Onko järkeä ostaa yli 70v
Omakotitaloa? Osake ei kuulema käy, pitää olla oma piha.1215
Kommentit (30)
Jos talous on kunnossa niin mikäpä siinä.
Ei ole tiilitalo. Muut asiat kunnossa, ainakin vielä...
Perikunnallehan se pian jää. Mitä mieltä perilliset on?
Vierailija kirjoitti:
Siis talossa:D ja kyllä heillä varaa on, mut muuten mietityttää, että miten pärjäävät kun omakotitalossa on hommaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä mitä mieltä. Itse tekevät päätöksen kuitenkin.
Enpä tiedä. Jos olisi yli 100v. hirsitalo kyseessä, olisi turvallisempi valinta. 70-vuotias puutalo on vain vanha. Todennäköisesti jokin kohta alkaa olla laho tai homeessa. Miten perustukset? Onko vesi- ja viemäriputket uusittu?
Ovatko valmiita maksamaan lumitöistä yms. vai olettavatko läheisten auttavan? Lääkärissäkäynnit, jokapäiväiset asioinnit - hoituvatko itseltä?
Onko heillä kokemusta omakotitalossa asumisesta? Tietävät, mitä sen ylläpito on? Onko jaksanista, osaamista ja rahaa siihen?
Ei oo kyllä järkee, kohta riitelette kuka käy tekemässä talossa hanttihommia.
Yleensä niitä vanhuksia ei saa pois sieltä omakotitaloista mitenkään, joten tehkää kaikkenne ettei sinne muuteta
Sinäkö ostat? Henkilö joka itse ostaa 70v, talon. On hänen oma päätöksensä ja itse määräämisoikeutensa Suomen Laissa!Sinä ei silloin auta järki puhe, ei vastaukset asialle täältä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis talossa:D ja kyllä heillä varaa on, mut muuten mietityttää, että miten pärjäävät kun omakotitalossa on hommaa kuitenkin.
Kyllä 70 vuotias tietää, että omakotitalossa on hommaa. Ehkä heillä on rahaa ostaa palveluita. Me olemme yli 70 v. ja teemme kyllä kaikki hommat itse, samoin kesämökillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu heille, mitä toinen tekee omilla rahoillaan.
Ei tulisi mieleenlään ostaa. Käytännössä kaikki tuonikäiset ovat täysiä pommeja. Varautukaa uusimaan kaikki katosta lattiaan muutaman vuoden sisällä.
Riippuu talosta, miten hyvin on pidetty. Meidän talo on kohta 80 v. mutta erittäin hyvässä kunnossa. Työtähän tämä tietysti vaatii, mutta on samalla harrastus. Osaamista ja asiantuntemusta vaatii sopivan löytäminen, mutta kaikki vanhat talot eivät todellakaan ole pommeja. Eniten vikoja löytyy 70-80 lukujen taloista. Facebookissa on ryhmä Pelastetaan vanhat talot. Suosittelen lämpimästi.
Mieheni on 76 ja minä 72 v. Teemme lähes kaikki omakotitalon hommat itse. Välillä autamme naapuritalon nuorta lapsiperhettä esim. lumitöissä, kun he eivät kiireiltään oikein ehdi ( meillä on tehokas lumilinko), toisinaan ulkoilutan heidän koiraakin.
Vierailija kirjoitti:
Siis käsisin, että ostettavissa oleva talo on 70 v, ei ostaja!
Tästä näkee, miten tärkeää olisi olla selkeä näissä viestien otsikoinnissa. Nyt kommentoidaan sekä talon että ostajaehdokkaan ikää.
Jos tekee pihatyöt sekä lumityöt itse eikä odota lapsiaan apuun tässä asiassa eikä muutenkaan juoksuta lapsia talon korjaus ja ylläpitotöissä. Ei osta taloa romuvarastoksi, joka aikanaan jää lasten kontolle. Eli jos hoitaa kaiken itse tai ostaa palvelut niin sitten.
Vain, jos se on punatiiltä tms. ( kivitalo ) ja perustukset ja katto varmasti ehjät, eikä vesivahinkoja ole tullut