Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö jotenkin tyhmästi, kun ilmoitin vuokrakämpän jääkaapin kahvan hajonneen? Kuka korvaa?

Vierailija
09.08.2022 |

Vuokrakämppämme jääkaapin ovesta hajosi kahva. Ilmoitin vuokranantajalle heti kun huomasin kahvan olevan hajonneena. Ei vaikuta kaapin käyttöön, mutta ei sitä kaunistellakaan voi; kahva on katki ja poikki. Vuokranantaja oli hieman ihmeissään, että ette kai te siihen kuole, ja ehkä teidän pitäisi korvata asia? Juttu jäi vähän auki ja varmaan palaamme siihen. Mietin vain, toiminko nyt jotenkin tyhmästi? Tai tunteeko joku, miten tuo vastuuasia menee?

Meidän poppoo ei ole sitä kahvaa rikkonut, koska se kahva oli suoraan sanoen epäergonominen ja heikon oloinen rimpula. Me avataan jääkaappi ihan vaan oven reunaan tarttumalla. Mutta meillä käy vieraita (ei mitään kuokkavieraita), jotka voivat esim. ottaa maitoa jääkaapista. Minun on mahdoton kertoa muuta kuin että kahva on rikki ja huomasin sen viime keskiviikkona. En pysty kertoa, missä käytössä se meni rikki ja kuuluiko siitä riks, raks vai poks... Ja eihän sillä edes ole merkitystä, koska me olemme kuitenkin vastuussa myös vieraistamme.

Jääkaappi kuuluu vuokraan, ja periaatteessahan meillä kuuluisi olla ehjä kahva käytettävissämme, mutta ajattelin tässä ihan vuokranantajankin etua, että ilmoitan asioista heti, ettei sitten pois muuttaessamme ole pikkuvikoja fiksattavana ja saavat kämpän heti uudelleen vuokrattua. Tämä pieni ja TURHA asia on ärsyttänyt minua julmetusti, koska en olisi kaivannut yhtään ylimääräistä "korotuspainetta" vuokraamme.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Upo? Meillä hajos uposta kahvat puolen vuoden välein ja samaa olen kuullut muiltakin. Ja ihan normaalilla ovenavauksella ilman repimistä.

Vierailija
2/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä, ei vit nyt jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia kulumista kun todentotta ovat usein täysin rimpuloita nuo kahvat? Ehkä ollut jo ennestään haljennut kohta kahvassa ja nyt teillä lopullisesti murtunut.

Vierailija
4/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoo joistakin jääkaapeista kahvat ihan perhekäytössä iman sen kummempaa väkivaltaa. Sikdi jai niitä myydäänkin varaosina huiman korkeaan hintaan. Tyyliin lähemmäs viisikymmentä euroa kahva.

Vierailija
5/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan omaisuutta. Se voi ostaa siihen uuden kahvan.

Vierailija
6/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä, ei vit nyt jaksaisi.

Et jaksa vastata taas yhdelle tyhmälle vuokralaiselle, vai luulet, että olen se palstan vakiosatuilija? Kieltämättä emmin hieman, kuulostanko liikaa siltä satuilijalta, mutta kyllä muutkin saa / voi kirjoittaa kolmen kappaleen avausviestejä, joissa on kysymyksiä seassa... :D

Vierailija
7/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.motonet.fi/fi/tuote/389033/Kadensija-valkoinen-215mm Peltiruuvilla laitoin kiinni, vuokraisäntä pyysi minua huomaamaan meidän kaappiin uuden kahvan hajonneen tilalle. Hyvin on toiminut.

Vierailija
8/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja ostaa uuden jääkaapin tai vaihtaa kahvan ilman lässytystä.

Vierailija
9/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Upo? Meillä hajos uposta kahvat puolen vuoden välein ja samaa olen kuullut muiltakin. Ja ihan normaalilla ovenavauksella ilman repimistä.

Ei Upo-niminen, mutta varmaan sama valmistaja.

Vierailija
10/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia kulumista ja vuokranantajan vastuulla, ei missään nimessä sun korvattava.

Vierailija
11/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pitää ilmoittaa vuokranantajalle. Hän voi sitten ostaa uuden kahvan tai sopia teidän kanssa, että pärjäätte ilman kahvaa. Kuten tässä oli nyt tehty. Mikä on ongelma?

Vierailija
12/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte häädön välittömästi sekä jouduttu korvausvastuuseen. Asuntoon joudutaan tekemään täysi remontti ja te maksatte. Asutte puistossa ja olette luottotiedottomia.

Vierailija
13/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitää ilmoittaa vuokranantajalle. Hän voi sitten ostaa uuden kahvan tai sopia teidän kanssa, että pärjäätte ilman kahvaa. Kuten tässä oli nyt tehty. Mikä on ongelma?

Kiitos viestistäsi (ja muillekin kiitos tähän mennessä). Ongelma on se, että minulle jäi vähän tyhmä olo, kun en tunne korvausasiaa tällaisessa tilanteessa, enkä saanut selkeää vastausta vuokranantajaltakaan.

Vierailija
14/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elekrolux kahvat hajoavat jo 2v normi käytössä ekan sain takuuseen toisesta tiuskivat sain kuitenkin nyt kolmannen tein itse  ovat täysin perseestä suunniteltuja vai onko lainkaa voima kulminoituu juuri heikompaan kohtaan. jos uusitte vahvistakaa sialla urat sitä täyteen kyllä kestää

Vierailija
15/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatte häädön välittömästi sekä jouduttu korvausvastuuseen. Asuntoon joudutaan tekemään täysi remontti ja te maksatte. Asutte puistossa ja olette luottotiedottomia.

No en yhtään ihmettelisi, vaikka joku oikein ihana vuokranantaja näkisi tällaisessa tilaisuuden hankkia tilalle kokonaan uuden jääkaapin kahdella ovella ja jääpala-automaatilla meidän piikkiin :D Kyllähän jotkut yrittää pintaremonttiakin maksattaa vuokralaisella.

Vierailija
16/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä rikot, sinä korvaat.

Vierailija
17/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä rikot, sinä korvaat.

Niin sen kun tietäisi, missä menee rikkomisen ja kulumisen raja :/

Vierailija
18/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän koti vaakuutus korvaa vai korvaako itse aiheutetun hinta 40-60e

Vierailija
19/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia kulumista. Känniläinen eli sinä maksat.

Vierailija
20/24 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teidän koti vaakuutus korvaa vai korvaako itse aiheutetun hinta 40-60e

No joo, voi olla, vakuutus kyllä on, mutta en muista, kuinka suolainen omavastuu siinä on.

Vuokranantajallahan myös kuuluu olla jokin vakuutus tälle asunnolle (omaisuudelleen), koska mun täysi kotivakuutushan on periaatteessa vaan meidän irtaimistolle ja "vahinkovastuulle".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan