Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kiusannut koulussa?

Vierailija
08.08.2022 |

Olen itse ollut kiusattu ja puolustanut kiusattuja, mutta juuri olen tässä muistellut, että olen kyllä myöskin osallistunut kiusaamiseen, ala-asteella härnäsin yhtä (nykyään diagnosoitua) asperger-tapausta, en nyt jatkuvasti, mutta välillä heitin kyllä omat kiusaamiset kehiin, samaa ihmistä yläasteella kyllä sitten puolustin muilta.

Mutta yläasteella tuli sitten käytettyä yhdestä lapsesta haukkumanimeä mitä muutkin käyttivät, silloin se tuntui itsestäni vain hauskalta ja itse tiedostin vain sen oman osuuteni, nyt jälkeenpäin tuntuu hirveältä ajatella, että monet nuorista sitä yhtä haukkuivat ja naureskelivat hälle :(

Olisipa joku kertonut opettajalle, niin että olisin saanut puhuttelun/vanhemmille kerrottu, olisin varmasti sitten tajunnut lopettaa moisen hölmöilyn. Vaikkei se olekkaan mikään selitys tai oikeutus, niin olin itsekkin kyllä aika pahoinvoiva (ja myöskin kiusattu) silloin nuorena.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että myönsit kiusaamisen. Minua on sekä kiusattu että olen myös kiusannut kavereitani. Luultavasti se on niin kaikkien kohdalla. On nimittäin mahdottomuus, että kaikki ovat kiusattuja mutta kukaan ei ole kiusaaja. Kaikki kuuluisat henkilöt sun muut tv:stä tutut ovat ilmoittaneet olevansa koulukiusattuja. Olen aina ihmetellyt, missä ne kiusaajat luuraa, sillä se yhtälö ei toimi, että kaikkia on kiusattu mutta kiusaajia ei ole olemassakaan.

Minusta sana koulukiusaaja on väärä, sillä jos joku koulumatkalla kerran kiusaa kaveria, niin tekeekö se hänestä loppuelämäksi koulukiusaajan. Tosiasia on, että meissä kaikissa on molempia.

Tyttäreni koulussa on muutama lapsi, jotka ovat ilmoittautuneen koulukiusatuiksi, eikä kukaan ymmärrä miksi. Nyt tilanne on se, että kukaan ei enää uskalla olla missään tekemisissä näiden "koulukiusattujen" kanssa, sillä eivät halua tulla leimatuiksi. Tilannetta on selvitelty koulussa ja on ilmennyt, että itse asiassa nämä kiusatut ovat pahimpia kiusaajia. He vetäytyvät tarvittaessa kiusattujen kilven suojaan. Varsinaisia manipuloijia. 

Vierailija
2/4 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän kiusaamisen tyylistä. Muistaakseni yläasteella luokassa oli kaksi tai ainakin yksi tyttö joka oli hirmu ärsyttävä. Emme jaksaneet kuunnella hänen typeriä juttuja joten kaveriporukkamme siirtyi aina eriin paikkaan kun hän yritti lähestyä tai oltiin ihan hiljaa kun hän yritti tunkea mukaan. Henkilökohtaisesti en koe tästä omantunnontuskia sillä ei kukaan ollut ilkeä hänelle päin naamaa. Ja muut porukat tekivät samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla lisää, että onko muut kiusanneet.

-ap

Vierailija
4/4 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo, että Suomessa ei ole koulukiusaajia, on vain koulukiusattuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän