Montako kananmunaa syöt päivässä?
Montako kananmunaa syöt päivässä? Miten vamistettuna? Onko määrä mielestäsi kaikin puolin sopiva?
Kommentit (28)
Taukoa,Mutama meni vuosia aamiaisella. Kolestrooli koholla, syy luovuin.
Vierailija kirjoitti:
Montako viinipullollista juot päivässä?
Söisin vaikka kymmenen päivässä, rakastan kananmunia kaikissa muodoissaan.
Kolesterolin tähden minimoin määrän keskimäärin 2-3 munaan/viikko.
Normaalisti kolme päivässä. Kaksi aamulla paistettuna, yksi iltapäivällä keitettynä. Aikaisemmin ne olivat omega-munia, mutta niistä oli pakko luopua, kun alkoi olla pilaantuneita 20-25%.
Vierailija kirjoitti:
Kolestrooli? 😬
Kerran viikossa 1-2 munaa. Eikös se suosituskin ole 1-2 kananmunaa viikossa?
Miten teidän munien hamstraajien terveys kestää syödä tuollaisia määriä??
Vierailija kirjoitti:
Minulla on korkea kolesteroli, mutta se ei ole aiheuttanut mitään terveysongelmia. Ikää 60 vuotta, ja luulisi että tähän ikään olisi tullut jos on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on korkea kolesteroli, mutta se ei ole aiheuttanut mitään terveysongelmia. Ikää 60 vuotta, ja luulisi että tähän ikään olisi tullut jos on tullakseen.
Et taida sitten tietää mitä korkea kolesteroli tekee verisuonillesi.
M.A.Nummisella oli se biisi, että kaksikymmentä munaa päivässä. En pystyisi. Satunnaisesti tulee joskus vedettyä semmoinen kolme keitettyä tai sitten kahden munan munakas. Mutta ei todellakaan päivittäin, hyvä jos viikottain.
Yleensä puolikas paistettu tai keitetty, puoliksi miehen kanssa leivän päällä. Tai sit syödään puoliksi kahden munan munakas. Yksin ollessa en yleensä viitsi laittaa.
Olen harventanut munien syöntiä, koska hinta on noussut liikaa.
Vaihtelee suuresti. Joskus menee useampi päivässä, sitten voi olla viikkojenkin tauko.
Muutama keitetty aamupalaksi. On sopiva kaikin puolin.