Onko romanttista toivottaa toiselle joka yö hyvää yötä?
Yhtäkkiä tässä tajusin, että minulle on ystäväni kanssa muodostunut vaivihkaa tällainen tapa. Olimmepa missä tahansa, niin toivotamme viimeisenä illalla toisillemme hyvää yötä juuri ennen kuin laitamme puhelimen pois ja menemme nukkumaan.
Vaikka emme olisi sinä iltana jutelleet muuten ja olisimme jossain menossa, niin aina toiselta tulee lopulta viesti, että kauniita unia tms. Asumme eri puolilla Suomea ja näemme harvoin.
Aloin tässä pohdiskella, että onko tämä jotenkin romanttista? Minusta on tosi kiva mennä nukkumaan niin, että ajattelen häntä, ja tämä rutiini on jotenkin tosi ihana.
Kommentit (23)
tuossa vikassa lauseessa vastaat itse omaan kysymykseesi
Vierailija kirjoitti:
Omalta puoleltani joo, nyt kyllä kun pohdin, niin ajattelen häntä selvästi enemmän kuin muita ihmisiä.
Mutta hänestä en voi olla varma
Ap
laita joku kerta perään "rakas" tai "kulta" ja katso mitä hän reagoi.
jos ei tykkää susta sillä tavalla, niin ottaa sen läppänä ja vastaa ironisesti.
jos tykkää, saat vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi jos en ensin itse olisi varma tunteistani. Jos tarkoitus on vaan "testata" toista niin tämä on ilkeää.
Minusta vähän outoa kyllä, jos kyseessä pelkkä ystävä eikä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suotta nolata itseään?
Minusta tosi hauskan ja mukavan kuulonen tapa
Vierailija kirjoitti:
Minusta vähän outoa kyllä, jos kyseessä pelkkä ystävä eikä kumppani.
No niin munkin mielestä on. Tajusin sen vasta kun aloin pohtia, että kenen muun kanssa mulla on tällainen tapa. Ei kenenkään.
Ollaan siis sinkkuja molemmat ja tunnettu vasta noin vuosi, mutta silti hirveän läheisiä. Viestitään joka päivä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalta puoleltani joo, nyt kyllä kun pohdin, niin ajattelen häntä selvästi enemmän kuin muita ihmisiä.
Mutta hänestä en voi olla varmaAp
sanoit, että jompi kumpi aina lopulta laittaa hyvää yötä? eli hän tekee myös aloitteita?
no silloinhan teitä on siinä kaksi eli hän ajattelee myös sua viimeisenä illalla.
No on vähän outoa, ellei sitten taustalla ole jommankumman tai molempien puolesta jotakin muutakin kuin ystävyyttä.
En osaa sanoa. Mekin toivotellaan erään miehen kanssa hyvät huomenet heti aamusta ja illalla vielä hyvät yöt.
Käyttää kuitenkin termiä "friend", joten otaksun että kyseessä on vain kaunis tapa.
Ruma akka kirjoitti:
En osaa sanoa. Mekin toivotellaan erään miehen kanssa hyvät huomenet heti aamusta ja illalla vielä hyvät yöt.
Käyttää kuitenkin termiä "friend", joten otaksun että kyseessä on vain kaunis tapa.
Tämä ihminen ei ole koskaan sanonut mua ystäväksi tai kaveriksi mutta harvoissa yhteyksissä sitä ketään muutakaan tulee nimittäneeksi näin.
Hän on monta kertaa käyttänyt rakas-sanaa nimeni yhteydessä tyyliin "hyvää yötä Minna rakas" mutta mä ajattelen että se voi olla myös vähän sama kuin englannin "dear".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanoit, että jompi kumpi aina lopulta laittaa hyvää yötä? eli hän tekee myös aloitteita?
no silloinhan teitä on siinä kaksi eli hän ajattelee myös sua viimeisenä illalla.
Joo aika lailla menee 50-50. Se joka on menossa nukkumaan, laittaa viestiä juuri ennen kuin pistää puhelimen pois. Aina, vaikka hänellä olisi joku ystävä yökylässä tms. Että nyt olen menossa nukkumaan, kauniita unia. Aika usein samalla jutellaan vähän miten päivä meni.
Ap
Kaunis tapa sille joka tykkää viestitellä. Itse olisin voi hitto taas viesti. Ei joka päivä tarvitse viestiä laitaa.Ei soitaa. pitää joku rauha koti olla.Juuri se kodin rauha ja vain itsestä vastaaminen on minun juttuni ja asunnut juuri siksi yksin joku 25v!
On kohteliasta toivottaa hyvää yötä. Yleensä niin tehdään kyllä vaan omalle rakkaalle. Kauhean romanttisena en tätä näe, enkä ole koskaan ymmärtänyt sen hehkutusta. Keksin tuhat romanttisempaa viestiä, mitä voisin rakkaalleni kirjoittaa. Pelkkä hyvää yötä tuntuu vain siltä, ettei jaksa nyt muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no silloinhan teitä on siinä kaksi eli hän ajattelee myös sua viimeisenä illalla.Joo aika lailla menee 50-50. Se joka on menossa nukkumaan, laittaa viestiä juuri ennen kuin pistää puhelimen pois. Aina, vaikka hänellä olisi joku ystävä yökylässä tms. Että nyt olen menossa nukkumaan, kauniita unia. Aika usein samalla jutellaan vähän miten päivä meni.
Ap
Totta kai toisella on lämpimät tunteet sinua kohtaan. Kirjoita hänelle havainnostasi. Tuskin tuumaa pahaa, jos et samaan yhteyteen häitä rupea järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
On kohteliasta toivottaa hyvää yötä. Yleensä niin tehdään kyllä vaan omalle rakkaalle. Kauhean romanttisena en tätä näe, enkä ole koskaan ymmärtänyt sen hehkutusta. Keksin tuhat romanttisempaa viestiä, mitä voisin rakkaalleni kirjoittaa. Pelkkä hyvää yötä tuntuu vain siltä, ettei jaksa nyt muuta sanoa.
Parempi sanoa hyvää yötä, kuin olla sanomatta. Lisäksi kauhea romantiikan yritys joka ilta olisi vaivaannuttavaa sekä kirjoittajalle että lukijalle.
Joko suhteenne on vain todella läheinen ystävyyssuhde, tai sitten siinä on jotain enemmän. Etkö voisi ilmaista hänelle samoja pohdintoja kuin tähän ketjuun, selviäisi varmasti helpommin.
On se aika romanttista. Vai kuinka montaa ihmistä ajattelet viimeisenä illalla ennen nukkumaanmenoa?