Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija-aterian hinta halutaan hilata kuuteen euroon

Vierailija
09.08.2022 |

Jos opiskelija-aterioiden hinta nostetaan 6 euoon, niin se ylittää useimpien opiskelijoiden kipurajan ja aterioiden ostaminen vähenee merkittävästi.

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008980045.html

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on tiputtaa tasoa. Olisiko se parempi? Viitosella makaronivelliä.

Vierailija
2/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ilmaista. Ja vanha opintotukisysteemi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jää syömättä ainakin meidän opiskelijalla. Hinta on ihan jörjetön suhteessa opintotukeen.

Vierailija
4/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa einesruoka-annoksen alle neljällä eurolla.

Vierailija
5/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuosta kuudesta eurosta vähennetään KELA:n tuki 2.75e. Eli opiskelija maksettavaksi jäisi 3.25e.

Nykyinen hinta on 2.50e.

Vierailija
6/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on tiputtaa tasoa. Olisiko se parempi? Viitosella makaronivelliä.

Ateria-vaihtoehtoja on jo supistettu. Ennen oli monta ateriaa mistä valita. Nykyisin monessa opiskelijaravintolassa on vain yksi ateria tarjolla.

Vierailija
7/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuosta kuudesta eurosta vähennetään KELA:n tuki 2.75e. Eli opiskelija maksettavaksi jäisi 3.25e.

Nykyinen hinta on 2.50e.

Sorry, virhe... siis Kelan tuki on 2.30e. Nykyinen tuettu hinta on siis 2.70e ja uusi tuettu hinta olisi 3.70e.

Vierailija
8/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hinta on 2.50e.

2.60 taisi olla kun just katsoin. Mutta huh, sitten se ei ole vielä mahdotonta!

Mun esikoinen aloittaa nyt opinnot ja just huokailin helpotuksesta, että enää ei tarvitse kaikkia aterioita kokata itse.

Olen koronan alusta asti laittanut kaiken kaikille. Mieskin on edelleen etätöissä.

Vierailija
9/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 75 sentin nousu 2,50 eurosta 3,25 euroon on kipukysymys, niin sitten on. Jo nyt yhteiskunta sponssaa suuremmalla summalla. Ja opintorahahan nousi elokuun alussa.

Vierailija
10/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 75 sentin nousu 2,50 eurosta 3,25 euroon on kipukysymys, niin sitten on. Jo nyt yhteiskunta sponssaa suuremmalla summalla. Ja opintorahahan nousi elokuun alussa.

Opiskelijoiden rahat on pieniä.

Vierailija
11/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä alkaa laskea että kannattaako syödä jos itse saa laitettua esim pasta bolognese -annoksen eurolla ja tuolla maksaa neljä kertaa enemmän.

Mutta jos on yliopistolla koko päivän niin pakkohan se jotain on välissä syödä.

Vierailija
12/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos järkevämpää olisi karsia aterioiden valinnanvaraa. Pitäisi olla vain yksi ateria-vaihtoehto tarjolla usean sijaan. Siitä tulisi säästöä.

Vierailija
13/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksen mukaan opiskelija maksaisi jatkossa 3,00 €, kun nykyään opiskelija maksaa 2,70 €.

Olen opiskelija ja kannatan ehdotusta pienellä varauksella, vaikka mulla ei nytkään ole varaa käydä joka päivä opiskelijalounaalla. Kävisin mielelläni opiskelijalounaalla nykyistä harvemmin, jos silloin saisi rahalle parempaa vastinetta. Nyt ruokailu on lähinnä masentavaa, kun saa kerralla saa ottaa 5 lihapullaa tai yhden pienen kalanpalan ja salaattipöydän valikoima rajoittuu usein kaaliin, porkkanaan, kurkkuun ja maapähkinöihin.

Vierailija
14/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hinta on 2.50e.

Mun esikoinen aloittaa nyt opinnot ja just huokailin helpotuksesta, että enää ei tarvitse kaikkia aterioita kokata itse.

Olen koronan alusta asti laittanut kaiken kaikille. Mieskin on edelleen etätöissä.

Huh huh, miksi olet kasvattanut lapsistasi laiskoja ja teet kaiken yksin? Kyllähän aikuinen tai noin iso lapsi jo osallistuu kotitöihin? Miksi mies ei kokkaa? Voi luoja.

Vierailija
15/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksen mukaan opiskelija maksaisi jatkossa 3,00 €, kun nykyään opiskelija maksaa 2,70 €.

Olen opiskelija ja kannatan ehdotusta pienellä varauksella, vaikka mulla ei nytkään ole varaa käydä joka päivä opiskelijalounaalla. Kävisin mielelläni opiskelijalounaalla nykyistä harvemmin, jos silloin saisi rahalle parempaa vastinetta. Nyt ruokailu on lähinnä masentavaa, kun saa kerralla saa ottaa 5 lihapullaa tai yhden pienen kalanpalan ja salaattipöydän valikoima rajoittuu usein kaaliin, porkkanaan, kurkkuun ja maapähkinöihin.

Leipää ja perunoita voi ottaa niin paljon kuin haluaa. Lisäksi esim. oliiviöljyöävoi kaataa reilusti salaatin päälle. Siitä saa ylimääräisiä kaloreita.

Vierailija
16/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pitsan evääksi kahdella eurolla. Vege-pitsaa muuten paitsi että  laitan juustoa.

Vierailija
17/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä alkaa laskea että kannattaako syödä jos itse saa laitettua esim pasta bolognese -annoksen eurolla ja tuolla maksaa neljä kertaa enemmän.

Voihan sitä aamulla tehdä smörgareja evääksi. Käy vain edellisenä iltana ostamassa ilta-alesta juustoa ja kinkkua.

Vierailija
18/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hinta on 2.50e.

Huh huh, miksi olet kasvattanut lapsistasi laiskoja ja teet kaiken yksin? Kyllähän aikuinen tai noin iso lapsi jo osallistuu kotitöihin? Miksi mies ei kokkaa? Voi luoja.

Sehän se olikin pointti. Nope.

Vierailija
19/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä aamulla tehdä smörgareja evääksi. Käy vain edellisenä iltana ostamassa ilta-alesta juustoa ja kinkkua.

Niin voi ja varmaan niin siinä sitten taas käykin. Pitäisi vaan syödä terveellisesti, että jaksaa!

Meillä on kyllä voileipägrilli jolla saa tehtyä aika kätevästi eväät.

Vierailija
20/75 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipää ja perunoita voi ottaa niin paljon kuin haluaa. Lisäksi esim. oliiviöljyöävoi kaataa reilusti salaatin päälle. Siitä saa ylimääräisiä kaloreita.

Jos kaikki saisivat energiansa oliiviöljystä, se häviäisi salaattibuffetista saman tien. On tosi kallista.