelun, hän on ollut elokuvissa ja tv-sarjoissa mutta myös teatterinäyttelijä. Hän (sanoo olevansa ateisti) kuvasi sitä hyvin uskonnollisen oloisin termein. Näytteleminen on parhaimmillaan kuulemma transsendenttinen kokemus, jossa aika ja paikka katoaa, on vain se hetki, ja oikeastaan itse katoaa myös, tai ainakin erillisyys itsen ja hahmon ja yleisön väliltä. Kuulostaa hyvin samankaltaiselta kokemukselta kuin mitä mystikot kokevat unionissa Jumalan kanssa tai valaistuneet jatkuvasti.