Jos puhelin soi yöllä
Heräät siihen, ihan tokkurafinaalissa, kolautat varpaat yöpöytään, hapuilet valokatkaisujaa ja varvasta kirvelee pirusti ja yöasu on kierosti päällä ja vessahätä on valtaisa, mitä vastaat soittajalle?
Kommentit (30)
Mahdoton tilanne, koska puhelimeni ei koskaan ole äänellisellä öisin.
Ei mulla oo vielä puhelinta. Äidillä on.
Perussuomalaisena naisena olen sitä mieltä että puhelimessa täytyy olla yölläkin äänet päällä jos isäntä sattuu soittamaan.
En vastaa mitään, enkä lähde toikkaroimaan, enkä sytytä valoa.
Riittää kun ojentaa kätensä ottaakseen puhelimen yöpöydältä ja vastaa karjaisemalla HALOO jos kyseessä on outo numero. Tuttu saa ystävällisemmän vastauksen.
Mulle soitteli öisin kipee veli. Vaihdoin numeroni.
Vastaan omalla nimelläni.
Mulla on iäkäs äiti toisella paikkakunnalla, ja meillä on neljä aikuista lasta, seitsemän lapsenlasta. Olen laittanut kaikki viestiäänet pois, mutta yösoittoihin vastaan aina.
Puhelin on aina äänettömällä. Kuole minun puolestani, en voi auttaa.
Jos mulla olisi teinejä, olisi puhelin aina äänet päällä ennenkuin he ovat kotona.
Viime yönä puolen aikaan soi puhelin, mulla on aina lähellä, jos itse tarvisin apua. Sukulainen soitti, minullekin läheinen puolisonsa kuollut illan tunteina.
Älä häiritse tilassa josta ainoastaan perheenjäsenet pääsee läpi
"Mikä hätänä?" Minun puhelimeni ei soi yöllä, koska on älä häiritse-tilassa ja vain harvat ja valitut soittajat, kuten lapset ja muut läheiset voivat soittaa.
Puhelin on aina öisin lentotilassa. En tiedä edes aamulla jos joku on yöllä tavoitellut.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi teinejä, olisi puhelin aina äänet päällä ennenkuin he ovat kotona.
Viime yönä puolen aikaan soi puhelin, mulla on aina lähellä, jos itse tarvisin apua. Sukulainen soitti, minullekin läheinen puolisonsa kuollut illan tunteina.
Olen huomannut että iltaisin tai yön aikana kuolleet pysyvät tosi suurella prosentilla kuolleina ihan aamun asti, joten en koe sen vuoksi mitään syytä pitää ääniä puhelimessa öisin.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä hätänä?" Minun puhelimeni ei soi yöllä, koska on älä häiritse-tilassa ja vain harvat ja valitut soittajat, kuten lapset ja muut läheiset voivat soittaa.
Eli jos poliisi tai ensiapu soittaa lapsellesi tapahtuneen jotain, et vastaa.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, puhelin on yöt älä häiritse -tilassa.
Mulla myös, mutta mies ja lapset pystyy sen ohittamaan. Eli vastaisin moi, onko kaikki hyvin?
En vastaa, puhelin on yöt älä häiritse -tilassa.